Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Nissan Qashqai vs. Mitsubishi ASX vs. Suzuki Vitara

Julian Kvist

Julian Kvist
bruger siden
15-05-2018

18-04-2020 kl. 10:29

Jeg pønser lidt på at købe en SUV som min næste bil og i den forbindelse er jeg faldet over disse tre. De ligger prismæssigt nogenlunde ens på brugtmarkedet, omend der er forskel i størrelse på dem. Der er vel ingen tvivl om, at Qashqai'en er mest populær af disse tre, men er den også bedre? Driftsmæssigt og omkostningsmæssigt

Dette indlæg blev 18-04-2020 10:33 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
18-04-2020

18-04-2020 kl. 17:21

Det vigtigste i denne som i alle andre sammehænge vedrørende biler er at fravælge FRANSKE Renault, som har graverende mange fejl og mangler selv fra ny af.

Derfor bør du undgå kaskaj som deler mange discount dele med FRANSKE Renault, som i øvrigt er på fallittens rand.

Julian Kvist

Julian Kvist
bruger siden
15-05-2018

18-04-2020 kl. 18:12

Mange tak for det! Der lærte jeg noget nyt :-)

Jeg faldt over denne artikel: https://www.carwow.co.uk/blog/suzuki-vitara-vs-nissan-qashqai-0099

som mener at Qashqaien er bedre end Vitaraen. Jeg synes dog Vitaraen ser mere spændende ud. Mitsubishien er lidt for kedelig, og med Qashqaien skiller man sig ikke ud + der er franske dele i den.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

18-04-2020 kl. 18:23

Suzuki'en kører nok lidt længere på literen. Men det vurderer jeg altså på at den er kleinere bygget og derfor vejer mindre.

Har en bekendt der havde en vitara diesel i sidste udgave. Den var fin og kørte langt på literen, men tænker quasqai nok er lidt mere fast i kødet.

ASX er bare kedelig i mine øjne. Men sådan er der jo nogen der kan lide moderen og andere datteren. For slet ikke at nævne dem der napper dem begge.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

19-04-2020 kl. 09:13

Julian Kvist

bruger siden
15-05-2018

skrev:
Mange tak for det! Der lærte jeg noget nyt :-)

Jeg faldt over denne artikel: https://www.carwow.co.uk/blog/suzuki-vitara-vs-nissan-qashqai-0099

som mener at Qashqaien er bedre end Vitaraen. Jeg synes dog Vitaraen ser mere spændende ud. Mitsubishien er lidt for kedelig, og med Qashqaien skiller man sig ikke ud + der er franske dele i den.

Glem den del med "franske dele" - det er bare forummets trold, der keder sig. Bemærk: Ny profil hver dag.

Men det er iøvrigt korrekt, at Nissan ejes/kontrolleres af Renault - og det gør Mitsubishi iøvrigt også idag. Motorer deles mellem Renault, Nissan, Mercedes - og i lidt ældre versioner - også Vitara (den gl. Renault 1.9dCi). Det er ikke tilfældigt, at bl.a. Mercedes har valgt at købe motorer (og iøvrigt også hele biler) af Renault, da de er kendt for at være slidstærke og problemfri.

Valget mellem de 3 er mest en smagssag - der er ikke den store kvalitetsforskel.

K S

K S
bruger siden
20-04-2020

20-04-2020 kl. 13:45

Det vigtigste her er som altid at undgå FRANSKE Renault, som er fyldt med fejl og mangler helt fra ny af. Firmaet kan ikke løbe rundt og er på fallittens rand.