BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Lille, nyere bil til ny familie?

Nicklas Olling

Nicklas Olling
bruger siden
21-03-2018

14-04-2018 kl. 10:31

Hej!

Min kæreste og jeg kigger efter bil, da vi skal være forældre om et par måneder Vi kigger primært efter en nyere brugt bil men turbobenzinmotor hvor der kan være en autostol på bagsædet og en sammenklappelig klapvogn bagi. Budgettet er lidt stramt på 130.000 og der skal være aircondition/klima samt fartpilot og helst også bluetooth.

Jeg har identificeret følgende i vores budget eller tæt på:
- VW polo 1.0 bluemotion 2016 eller 1.2 Comfortline 2014
- seat ibiza 1.2 2014-2015 105hk
- opel corsa 1.0 2016 90hk
- Ford fiesta 1.0 2015-2016 100/125hk
- hyundai i20 1.0 2016 100hk

- hyundai i30 1.6 2014 135hk

Som jeg kan læse så har i20 mere plads bagi end de andre i miniklassen og det har i30 selvfølgelig også. Jeg kan også læse at mange af turbobenzinmotorerne har svært ved at holde forbruget nede?

Hvad tænker i er bedst at gå efter?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

14-04-2018 kl. 13:13

Hejsa er selv far til 1 snart 2 og mit bud vil være en Skoda fabia combi
med en sådan for i altså bare plads til lidt mere den sluger også nemt en barnevogn
men er jo ikke den pæneste bil det findes men praktisk er den
vi har en fabia combi som vores lille bil hvilket er dejligt da vi så ikke skal tænke på
om vi nu har plads ligemeget hvilken bil vi har med

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/12-tsi-110-style-combi-5d/3634344

den er skid praktisk
og ingen problem med autosæde på bagsædet vi har en cybex sirona bag passager sædet og der kan stadig side en på det
og den jeg har fundet der har dejligt med udstyr og blutooth

Dette indlæg blev 14-04-2018 20:40 redigeret af dets forfatter.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

14-04-2018 kl. 19:26

Hej Nicklas

Alle de biler du lister op er rigtig fine bud. Jeg ville personligt foretrække Fiesta'en, men med de praktiske briller på ville en Skoda Fabia Combi, Seat Ibiza ST eller Renault Clio ST nok være det snusfornuftige valg.

Dine tanker omkring turbobenzinerne kan jeg helt klart tilslutte mig: De er meget svære at få til at opnå de meget høje normtal. Alt afhængig af jeres kørselsmønster og hvor tung jeres speederfødder er, vil et forbrug mellem 15 og 20 km/l være opnåeligt. 15 hvis I kører stærkt og en del i byen, 20 hvis I tager det roligt og kører en del på landevejen.

Men hvis man tænker på hvor meget mere udstyr de skal slæbe med, både sikkerhedsmæssigt såvel som komfortmæssigt, så synes jeg egentlig at de 15-20 km/l er ganske tilforladeligt.

Hvis I kan strække budgettet en smule, og måske også have talegaverne i orden ved forhandleren, kunne en Skoda Octavia som denne også være en mulighed:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/14-tsi-140-ambition-5d/3469207

Den har den lidt kraftigere 1,4'er, der generelt har ry for at være en ret god motor, der også i praksis kører ganske langt på literen.

Held og lykke med jagten!

/Preben

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

15-04-2018 kl. 10:52

Vil også mene at Skoda Fabia Combi og Seat Ibiza ST er oplagte bud, hvis du vil have god plads i bagagerummet. Det er jo mindre biler, men med god plads bagi til barnevogn etc...

Dette indlæg blev 15-04-2018 10:52 redigeret af dets forfatter.

Nicklas Olling

Nicklas Olling
bruger siden
21-03-2018

15-04-2018 kl. 10:57

Hej begge

Eftersom det er min kæreste der kommer til at køre mest i bilen, så er vi ikke interesseret i en stationcar da den skal være nem at parkere i byen.

Desuden har jeg fået et veto mod at købe en skoda, da jeg åbenbart er for ung til at køre skoda ifølge kæresten :D

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

15-04-2018 kl. 13:29

bare lige for at sige det så prøv at se på stationcar længde contra normal hatchback
det drejer sig om 5-15 cm længere i stationcar alt efter mærke
og det i forhold til parkering er ingenting
til gengæld for i et helt andet bagagerum da forskelleN på stationcar og hatchback er opbygningen af bagenden af bilen

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

15-04-2018 kl. 13:34

En Fabia Combi er ca. 5 cm kortere end en Hyundai I30, så fylder umiddelbart mindre i parkeringsbåsen ;-)

Mht Skoda's ry så er det næppe mere hipt at køre i Hyundai. Så hvis kæresten går meget op i signalværdi/prestige tror jeg at i skal kigge i andre retninger (og med andet budget).
I den prisklasse i bevæger jer er der næppe et meget bedre bud, end de små st. car, hvis man gerne vil have et godt bagagerum...

Ellers kan i jo overveje Ibiza ST/Renault Clio st.car, hvis kæresten tror at det giver mere "street cred" *kaster håndtegn*.... :-)

Nicklas Olling

Nicklas Olling
bruger siden
21-03-2018

15-04-2018 kl. 14:04

Tak for svar.

Jeg tror ikke det er signalværdi hun går op i, nok bare at skoda har rygte for at være familiebilen over dem alle og der ser vi nok ikke os selv endnu :)

Men af de nævnte i mit første indlæg, hvad er så at foretrække? Og hvilke har mest plads?

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

15-04-2018 kl. 14:46

I må ud og prøvekøre dem, i tænker kunne være aktuelle. Citroen C3 kan vist i øvrigt fås som ny fra omkring 135k i den nuværende kampagne
Der er jo ingen af modellerne der stikker helt ud fra de andre og er helt anderledes. Det er langt hen ad vejen en smagssag, der er ikke en specielt oplagt kandidat (udover de små st.car som i åbenbart er for unge/smarte/ "ikke-familieagtige" til at køre i.... ;-) )

Nicklas Olling

Nicklas Olling
bruger siden
21-03-2018

15-04-2018 kl. 14:48

Jeg tror da ikke man kan få de små st car til de priser?

Nicklas Olling

Nicklas Olling
bruger siden
21-03-2018

15-04-2018 kl. 15:18

Tak! Vi har prøvet en clio st car og der er godt nok ikke meget plads på bagsædet :/

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

15-04-2018 kl. 16:28

Nej, bagsædepladsen er ikke i top i den størrelse...

Personligt ville jeg stadig fastholde Skoda/Seat st.car som bedste bud!

Et alternativ, hvis Skoda/seat er helt umuligt, måske en 5d i Golfklassen. Kia Ceed, I30, Ford Focus, Renault Megane, Opel Astra mfl.... Det bliver selvfølgelig nogle lidt ældre biler indenfor budgettet, men kunne også være et bud (men de er i øvrigt generelt større og fylder mere under parkering...)

Dette indlæg blev 15-04-2018 16:28 redigeret af dets forfatter.

Nicklas Olling

Nicklas Olling
bruger siden
21-03-2018

15-04-2018 kl. 17:55

Det var også den tanke jeg har gjort mig.

Jeg kan finde megane, i30 og Ceed i årgang 2013-2014 indenfor budgettet. Så er spørgsmålet bare om man får mest for pengene ved at vælge sådan en løsning eller købe en nyere polo-klasse bil?

Christian H

Christian H
bruger siden
17-01-2016

15-04-2018 kl. 19:36

Præv en seat toledo - massere af plads på bagsædet og i bagaagerum og kan findes med ganske få år på bagen indenfor prisrammen!

Nicklas Olling

Nicklas Olling
bruger siden
21-03-2018

15-04-2018 kl. 19:43

Jeg har bare ikke hørt særligt godt om toledoen? Har du selv en?

Christian H

Christian H
bruger siden
17-01-2016

15-04-2018 kl. 20:29

Jep - har haft den i 3 år nu.

Problemfri bil med godt med plads til en lille en. Kan klare en stor barnevogn i bagagerummet og samtidig have plads til alt det andet skrammel man skal have med rundt :-)

Afgørende for os blev, at de øvrige biler i polo-klassen ikke har meget benplads bagi. En autostol på bagsædet er nærmest udelukket hvis man også selv skal kunne sidde foran. Det går omvendt fint i toledoen :-)

Derudover kører den fint og fås med godt med udstyr til en billig penge.

Nicklas Olling

Nicklas Olling
bruger siden
21-03-2018

15-04-2018 kl. 20:37

Hvilke prøvede i hvor der var for lidt plads til autostol? Jeg er 190 cm så det betyder en del!

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

15-04-2018 kl. 21:43

Bare lige en side note du ønsker bluetooth det er lidt sjældent i biler fra 14 hvis de ikke var top udstyret samtidig med at det bare er rat st have ting som apple carplay ect

men ellers så prøv at kigge på en Ibiza sw
den clio sw du så på er den med klart mindst plads
men generelt for biler i miniklasseN er ikke meget plads

Hvilkey er grunden til at vi Har en Skoda superb som stor bil og en fabia sw som lille

Dette indlæg blev 15-04-2018 21:44 redigeret af dets forfatter.

Nicklas Olling

Nicklas Olling
bruger siden
21-03-2018

15-04-2018 kl. 22:20

Jeg har ikke Apple produkter, så indtil android auto kommer til Danmark betyder det ikke så meget.

Men jeg vil de forsøge at kigge på en ibiza sw. Jeg er lidt vild med den nye ibiza men den er desværre lidt for dyr, og findes ikke rigtigt brugt endnu. Den med 75hk er sgu for bette.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

15-04-2018 kl. 23:36

Forhandlings taktik i forhold til gravide er for øvrigt nemt
hvis de vil have den emmaunge eller stokke barnevogn
pudslebord ect
det handler bare om at finde et punktvman ikke selv går så meget op i
give sig der og så forhandle bil budget der efter

bortset fra det så om i vælger Seat . Wv . Audi eller Skoda
så er det samme platform bilen er bygget på samme motor gearkasse ect
det hvor der er forskelle er plads. design og bygge kvalitet og lige på det er det ikke altid det dyreste som er det bedste
i vores tidligere Octavia når du åbnede køler hjelmen fandt man kun Audi mærker
på delene

kan forøvrigt andbefale barnevogne fra adamex ok billige fedt design god holdbarhed
og let at pakke i bilen - ved den er at den ikke har det længste liggemål

autosæde vil jeg sige lej den helt lille i babysam i de 5-6md i bruger det
derefter køb et sæde fra cybex med dreje funktion sirona kan andbefales spare jer for en del problEmer på lang sigt at ungeN kan sættes ind og så dreje sædet i position

og til sidst find den rigtige bil for den dag du holder ved netto i regnvejr ungen skriger og du skal have hjul af barnevognen for at få den ind i bilenden dag ærger i jer hvis i ikk vælger den rigtige bil
det kostede os 20000 i lærepenge vi havde købt en lille smart pendler bil fra Ny vi solgte den året efter og købte den fabia vi har nu
med børn og lille økonomi er det fornuften der skal råde for jeres liv ændre sig meget selvom det ikke virker sådan nu

Dette indlæg blev 15-04-2018 23:47 redigeret af dets forfatter.

Christian H

Christian H
bruger siden
17-01-2016

16-04-2018 kl. 06:19

Nicklas Olling

bruger siden
21-03-2018

skrev:
Hvilke prøvede i hvor der var for lidt plads til autostol? Jeg er 190 cm så det betyder en del!

skoda fabia combi, seat ibiza st og renault clio st.

fælles er, at jeg når sidder godt er der ikke plads bag mig (jeg er kun 185)