Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af brugt rummelig bil til <20,000km

Johan ER

Johan ER
bruger siden
20-05-2021

27-05-2021 kl. 10:23

Hej,

Min kæreste og jeg skal til at købe vores første bil, og ved ikke meget om biler overhovedet.Vi kunne i første omgang godt tænke os et par bud på hvilke modeller vi burde kigge efter og evt. årgange.
Tager meget gerne imod andre tips hvis I har nogen!

- Vi skal køre max 20,000km årligt og bilen vil ikke bruges dagligt (primært weekendture)
- Max budget omkring 100,000 kr
- Vi venter vores første barn om lidt
- Vi kitesurfer en del, og udstyret fylder. Så der skal gerne være plads til at bringe udstyr med på weekendture udover normal baggage
- Vi søger noget med "god value"
- altså relativt god kvalitet for relativt billige penge. Mærke er generelt underordnet

Vi har kigget på noget som Hyundai i30 eller Skoda Octavia stationcar, men er ærligt talt ret blanke på om det er gode forslag :)

På forhånd tak for hjælpen!
/Johan

Dette indlæg blev 27-05-2021 10:33 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
28-05-2021

28-05-2021 kl. 20:11

Hyundai i30/Kia Cee´d stc, Honda Civic Tourer, Toyota Avensis stc.

Skoda holder en for høj pris som brugt og har samme fejl som andre VAG biler.

Hvis fornuften skal afgøre så for i mest plads, penge og bil for pengene i en Avensis. Men spændende er den ikke. Derimod bundsolid og driftsikker som få andre.

L V

L V
bruger siden
25-05-2021

I dag kl. 11:47

Hej Johan
Der findes rigtig mange gode indlæg om hvad man kan overveje inden man køber bil. Især hvis man som jer har nogle tanker om bl.a. plads og hvor ofte/meget I forventer at køre i bilen, f.eks.: https://bankly.dk/blog/foerste-bilkoeb

Skoda Octavia tænker jeg er et godt bud både i forhold til plads og sikkerhed - selvom jeg ikke er klar over hvor meget kitesurfing udstyr fylder? :-D

Er det ikke noget med at Avensis har god plads bagtil men knapt så meget i kabinen?

Men ihvertfald held og lykke med det!