Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bil eller brugt?

Christoffer Udby Kjær

Christoffer Udby Kjær
bruger siden
11-02-2020

11-02-2020 kl. 15:00

Hej min kæreste og jeg står og vil af med vores leasing bil til august. Vi har nu en Seat Leon ST, med DSG gear og masser af udstyr, men den er ret dyr da vi køre meget. Vi vil rigtig gerne have noget billigere at køre i, lige nu begrænser vi os med kørsel også lander vi mellem 25-30000km om året. Det primæret min kæreste som skal køre i den, og hun køre omkring 32-35km hver vej så cirka 70km om dagen.

Den nye bil skal være god til motorvej, vi bor lige ved siden af en afkørsel så hun køre nok 70% af tiden på motorvej med 110+ km/t. Derudover har vi familie over hele landet så vi køre langt for at besøge.

Vi er begge meget i tvivl om hvad kunne fungere for os, vi er kun min kæreste og jeg så plads behøver vi ikke. Mikrobiler har vi prøvet og der er også nogle som tiltaler os, men da vi køre så meget som vi gør ved jeg ikke om det giver mening for os. Ved heller ikke om mikrobiler vil gå i stykker oftere, end hvis vi købte en lettere brugt diesel.

Bilen må koste omkring 150.000kr vi vil gerne helst under men hvis der er en virkelig fin bil til 180.000kr er den ikke udelukket. Hvis bilen koster omkring 180.000kr skal den være fremtidsikret, som plads til børn og hvad dertil kommer.

Bilen skal ikke holde på værksted hele tiden, så den skal være driftsikker. Ellers er vi meget åbne overfor en masse bud.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

Christoffer Udby Kjær

Christoffer Udby Kjær
bruger siden
11-02-2020

11-02-2020 kl. 19:02

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/leon/16-tdi-110-style-st-dsg/4559666

hvorfor så ikke bare købe en ?

Vores Leon køre også som en drøm, helt klart bedste bil vi har kørt. Vi kan bare godt være nervøs at hvis vi ligger 170.000kr i en sådan der har kørt 100.000+ km at der vil komme for meget over de 7-8 år vi vil have den.

Der er mange franske biler som har kørt mellem 10-50.000km, og som ligger mellem 100.000-150.000kr. Peugeot 208, 2008 er nogen som vi kigget på, men vi ved intet om dem. Vi har haft en Renault Clio ST som diesel med 90 hk, som aldrig har givet os problemer, dog vil vi ikke have den igen.

Vi har intet forstand på biler, og spørger kun herinde fordi når man høre venner og bekendte, så siger de vest og nogen andre siger øst. Kunne være nogen har en bil i vores prisklasse eller måske nogen som har erfaring med hvad man skal holde sig fra.

Kan også være Seat Leon er billiger engang til august, da der jo snart kommer en ny face liftet version.

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

12-02-2020 kl. 15:02

Jeg tror ikke at du skal forvente bedre kvalitet af svar herinde end vennekredsen :-)