Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af bil: lavt tab, lange turer og senere flytning fra NO til DK

Zuka Oblak

Zuka Oblak
bruger siden
25-07-2020

25-07-2020 kl. 10:40

Hej,

Jeg leder efter en bil som jeg påtænker at have i minimum +4 år. Jeg har egentligt ikke så mange tekniske krav til bilen, men der er et par ting som gør at det er svært for mig (som ved meget lidt om biler) at vurdere hvilken bil der er smartest at købe.

For det første skal jeg primært bruge bilen til længere turer (sommerhus, på tværs af lande, etc.) og ikke faste daglige ture (til arbejde e.l.)
For det andet er prisen ikke så vigtigt for mig, det ser nærmere efter en bil hvor tabet på bilen ikke er så forfærdeligt højt.
For det tredje skal jeg købe bilen i udlandet (Norge) og tage den med mig til Danmark om 3-6 år.

Er der nogen her som har noget guldkorn eller andre ting jeg bør vide? Måske endda et forslag til en model eller et mærke jeg bør kigge efter?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

26-07-2020 kl. 10:20

Spørgsmålet er, om det kan svare sig at lease bilen i Norge, og sidenhen købe en bil, når du flytter til Danmark? Jeg kender ikke priserne i Norge, men du skal betale afgifter af bilen, når du flytter til Danmark, og det kan blive et svært regnestykke.

Zuka Oblak

Zuka Oblak
bruger siden
25-07-2020

26-07-2020 kl. 10:47

Det fulde regnestykke kan jeg nok ikke sige noget om, men de fleste heroppe siger at det kan betale sig at købe frem for at lease heroppe ... isoleret set altså.

Morten Hansen

Morten Hansen
bruger siden
17-03-2018

29-07-2020 kl. 22:32

Hvorfor "skal" du tage bilen med dig til Danmark? Du kommer jo til at betale fuld dansk afgift. Formentlig vil det bedre betale sig, at:
1/ Købe bil i Norge og sælge den i Norge igen, når du flytter til DK.
2/ Lease bil i Norge og så købe en anden, når du flytter til DK.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

29-07-2020 kl. 23:15

Er der ikke noget med flyttegods ikke skal betales afgift af?