BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Beskatning af firmabil (leasing) - beregningsmodel? hjælp!

Søren Madsen

Søren Madsen
bruger siden
10-02-2018

10-02-2018 kl. 13:49

Hej Alle.

Jeg er igang med at undersøge leasing-markedet, da jeg står og gerne vil lease mig en ny (læs: over 36 måneder) bil, men har jo måttet sande hen ad vejen, at det er svært at danne sig et helt konkret overblik over.

Bilen kommer i samme omgang til at være en firmabil, gennem mit arbejde, så mit spørgsmål bliver omkring udregningen af den beskatning, jeg skal udsættes for.

Generelt:

Bilen vil være over 36 måneder og jeg ønsker ikke en beskatning på over 400.000-450.000 samlet.

Mine spørgsmål er således:

1. Priser fra eksempelvis mobile.de, er den tyske salgspris. Her skal der tages højde for både ekstraudstyr, registreringsafgift og selvfølgelig skat af bilen pris, når den ryger til Danmark, korrekt?
1.2. Hvordan opgøres ekstra udstyr fra tyske biler > 36 måneder? Der er vel en afskrivning her?

2. Registreringsafgift: Ved flexleasing (som jeg går ud fra, er hvad mit arbejde gør) og privatleasing,er der forskellige måder at håndtere dette på. Flex er beregnet månedligt, mens privatleasing er de normale 180% upfront. Er det korrekt? Hvis ja - hvordan skal jeg beregne dette?

3. Skats niveaulister -> Er det korrekt forstået, at dette er prisen for tilsvarende model i danmark? Og er den opdateret ud fra de nye regler, der kom slut 17?

4. Jeres Gode råd - jeg prøver egentlig at forstå hele markedet bedre, og efter at have læst utallige artikler på skat's hjemmeside, er jeg nu kommet hertil.

Håber, at nogen kan hjælpe mig lidt på vej.

Vh

Søren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

10-02-2018 kl. 14:49

Det der er interessant for dig er beskatningsgrundlaget.

Det er ikke så nemt at finde :(.

Hvis du har frit valg på alle hylder:
Find ud af hvilken bil du gerne vil have, og prøv at finde beskatnings grundlaget.

Du kan prøve at kikke på nordania.dk (nordania leasing). Så har du måske en pegepind for hvad den kommer til at koste dig.

Hvor / hvordan din arbejds giver finanserer bilen, kan du være ligeglad med.

Dette indlæg blev 10-02-2018 18:03 redigeret af dets forfatter.

Søren Madsen

Søren Madsen
bruger siden
10-02-2018

11-02-2018 kl. 14:33

Hej Jan

Nej, det er bestemt ikke nemt :)

Jeg har også været inde forbi Nordania Leasings beregner tidligere, men jeg er ligevidt, så længe jeg ikke kender værdien af bilen i Danmark, når jeg henter den hjem fra Tyskland. Niveaulisterne er en anelse komplekse, og modellerne er der ikke.

Kender du noget ift. afskrivningen af ekstraudstyret på biler over 36måneder fra Tyskland? Mener at have hørt, at de sættes til til et minimum af værdi efter denne periode?

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

11-02-2018 kl. 14:59

Hvorfor kender du ikke værdien af af bilen i DK ?

Hvilken bil/biler kigger du på ?

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

11-02-2018 kl. 17:12

Søren Madsen

bruger siden
10-02-2018

skrev:
Hej Jan

Nej, det er bestemt ikke nemt :)

Jeg har også været inde forbi Nordania Leasings beregner tidligere, men jeg er ligevidt, så længe jeg ikke kender værdien af bilen i Danmark, når jeg henter den hjem fra Tyskland. Niveaulisterne er en anelse komplekse, og modellerne er der ikke.

Kender du noget ift. afskrivningen af ekstraudstyret på biler over 36måneder fra Tyskland? Mener at have hørt, at de sættes til til et minimum af værdi efter denne periode?

Aner det ikkke.

Men, så vidt jeg ved, bliver prisen sat af skat, efter hvad en tilsvarende bil koster i DK.
Jeg vil gæte på, at hvis du finder en nogenlunde tilsvarende bil, i listerne hos nordania eller andre, så har du en pegepind.

Og, jag hvis det er bil der er ældre end 3 år, skal du kun betale skat af 20%, af bilens nybilsværdig.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

11-02-2018 kl. 18:55

Om bilen koster 400.000 eller 500.000 på plader i DK, er vel næsten ligemeget. Det er firmaets problem om de vil acceptere firmabil til de priser.

Du bliver beskattet 20% af nyværdien fordi den er over 3 år, har den været 800.000, så er det 160.000 du skal beskattes af.
Forskellen på om den koster 800 eller 900 fra ny er 20.000 i beskatning.

Når du har betalt skatte er det vel"kun" ca 900 i forskel om måneden om den har kostet 800 eller 900 fra ny.

moz mee

moz mee
bruger siden
18-02-2018

23-02-2018 kl. 08:41

ค่าใช้จ่ายเพิ่มเติมของรถเยอรมันมีอะไรบ้าง?

baccarats

http://baccarats-online.com/

Dette indlæg blev 23-02-2018 08:41 redigeret af dets forfatter.