BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Rådgivning omkring Leasing af privatbil

Sebastian Hoffmann

Sebastian Hoffmann
bruger siden
17-12-2016

17-12-2016 kl. 15:29

Hej Alle. Jeg er absolut blank omkring leasing af biler, men jeg har desværre været så uheldig at min Saab 9-5 ikke kan mere og skal ha en større reparation for at kunne komme op og kører igen.

Jeg overvejede derfor at lease men er som sagt rimelig blank på området. Jeg har dog fundet ud af at følgende kriterier nok skal opfyldes.

Kilometer antal pr. måned/år: Jeg kører i gennemsnit 2.500-3.000 km. pr. måned eller 25-30.000 pr. år

Jeg har henover de sidste 18 måneder kørt 72.000 km. men jeg kan allerede se nu at 2017 bliver det langt mindre.

Binding: Helst uden binding men alt op til 12 måneder er fint nok og kan overleves, har dog læst at selv ved 36 mdr. leasing aftaler kan man opsige på 11 måned?

Forudbetaling/førstegangsydelse: Der ligger smertegrænsen nok på 5.000-10.000 kr.

Alder: Jeg er 22 år (08/12-94) men kan eventuel lease i mine forældres navn så alder bør ikke være et problem. Ved at GoMore har alderskrav på 23 år men i det tilfælde leaser vi bare i forældrenes navn.

Pris: Jeg har mulighed for at give omkring 3-4.000 kr. pr. måned, dog skal det være inkl. forsikringsaftale/serviceaftale og vedligeholdelse.

Plads/Døre: Helst plads til 4-5 personer og med 5 døre

Jeg har b.la. kigget på: https://gomore.dk/leasing/112-renault-clio-st-diesel og https://gomore.dk/leasing/118-nissan-qashqai-diesel

_

Hvad har i af forslag til bil og leasingaftale? Jeg ville foretrække noget Sedan/SUV eller lignende men ved ikke det store om biler da jeg kun har haft en Saab 9-5 som jeg havde 2-3 år før den døde. Jeg har kørt i meget forskelligt og er derfor åben overfor alle tilbud. Foretrækker hvis i kan sende et link med til det i henviser til! :)

Jeg takker på forhånd for alle svar og hjælpen!

Mvh. Sebastian

Dette indlæg blev 17-12-2016 15:43 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

17-12-2016 kl. 15:55

Leasing er ofte dyrt når man kører mange km som her. De typiske tilbud er baseret på omkring 20.000km pr. år

Leasing i dine forældres navn er næppe en god idé, da du hurtigt kommer på kant med loven. Jeg kender ikke de nøjagtige regler i forbindelse med leasing, men med forsikring betragtes det som forsikringssvig at tegne forsikring i forældrenes navn. Det straffes hårdt.

Sebastian Hoffmann

Sebastian Hoffmann
bruger siden
17-12-2016

17-12-2016 kl. 16:00

Hej K S, tak for hurtigt svar :)

Mht. leasing frem for køb af brugt bil er det simpelthen grundet at jeg ikke har en 50.000 kr. eller deromkring at ligge på bordet lige med det samme. Er helt enig i at købe fremfor leasing er billigere på den lange sigt.

Okay! Kan dog se at mange leasingselskaber har "familiedeling" hvor de henviser til at hele familien kan bruge bilen? Så det vel intet problem hvis mine forældre leaser den og jeg bruger den? Det jo blot familiedeling?

// Sebastian

OBS: Kan også se at ved leasing hos Gomore må man også leje bilen ud? Så kan der da ikke være tale om forsikringssvig når de ligefrem opfordre til det? :)

Dette indlæg blev 17-12-2016 16:01 redigeret af dets forfatter.

Christian D

Christian D
bruger siden
23-12-2016

23-12-2016 kl. 17:14

Hej Sebastian.
De fleste Leasingselskaber benytter sig af FDM kontrakter hvor du kan komme ud efter 12 måneder.
Go more et andet koncept med korttidsleasing så der er nogle andre vilkår forbundet i dette, som jeg ikke ved så meget om.
Der er ingen aldersgrænde på FDM kontrakterne.
Kan du sige lidt mere om hvor stor bilen skal være?
Jeg ved at både Opel Corsa og Ford Fiesta har nogle super stærke leasing tilbud i starten af det nye år. Men det er selvfølgelig kun relevant hvis størrelsen passer dig. :-)

Html.RenderPartial(MVC.Navigation.Shared.Views._bilbasenHeaderScriptsBundle);