Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af brugt familiebil

Jeppe Bech

Jeppe Bech
bruger siden
25-07-2006

02-08-2019 kl. 10:37

Vi skal udskifte vores nuværende Renault Scenic med en anden brugt familiebil, og vi er kommet frem til at den godt må være en smule mindre nu hvor børnene er blevet 8 og 6 år og vi ikke længere har brug for det meget store bagagerum. Der skal dog stadig være plads nok til oppakning til weekendture o.l., og en mand på 190 cm skal kunne sidde komfortabelt på førersædet.

Budgetmæssigt kan vi lægge omkring 2.000 om måneden til at betale af på et billån + måske 10.000 i udbetaling, så afhængig af lånets løbetid lander vi nok omkring en pris på 90.000 - 120.000 kr. Hvilken løbetid er fornuftigt at vælge på sådan et billån?

Jeg har hørt og læst meget godt om Hyundai i30, så måske skal det være sådan en. Mange af dem der findes på brugtmarkedet er dieselmodeller, så spørgsmålet er også om vores kørselsmønster egner sig til diesel. For tiden er vores kørselsbehov ca. 25.000 km/året, primært daglig pendling på 36 km hver vej. Resten er mest småture til indkøb samt enkelte længere ture. Det tænker jeg er OK til diesel, eller hvad?

Er der andre brugte familiebiler som kan anbefales til vores behov og budget? Har også hørt pæne ting om Renault Clio Stationcar, men tænker måske at bagagerummet er lidt overkill, og ville egentlig også godt prøve et andet bilmærke, efter vores to første biler har været Renaulter.

Sidste spørgsmål: Hvad tillægger I mest betydning ved sammenligning af bruger biler – bilens alder eller bilens kilometertal?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

02-08-2019 kl. 16:10

Nu vil jeg lige starte med at sige at en clio st stadig ikke har et kæmpe bagagerum og plads på bagsædet er der ikke meget af og det samme gør sig gældende ved i30. Ford focus Og Opel astra

af udstyr ville jeg nok ligge meget vægt på appel carplay : Android auto DAB+ radio fartpilot og klima
og så få kørte km som muligt

i jeres situation ville jeg nok kigge mod biler som golf . Octavia . Kia ceed og gerne i sc

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

03-08-2019 kl. 14:55

Kig evt Ford Focus Stc. Den er altså enorm, blev mega overrasket da vi lejede en til møblering af spansk hacienda. Der kunne flyttes uanede mægder. Der var monster meget plads på bagsædet.
Overvejede faktisk at udskifte vores mercedes C klasse herhjemme med en Focus. Indtil videre er dog blevet ved overvejelserne. ;-)

Dette indlæg blev 03-08-2019 19:41 redigeret af dets forfatter.