Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Volvo S90 vs Mercedes E-klasse vs BMW 5-serie vs Audi A6 ?

Julian Kvist

Julian Kvist
bruger siden
15-05-2018

09-11-2018 kl. 20:22

Hey alle,

Volvo S90, Mercedes E-klasse, BMW 5-serie og Audi A6 er allesammen solide biler, men hvilken en af dem synes i er den “bedste“ allround. Hvis i havde råd til at købe såden en af dem, hvilken skulle det så være og hvorfor?

Jeg er egentlig bare interesseret i at høre andres meninger - intet andet :-)

Jeg synes personligt, at Volvo S90 ser formidabel ud, især i farven hvid, men kan den virkelig slå tyskerne?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Tobi as

Tobi as
bruger siden
30-01-2012

09-11-2018 kl. 23:56

Personlig er jeg helt forelsket i Mercedes E-klasse.
Hvis jeg skulle købe én, skulle det være en E400d Touring i Exclusive trim.
Jeg syntes, at bilen ser meget elegant ud og har et fedt interiør, blandt andet med den store skærm i stedet for instrumentbordet.
Dertil Mercedes’ nyudviklet rækkesekser i diesel, som allerede er blevet rost en del.

Volvo’en ser også rigtig godt ud. Men hvis jeg skulle købe en bil i denne klasse til så mange penge , så vil jeg have mere end 4 cylindre ude foran. Volvo motoren lyder næsten forpint allerede ved moderat acceleration. Hvis man dog bare kunne have fået den med de gamle motorer med 5 eller 6 cylindre!

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

10-11-2018 kl. 13:07

Hej

Har selv skiftet fra forhjulstræk til en baghjulstrukket Mercedes. Dog en C klasse.
Hvis fruen havde vidst den var mere levende med bagenden, så havde vi ikke skiftet.

Jeg synes den kørt fint. Men kan udmærket føle den mere levende med måsen når der er sjap og glat.

Mercedes E er mega fed, men ville nok nøjes med en sedan. Den er altså flot. Men ville vælge den i 4Matic altså 4x4 hvis jeg skulle vælge igen(så er der ro på hjemmefronten)

Kender en der har skiftet fra en C klasse til en BMW 500 serie, og han synes den er lækker, men retningsstabilteten er ikke helt på Mercer niveau.

Volvo V90CC ville jeg nok vælge istedet for S90.