Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Lille brugt bil til motorvejskørsel

Freja Rose

Freja Rose
bruger siden
08-08-2019

11-08-2019 kl. 09:40

Hej.
Jeg har netop fået job nordpå og skal derfor til at købe bil for første gang, som skal fragte mig de 100 km på motorvej tur/retur.

Mine krav til en bil er "blot", at den ikke er så lille, at jeg ikke kan have folk med på bagsædet, at motoren er større end 1,1 og sådan, da jeg næsten udelukkende kommer til at køre motorvej og det gerne skal være en nogenlunde rar oplevelse og at den ikke er vanvittigt dyr i reperationer, hvis nu der skulle ske noget. Jeg vil selvfølgelig også gerne køre så langt som muligt på literen og køre benzin.

Umiddelbart har jeg set mig lun på en Hyundai i10 (jeg har svært ved at vurdere, hvor lille den egentig er - den virker en smule større en c1'er og sådan) eller en Peugeot 206/207/208-agtig? Mit budget ligger på maks 25.000-30.000.

Og som sagt er det en bil der skal tage mig fra A-B så behageligt som muligt i et par år og ikke så skide meget andet.

Er der mon nogen, der har erfaringer (gode/dårlige) med nogle af de ovenstående modeller? Eller måske en helt tredje?

På forhånd mange tak og rigtig god søndag! :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg