BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Saab et usikkert brugtkøb?

Svend Larsen

Svend Larsen
bruger siden
07-11-2017

07-11-2017 kl. 22:26

Hej

Jeg har forelsket mig i denne model:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9-5/20-t-vector-aut-4d/3440985

Vil det være muligt at skaffe reservedele i fremtiden?

Jeg orker ikke endnu en Audi, der holder jo en på hvert gadehjørne efterhånden.

Værditabet har ingen betydning, da jeg forventer at beholde bilen i 10 år eller til den skal skrottes.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

08-11-2017 kl. 05:53

Markedet for reservedele er meget lille, da der kun er solgt ganske få eksemplarer. Du skal bare mangle en enkelt, essentiel del før bilen står stille. Jeg gad ikke løbe risikoen.

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

08-11-2017 kl. 06:41

Og der er jo en fornuftig grund til at der holder en Audi på hvert gadehjørne og ikke en Saab eller en Hundai

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

08-11-2017 kl. 07:22

Uha du stikker næsen langt ind i en uendelig diskussion.

Du virker til at have en praktisk/økonomisk holdning til det at holde bil. Og derfor har du sikkert vurderet at den minimale risiko for ikke at kunne få reservedele er til at leve med.

Den model er noget af det flotteste du kan drive op.

Min broder har sidste efterår hentet en af samme model i tyskland. Dog var hans en griffen 4x4 280 hk med alles på udstyrslisten. Den står ham i 315.000 med afgiften, som jo er blevet billigere siden.

Den kører satme godt. Er lyn hurtig på en uvirkelig måde. Den går vel til 100 på omrking 6 sek, men det føles behageligt ikke voldsomt. Han bor i KBH, og har den holdning at han kan tage bus/metro hvis det skulle være. Han kører max 10.000 om året.

ole edslev

ole edslev
bruger siden
23-03-2008

08-11-2017 kl. 12:36

Jeg synes det er en god bil

Alle dem jeg har kendt der har haft en Saab synes det er den bedste bil de har haft,

En af vores naboer har en Saab som han har haft i 13år og han kunne ikke tænke på få den solgt

Jeg tror at du vil blive glad for en Saab.

Jeg kender personligt Kurt Østergaard
der har haft forhandling i Århus i ca 50 år

i aftes spurgte jeg ham om reservedele
og han kunne bekræfte at de var der stadigvæk

så der var ingen bekymring med Saab

Dette indlæg blev 10-11-2017 10:36 redigeret af dets forfatter.

Anton Pedersen

Anton Pedersen
bruger siden
09-11-2017

09-11-2017 kl. 13:43

Jeg troede at skrønen omkring reservedele var død for længst ☺

Der produceret samtlige reservedele til SAAB – både af SAAB i Sverige, men også hos alle aftermarket producenterne. Præcist som til alle andre bilmærker. Så det skal du slet ikke bekymre dig om.

Der findes i øvrigt en webshop, der gør det let at bestille originale dele – jeg har dog erfaringer for at delene der er noget dyrere end hos SAAB forhandlerne. Jeg plejer at bestille hos Erik Thyregod i Brædstrup som er aut. SAAB forhandler:

https://webshop-dk.saabparts.com/

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

09-11-2017 kl. 14:55

Nej da, den dør ikke så længe KS (den rigtige KS) er her. Han har fortalt den så mange gange, at han selv tror på den. :-)

K S

K S
bruger siden
09-11-2017

09-11-2017 kl. 22:00

Saab tilhører med god grund fortiden køb en Renault, som er bedst ifølge mine test.

www.renault.dk

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

09-11-2017 kl. 22:49

Anton Pedersen

bruger siden
09-11-2017

skrev:

Der produceret samtlige reservedele til SAAB – både af SAAB i Sverige, men også hos alle aftermarket producenterne. Præcist som til alle andre bilmærker. Så det skal du slet ikke bekymre dig om.

Der findes i øvrigt en webshop, der gør det let at bestille originale dele – jeg har dog erfaringer for at delene der er noget dyrere end hos SAAB forhandlerne. Jeg plejer at bestille hos Erik Thyregod i Brædstrup som er aut. SAAB forhandler:

https://webshop-dk.saabparts.com/

Der produceres reservedele, hvis det er rentabelt. Der er produceret meget, meget få eksemplarer af den model, så markedet er stærkt begrænset. Ergo er det svært at få en god forretning ud af at producere, lagerføre og sælge reservedele, så det er logik for burhøns, at risikoen for at komme til at mangle dele er til stede.

Der produceres dele til andre bilmærker, fordi der er et marked - og producenterne eksisterer stadig og er ikke gået fallit.

Så skrønen - det er, at man "altid" kan få reservedele til mærke, der er uddødt - og specielt til en model, der kun nåede at blive solgt i meget få eksemplarer.

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

10-11-2017 kl. 10:34

I forhold til at skaffe dele, så er jeg overbevist om at det ikke er noget problem at skaffe sliddele.
Derimod så kan der være nogle dele som ikke produceres mere i fremtiden, en el-rudekontakt feks.
Men det lykkedes da for masser af folk at finde delene alligevel, feks. på Ebay

Køb den, livet er for kedeligt til at køre i det som alle andre kører i :-)

Dette indlæg blev 10-11-2017 10:34 redigeret af dets forfatter.

Html.RenderPartial(MVC.Navigation.Shared.Views._bilbasenHeaderScriptsBundle);