Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

PHEV med tre isofix på bagsædet

Ditte A

Ditte A
bruger siden
12-07-2020

12-07-2020 kl. 23:42

Findes der en plug in hybrid med tre isofix på bagsædet eller alternativt tre i alt på hh. 2. og 3. sæderække?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

13-07-2020 kl. 08:39

Hej Ditte,

Nu har du godt nok ikke skrevet noget omkring budget, men svaret er som udgangspunkt nej i "normale" biler (indtil videre). Der findes helt sikkert nogle store (og bekostelige) SUV'er fra Audi, Mercedes, VW osv., men jeg ved ikke hvor meget det hjælper dig.

Jeg er ikke helt sikker på om Peugeot har planer om at lægge deres PHEV-drivline i 5008'eren også, men så er den nok den billigste mulighed.

Peugeot 508 SW fås også som PHEV, der er der dog 2 Isofix på de yderste bagsæder, og så 1 på forsædet.

Det bedste bud er nok noget USA-importeret i stil af en Chrysler Pacifica. Så er der i hvert fald plads til hele familien + det løse!
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/chrysler/pacifica/36-hybrid-limited-aut-5d/4730056

Jeg håber det kan give dig lidt at arbejde videre med!

/Preben

Ditte A

Ditte A
bruger siden
12-07-2020

13-07-2020 kl. 09:01

Hej Preben,

Tusind tak, det gav bestemt noget at arbejde videre med.
Budgettet er klart mest til Peugeot 5008 og ikke hverken Audi eller Mercedes, desværre.
Satser på at de vil lave 5008'eren som PHEV, ligesom de har gjort med 3008. Men tvivler på at de når det til efteråret, når vi skal have ny bil.
Hvad tænker du om at købe en importeret bil ifht. værkstedsregninger? Jeg forestiller mig, at det kan blive ret dyrt, især når der både er el- og benzinmotor. Eller hvad tænker du?

Ditte A

Ditte A
bruger siden
12-07-2020

13-07-2020 kl. 11:01

Ej, hvor er Chrysler Pacifica fed! Tak for lige at åbne mine øjne for andre muligheder end de gængse på markedet.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

13-07-2020 kl. 20:58

Puuuuh... Det ville blive et totalt gæt, at skulle sige noget om driftsomkostninger på importeret bil, men generelt ville jeg være opmærksom på, at det er biler, der ikke kører særligt mange af i Europa, hvorfor jeg er lidt bekymret omkring robustheden af netværket bag. Chrysler er en del af FCA Gruppen med bl.a. Fiat og Jeep, så skulle I ende med at forelske jer i en Pacifica, kunne I jo med fordel prøve at spørge nogle af deres autoriserede værksteder, om det er noget de er i stand til at håndtere.

Prismæssigt kan jeg dog også efterfølgende se at vi er deroppe ad! Der findes en del i Tyskland til omkring 40.000 euro, så selv med de lempelige afgiftsregler på PHEV'er nærmere vi os nok en 500.000-600.000 før den er på danske plader.
https://m.mobile.de/auto/search.html?ms=5700%3B13%3B%3B&dam=0&ft=HYBRID&md=13&mk=5700&s=Car&vc=Car&fe!=EXPORT

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

13-07-2020 kl. 22:34

Nogen gange kan du være heldig at producenten har forberedt ISOFIX på flere sæder end annonceret.

Havde en Passat for en del år siden uden ISOFIX, ringede til 3 forskellige VW værksteder,
Det første og største, sagde det kostede 3-6.000 kr at efter montere, der skal skæres og svejses.
Det andet. Det kan slet ikke lade sig gøre.
Det 3. Hvis du kigger forbi så monterer vi det for dig for 500 kr.

Hov tænkte jeg, der er 90 km til dem, men hvis det ene skal skære og svejse og det sidste kan lave det for 500, så er der sgu nok forberedt dertil, og vupti, da jeg tog hårdt nok fat i ryglænet, så kunne jeg se at der var sat tape over huller med gevind. Så jeg bestilte beslagene, de kostede 130 kr, og monterede dem selv på 3 minutter.

Måske der er 3 isofix'er i en Prius som denne 7 personers med 3 seperate sæder på 2. række. Bortset fra det er en Toyota som er død kedelige, men som grundlæggende er godt samlet og har fabelagtig service, så er det nok ikke det ringeste, og prisen taget i betragning i forhold til eks en Pacifica(som tidligere var en US kopi af en Mercedes R klasse, det ved jeg så ikke om den er mere)
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/prius/18-hybrid-h3-cvt-5d/4724700

Dette indlæg blev 13-07-2020 22:39 redigeret af dets forfatter.

Ditte A

Ditte A
bruger siden
12-07-2020

14-07-2020 kl. 00:08

Av ja, 500.000-600.000 er en del over budget - det må blive engang i fremtiden :D

JR- tak for info omkring isofix! Jeg kan se at fx en Citroën C5 Aircross har tre individuelle sæder bagi, men det er stadig kun de to yderste, der har isofix. Måske det midterste kan få det installeret.
Prius hybriden med 7 sæder er desværre ikke en plug-in. Og skal vi have hybrid vil jeg helst have det med plug-in- synes det giver mest mening Ville kunne køre på ren el frem og tilbage på arbejde og benzin på længere ture. Synes man får det bedste fra to verdener på den måde, hvorimod jeg har indtryk af, at en almindelig hybrid (uden plug-in) slet ikke er så miljøvenlig, som man tror.

Men jeg kan godt se, at med vores krav og budget er det nok en benzinsluger af en familiecontainer vi er ude i, indtil markedet for elbiler/ hybrider udvikler sig endnu mere.
Overvejer pt. Peugeot 5007, Ford S-max og VW Touran. Budget omkring max 300-350.000, gerne mindre. Køber gerne brugt.
Har nogen inputs til det eller mere indsigt i det økonomiske og klimavenlige i hybridbiler (uden plug-in)?

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

14-07-2020 kl. 07:47

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

14-07-2020 kl. 09:29

Ditte A

bruger siden
12-07-2020

skrev:
Av ja, 500.000-600.000 er en del over budget - det må blive engang i fremtiden :D

JR- tak for info omkring isofix! Jeg kan se at fx en Citroën C5 Aircross har tre individuelle sæder bagi, men det er stadig kun de to yderste, der har isofix. Måske det midterste kan få det installeret.
Prius hybriden med 7 sæder er desværre ikke en plug-in. Og skal vi have hybrid vil jeg helst have det med plug-in- synes det giver mest mening Ville kunne køre på ren el frem og tilbage på arbejde og benzin på længere ture. Synes man får det bedste fra to verdener på den måde, hvorimod jeg har indtryk af, at en almindelig hybrid (uden plug-in) slet ikke er så miljøvenlig, som man tror.

Men jeg kan godt se, at med vores krav og budget er det nok en benzinsluger af en familiecontainer vi er ude i, indtil markedet for elbiler/ hybrider udvikler sig endnu mere.
Overvejer pt. Peugeot 5007, Ford S-max og VW Touran. Budget omkring max 300-350.000, gerne mindre. Køber gerne brugt.
Har nogen inputs til det eller mere indsigt i det økonomiske og klimavenlige i hybridbiler (uden plug-in)?

Der er så mange parametre ifht. at være miljøvenlig, at det afhænger mest af, hvad du selv tror på og tillægger værdi, hvilke biler der er mest "miljøvenlige". Produktion og bortskaffelse af batterier koster miljøet meget dyrt, det samme gør den nødvendige udbygning af infrastrukturen såfremt transport skal elektrificeres. El produceres bl.a. vha. kul - ikke så meget i DK pt. (men et øget elforbrug vil på kort sigt betyde at kulproduktionen kan blive skruet op), men i resten af Verden, og elnettet hænger sammen globalt. En stor del af den partikelforurening, vi oplever i DK stammer faktisk fra udenlandsk, kulbaseret elproduktion.

Der er tænkeligt, at elbiler med tiden vil kunne laves mere miljøvenlige (og brugbare), og at batterier vil kunne genbruges (pt. er det mest flotte ord på et papir), men indtil da ville jeg bare vælge den bil, der passede bedst til behovet.

Hos os kunne en PHEV eller EV være brugbar som bil nr. 2 - men ikke som primær bil med nuværende teknologi.

Ditte A

Ditte A
bruger siden
12-07-2020

14-07-2020 kl. 09:43

Tak KS for input og gode pointer. En ting er miljø, en anden ting for mig er nok også det økonomiske i hvor fedt det ville være at slippe for at tanke til de daglige ture. Synes der er noget meget tilfredsstillende i at kunne køre på ren el til den daglige pendling. (Så kan man så diskutere om den større pris på en PHEV/EV ville give mening ifht. at man ikke behøvede tanke).

Vi er egentlig nødt til at have to primære biler - en pendlerbil til min mand (har vi) og børnecontainer-og-kort-til-arbejde-bil til mig. Fordi min bil bliver børnecontaineren, vil vi også gerne kunne køre på ferie i den og ren el duer derfor ikke.
Det ærgrer mig, at vi med vores budget ikke kan køre på ren el i minimum en af bilerne, og en PHEV kunne derfor have været en mulighed. Men du har ret - teknologien er ikke til det endnu. Håber på næste bil.

Også tak til Esben for Outlander-linket. Synes den er ret fed, men den kører ikke særlig langt på literen. Har kigget på Outlander PHEV'en, men så er vi tilbage til at der ikke er meget plads på bagsædet.

Claus Kjerkegaard

Claus Kjerkegaard
bruger siden
17-07-2020

17-07-2020 kl. 20:42

Er Ford kuga for lille? Den er ellers billig 😊
har lige købt en med alt udstyr til 340k

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-07-2020 kl. 23:51

Hvad er budgettet egentlig? Og hvor meget tænker du i kører om året?

Samt hvorfor mener du ikke at kunne køre ren el på Pendling modellen til herskabet?

Kører han mere end 350 km om dagen i snit.

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

21-07-2020 kl. 18:19

Måske i skulle prøve at være realistiske.

Jeg har ikke oveblik over hvor mange biler der findes med 3 ISOfix, og for den sags skyld heller ikke hvor mange PHEV'er der er i dag.

I har brug for 3 ISOfix -Hvor længe?

En hybrid bil, er mere brændstof økonomisk end en tilsvarende ikke hybrid.
Jeg har foreslået hybrid mange gange, og har idag en selv. Og den har en bedre brændstof økonomi.

Så længe I har brug for 3 ISOfix, må I vælge en bil der opfylder det. Den dag I ikke har brug for 3 ISOfix, har I flere muligheder, og til den tid er der mere at vælge mellem.

En hel anden ting. ISOfix er godt, men man kan undværes.
Vi har klaret os godt uden ISOfix.

Et krav fra min side til barnestoler, er at de skal kunne bruges både med og uden ISOfix, fodi jeg har haft biler uden, mens vi har haft børn i den alder - Har vi stadig, men nu ISO i alle biler.

Ingen af vores børn er døde, eller kvæstet af det, de har det godt.

Ditte A

Ditte A
bruger siden
12-07-2020

21-07-2020 kl. 19:22

Kugaen er fed, men for lille, ja.

Mht. om vi er urealistiske - tja, vi har nogle ønsker til en bil og ikke alle kan opfyldes. Så er det vel om at vælge, hvad vi ønsker højest. Vel akkurat som når man køber hus.

Situationen er følgende: mand kører i sin dieselbil til og fra arbejde. Oftest 250 km i alt, men nogle dage mere. Tror godt han komme op på 350. Vi skylder cirka lige meget i den bil, som vi ville kunne få ved salg. Bilen har plads til familien til korte ture, men der er ikke plads til bagage.
Derudover mangler vi en bil til mig. Kravet er tre isofix, benplads og gerne 7 sæder. At andre har klaret sig glimrende uden isofix, er fint, men vi ønsker tre isofix. Forventer at have behov for isofix i en del år fremover (flere børn). Jeg kører ca. 15000 km om året. Vi vil gerne kunne køre længere ture, fx sommerferie, i denne bil, hvorfor ren el ikke spiller.

Ideelt set skiftede vi min mands bil ud med en ren elbil, der kunne køre langt, men vi har kun til udbetalingen til én bil.
Budgettet er ca. 300-350.000.

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

22-07-2020 kl. 01:16

I begrænser i hvert fald udvalget hvis i insisterer på PHEV og 3 ISO, men hver sin lyst....

Forstår dog ikke at det skulle have særlig prioritet. PHEV er i min bog en lidt kikset mellemting. Du får to systemer som skal serviceres/kan gå i stykker og nogle modeller har kortere serviceintervaller/højere servicepriser og de miljømæssige fordele er samtidig diskutable.
Så PHEV ville stå langt nede på min liste over prioritetsliste. Hvis ren el ikke er en mulighed ville jeg overveje en benzin...

Derudover er ISO jo ikke den hellige gral. Mig bekendt er sikkerheden den samme med/uden ISO. Men ISO er så nemmere at montere korrekt, (hvilket man så kan mene højner sikkerheden). Men er man opmærksom når man monterer, er det ikke et problem.
Samtidig skal ISO mig bekendt kun bruges op til omkring 15 kg, derefter skal børnene fastholdes af sele uanset (og ISO holder kun sædet).

Personligt ville jeg droppe PHEV og så evt. kigge ISO, (men igen det er ikke den hellige gral) Har man højest 2 børn under 15 kg ad gangen, kan man jo sagtens "nøjes" med 2 ISO....

Simon Madsen

Simon Madsen
bruger siden
06-06-2005

23-07-2020 kl. 17:50

Der er kun en bil der næsten opfylder kravet. Volvo XC 90 T6 eller T8 Recharge kan købes med et integreret barnesæde på midterstolen. Den har ikke 3 ISO fix, men tænker at mindst en af børnene muligvis er stor nok til at sidde på en pude.

Vedr. økonomi, er XC90 dog ikke i den billige ende, men de har som de eneste udtænkt et godt design af 2. sæderække til familier med 3 børn.

Jeg er selv på udkig efter lign. men har ikke kunnet finde alternativer.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/xc90/20-t8-407-inscription-aut-awd-7p-5d/4757643