Bilbasen Forum

Jacob Lücking

Jacob Lücking
bruger siden
18-02-2015

18-02-2015 kl. 23:14

Hej alle

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, jeg står og kigger på bil og vil gerne have en vw touran, jeg har hørt meget godt og meget dårligt,

har hørt at vw touran 2.0 tdi 140-170 sku have problemer med dysser osv men er det det samme med 136 modellen og hvad specielt er der ved 136 modellen? kan se der ikk findes så mange af dem

jeg har så kigget meget efter vw touran 1.9 tdi 105 men der er der nogle der siger at omkring de 200000 km skal de have skiftet en hel masse, er det en dyr omgang osv?

hvad kan best betale sig og hvad vil folk råde mig til hvis det var jer selv der stod i den situation

hilsen jacob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

_ Holmrn

_ Holmrn
bruger siden
06-08-2007

19-02-2015 kl. 08:36

Glem det!!!!
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi-785569.html

Det er ranglisten nederst på siden der er særlig interessant. VW er overrepræsenteret nederst på listen.
Kender en forhenværende Touran-ejer der måtte bløde ca. 80000,- i værkstedsudgifter på under 1½ år.
Touran'n har meget tilfældes med Passat 2,0 Tdi - der som artiklen skriver - er 'den evige patient' i Tyskland. Og der skal ligesom noget kød på hvis en tysk bil skal revses i tyske medier.

Den mest fejlfrie VW du finder, er en Skoda - og sådan en havde jeg (Fabia RS) og den kørte hæderligt, omend af og til på værksted for hyppige men mindre reps.
(Den havde så også fået skiftet gearkasse og kobling på kulance før jeg fik den.)

Mest driftstabile biler jeg har haft; BMW 330d (03), Ford Mondeo 2,0tdci (04) og måske også Vectra 2,0 Dti (00).

Intet kører fejlfrit - men lad nu være med at invitere problemerne...

Håber du finder et godt køretøj!
mvh
Holmrn

Dette indlæg blev 19-02-2015 10:27 redigeret af dets forfatter.

Michael Lorentzen

Michael Lorentzen
bruger siden
02-11-2018

02-11-2018 kl. 21:19

Jacob Lücking

bruger siden
18-02-2015

skrev:
Hej alle

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, jeg står og kigger på bil og vil gerne have en vw touran, jeg har hørt meget godt og meget dårligt,

har hørt at vw touran 2.0 tdi 140-170 sku have problemer med dysser osv men er det det samme med 136 modellen og hvad specielt er der ved 136 modellen? kan se der ikk findes så mange af dem

jeg har så kigget meget efter vw touran 1.9 tdi 105 men der er der nogle der siger at omkring de 200000 km skal de have skiftet en hel masse, er det en dyr omgang osv?

hvad kan best betale sig og hvad vil folk råde mig til hvis det var jer selv der stod i den situation

hilsen jacob