Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny eller brugt bil? Eks. citroen, familie på snart 3.

Anna Berg

Anna Berg
bruger siden
09-03-2019

09-03-2019 kl. 12:02

Vi er helt nye på bilmarkedet, netop blevet færdiguddannede og venter vores første barn til juni. Vi tænker om et halvt års tid at flytte ud af København og bosætte os i en mindre landsby, hvorfor vi tænker der bliver brug for bil dér om ikke andet. Jeg kommer til at skulle pendle ca. 15-30 km til arbejde hver dag med skiftende arbejdstider.

Ønsker til en bil:
- Benzin
- Sikkerhed i top
- Isofix
- Fartpilot
- Aircondition
- Miljøhensyn så helst køre lidt langt på literen.
- Bagagerum med plads til en barnevogn med liggemål på 90-95 cm (dvs. mindst 300 liter).

Og derudover kommer vi til også at skulle køre til jylland en gang om måneden ca.

Hvad kan I anbefale? Også i forhold til om man skal købe ny eller brugt bil? Vi kan se at afgifterne stiger nu her 1. april, og har derfor prøvekørt en Citroen C3 Street i går til 130.000 kr. som vi godt kunne se som et godt bud. Vi ved ikke ret meget om biler nogen af os, og synes derfor det virker lidt satset at købe brugte biler også nu prisforskellen ikke er større? Vi forestiller os inden for 5 år, at vi nok har 2 børn så den behøver ikke være en kæmpe bil.

Jeg håber på nogle gode bud og råd til os.

Hilsen Anna

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

09-03-2019 kl. 14:29

tænk plads på bagsædet autostole fylder som en i helvede og særligt når de er bagudvendt så hvis jeg skulle købe ny bil som jeg syntes var fremtidssikret i forhold til 2 børn ville jeg kigge efter en bil lige en klasse over en c3 og evt som stationcar

og jeg ville ikke have et problem med at købe let brugt .
Jeg ville nok kigge Octavia sc . Focus sc . Focus c max . Mazda 6 sc .
Renault megane sc . Kia ceed sc . Osv osv

Dette indlæg blev 11-03-2019 00:18 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg