BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

SUV med AUT. og så skal det være benzin, eller?

Palebo Nislein

Palebo Nislein
bruger siden
28-06-2016

13-11-2017 kl. 21:26

På jagt efter en ny eller tilkørt bil (max. 12K KM demobil).

Min kørselsprofil er mellem 15 og 30 km to gange dagligt med masser af start/stop - bytrafik/kø. Så jeg antager, at det så bør være benzin.

Her kommer første spørgsmål. Skal dert virkelig være Benzin? Det begrænser udbudet signifikant.

Jeg søger en SUV da jeg gerne vil stige ind i en bil frem for ned i en bil og så har jeg lært at skfte gear, hvorfor jeg søger en bil med automargear.

Summa summarum. SUV med Automatgear. Benzin begrænser udvalget. Pris - tror maksimalt at hele affæren skal holde sig indenfor 350K og gerne en ny årgang.

Har kigget på X-trail, Kia Sportage, Mazda CX-5, Hyundai Tucson - alle begrænset ved at udbudet primært er Diesel - og Benzinmodellerne starter endnu dyrere, hvis de overhovedet er der. Men bilerne kan jeg godt lide.

Spændt på, at høre reaktioner og forslag.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

14-11-2017 kl. 06:29

Kia Niro - kan fåes fabriksny som hybrid eller plug-in hybrid med automatgear indenfor budgettet.

Morten Madsen

Morten Madsen
bruger siden
15-10-2017

18-11-2017 kl. 17:32

Har prøvet rigtig mange biler her de sidste måneder...
Valget er faldet på SEAT Ateca 1,4 TSI DSG.venter spændt på levering til april.

Enevold Christensen

Enevold Christensen
bruger siden
18-09-2005

20-11-2017 kl. 05:36

Morten Madsen

bruger siden
15-10-2017

skrev:
Har prøvet rigtig mange biler her de sidste måneder...
Valget er faldet på SEAT Ateca 1,4 TSI DSG.venter spændt på levering til april.

Mon du har prøvet en Kia Niro plug in. Den er skræddersyet til din kørsel, samtidig med, du kunne spare en del penge på benzin. Jeg har bestilt denne plug in og forventer at spare 700-800 pr. måned. Kører 35.000 om året.

Morten Madsen

Morten Madsen
bruger siden
15-10-2017

20-11-2017 kl. 08:40

Enevold Christensen

bruger siden
18-09-2005

skrev:
Mon du har prøvet en Kia Niro plug in. Den er skræddersyet til din kørsel, samtidig med, du kunne spare en del penge på benzin. Jeg har bestilt denne plug in og forventer at spare 700-800 pr. måned. Kører 35.000 om året.

Ja jeg har også prøvet Kia Niro både hybrid og plugin hybrid.
Rigtig fin bil og det var også meget tæt på denne var denne bil vi valgte.
Dog synes vi vi fik mere bil i Seat Ateca.
der er selvfølgelig brændstoføkonomien som er bedre men det regnestykke synes jeg var svært at regne på. Jeg vurderede I vores tilfælde at det ikke var af stor betydning.
mht Kia Niro var bagagerummet for småt og ved plugin alt "besværet" med ledning/boks etc. clever abonnement 399kr/mdr