Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Aldrig Flexleasing - bliver jeg fortalt, men....

Tommy Johanessen

Tommy Johanessen
bruger siden
02-05-2019

02-05-2019 kl. 18:36

Nu har jeg regnet og regnet på det og hvor er det jeg tager fejl?

BMW. Hjem fra Tyskland. Min mellemmand giver følgende optioner:

1) Køb den for 400.000 (finanseres med 225.000 DKK i billån til 3% - låneomkostninger total i 4 år = 28.000DKK)

2) Eller Flexlease til 60.000 inkl moms og oprettelse/scrapværdi 130.000 - efterfølgende -20% - månedlig ydelse 3500 inkl skat. De betaler forsikring - jeg står, som normalt ved flex, for service og rep.

Vi regner med en 4-årig periode. Og pga. af et tab i værdi på bilen total ved at købe på 250.000 (20% pro anno), så vinder flexleasing med 50.000 inkl alle tænkelige omkostninger lagt på. Det betyder at jeg i tilfælde af at scrapværdien (den laveste jeg kan finde i DK på denne model) så har jeg potentielt 50.000 i difference, hvilket burde være mere end nok 4 år senere.

Lad os for god ordens skyld sige at jeg rent faktisk taber de 50.000 fordi for høj scrapværdi, så vil jeg stadig have fordel af ikke at have bundet penge i 4 år? Oder was?

Hvad overser jeg siden alle fornuftige mennesker siger nej til flexleasing og alle med smørhår råber "jaaa mand"!!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

03-05-2019 kl. 09:02

Er ikke sikker på jeg har forstået alt om Flexleasing.

Men tænker 20% værditab om året i 4 år, lyder af meget. Skulle umiddelbart mene 14-15% var mere i det niveau normalen er.

Hvem indestår for rest finansieringen?

Der finden en flok lyssky leasing selskaber, måske lidt mindre end for 2-4 år siden.
Såvidt jeeg forstår, så er det leasing selskabet der ejer bilen. Hvis du smider førstegansydelsen, og de går fallit i overmorgen. Så kommer kurrator og henter din bil, og din førstegangsydelse samt månedlige betalinger dertil er tabt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

03-05-2019 kl. 11:18

Flexleasing er ikke nødvendigvis dårligt, især når vi taler om brugte luksusbiler i den dyre ende.

Jeg tror at det dårlige ry kommer fra kunder som tror at de har samme beskyttelse som hvis man privatleaser.
Jeg tror også at visse selskaber har sat en unaturlig høj restværdi (for at kunne reklamere med en lav ydelse) og så står leasingtager jo med "aben" bageftet.

Så længe du er bevidst om at der ikke er garanti på bilen og at du selv indestår for restværdien, så er det ikke noget problem

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg