Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Er denne TSI motor med eller uden turbo?

Benjamin Jensen

Benjamin Jensen
bruger siden
22-01-2018

07-02-2019 kl. 16:54

Mig og konen overvejer at købe en Skoda Roomster på trods af dens noget mærkelige design, da vi skal bruge en bil som er så praktisk som muligt.

Men vi hælder mest til at købe modellen fra 2012 af flere årsager.

Bla køre den "nyere" Roomster længere på literen med den samme 1.2 TSI Bencin motor.

Men er der nogen som ved om den motor er med turbo?

Eller er det en gammeldags bencinsuger som den 1.2 TSI i de gamle 2007-2011 Romsters?

Har prøvet at søge på google uden held.

På forhånd tak.:)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

07-02-2019 kl. 18:12

Alle TSI motorer er med turbo uanset årgang.

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

Benjamin Jensen

Benjamin Jensen
bruger siden
22-01-2018

07-02-2019 kl. 20:26

Øv, tror slet ikke at der er lavet en roomster uden turbo.:/

Spørger nemlig fordi jeg ikke er fan af Turbodrevet motore. Dårlige erfaringer med både Ford og Kia.

Og de koster spidsen hver gang at de skal skiftes, og skal køre jorden rundt hver dag før at det man spare i benzin opvejer prisen på sådan en sliddel som turbo.

Må se mig om efter en anden bil med almindelig benzin motor.

Tak for svar, og for linket. :)

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

07-02-2019 kl. 22:53

Benjamin Jensen

bruger siden
22-01-2018

skrev:
Øv, tror slet ikke at der er lavet en roomster uden turbo.:/

Spørger nemlig fordi jeg ikke er fan af Turbodrevet motore. Dårlige erfaringer med både Ford og Kia.

Og de koster spidsen hver gang at de skal skiftes, og skal køre jorden rundt hver dag før at det man spare i benzin opvejer prisen på sådan en sliddel som turbo.

Må se mig om efter en anden bil med almindelig benzin motor.

Tak for svar, og for linket. :)

Det er undtagelsen mere end reglen, at man skal skifte en turbo med mindre bilen har kørt rigtig langt.

Poul Hansen

Poul Hansen
bruger siden
27-01-2008

08-02-2019 kl. 08:00

Ikke alle 1,2 i Skoda (og VW og Seat) er med turbo. 1,2 HTP er en tre-cylindret benziner uden turbo. Det er en god lille motor, som kører uden tandrem men med kæde.

Motoren kører rigtig fint i Fabia, og findes også i Roomster. Men jeg vil tro at den måske er lige lille nok til at trække Roomsteren, i hvert fald hvis man engang imellem har læs på?

Bortset fra det kan jeg ret godt lide Roomsteren - egentlig ret gennemført design, synes jeg. Og den har ry for at køre bedre end mange af de andre små "kassevogne". Men smag og behag...

Mvh. Poul

Benjamin Jensen

Benjamin Jensen
bruger siden
22-01-2018

09-02-2019 kl. 20:12

Har søgt en del på DBA og Bilbasen de sidste par uger.

Men har kun set TSI modeller. Men ja jeg tror også at en 1.2 uden turbo vville have det hårdt når vi pakker bilen til bristepunktet med udstyr når vi skal på jagt, karpefisketure samt bilferier.

Vi ender nok med at må bide i det sure æble og købe en TSI Roomster, da det virkelig ville være bilen for os rent praktisk, og stadig en fin størrelse til bykørsel og smalle skovveje.

Jeg har kigget på stationcars af forskellige slags, flotte biler med lædersæder, lyst interiør, lave Audi'er osv.

Men det ville være komplet tåbeligt at købe sådan en vogn, når vi kommer til at læsse den med beskidt jagt og fiskeriudstyr, og sætter os ind med mudret tøj og stinker af døde dyr og fisk.

Som konen også sagde "hvad fanden skal vi med en Audi med lædersæder". :D

Poul Hansen

Poul Hansen
bruger siden
27-01-2008

10-02-2019 kl. 09:29

Hej igen...

Der findes forresten også ældre Roomster uden turbo - det er 1,4 16v og 1,6 16v.

Bortset fra det tror jeg nu heller ikke man behøver at være nervøs for motorer med turbo - det hører vist efterhånden til sjældenhederne at man skifter turbo.

Hvad angår de første årgange af Tsi ville jeg være mere nervøs for taktkæden, som flere har haft problemer med. Det skulle dog, så vidt jeg ved, være løst på de de nyeste årgange.

Held og lykke med (bil)jagten :-)

Mvh. PH