Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Opgradering af bil nyere Ford Focus eller 2015 BMW 318D

Casper Hjermitslev

Casper Hjermitslev
bruger siden
19-03-2019

19-03-2019 kl. 20:55

Hej derude.
Studietiden er overstået, økonomien er blevet god og nu skal den lille mini bil skiftes ud til en der giver mere glæde ved at køre.

Jeg har ikke ret store pendler behov, så det er primært weekend ture og daglige små ture.

Derimod vil jeg have en bil der giver smil, er quick og følelsen af kvalitet samt godt med teknologi

Jeg har altid haft en forkærlighed for bmw og deres udseende/kvalitet (dog uden selv at have ejet en)

Derfor har jeg kigget på lidt forskellige men fx:
318D aut fra 2015 til omkring 230.000 kr med ca 95.000 km bag sig.

Ligeledes har jeg kigget både helt ny og lidt ældre Ford Focus eksempel:
S-line 1.5 aut med en masse udstyr og funktioner. Kørt 20.000 km 2018 model 259.000 kr

Mine små udregninger siger mig at en nyere Focus vil tabe meget værdi, hvor en ældre BMW er nede på nogle få procenter, når de har rundet 4-5 år. Derfor ''burde' Bmw'en være billigst over et par år, men er det en risiko at vælge en ældre BMW, her tænker jeg på store værksteds regninger og overraskelser?

Mvh Casper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

19-03-2019 kl. 22:25

Generelt taber en Ford bare mere også hvis det var 2 fabriks nye biler

men forstår ikke du vil have køreglæde og aut gear men det er nok bare mig

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-03-2019 kl. 07:31

Vil umiddelbart mene om du køber en Ford eller en BMW til 230.000, så taber de ca det samme.

Det er ikke aldreren men prisen der er afgørende for værditabet.

At BMW måske har et procentvis lidt mindre tab end Ford er en mulighed. Men det er ikk 3 procent.

Forøvrigt skal du være opmærksom på at BMW'en er baghjulstrukket, og eks. min kone synes det er mindre stabilt end forhjulstræk. Jeg synes bare det er sjovere.

Dette indlæg blev 20-03-2019 10:47 redigeret af dets forfatter.