Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Køb af stationcar

Thomas Nordestgaard

Thomas Nordestgaard
bruger siden
20-05-2020

20-05-2020 kl. 23:59

Hej

Jeg skal indenfor kort tid have købt en familie stationcar, og jeg vil i den forbindelse meget gerne have nogle anbefalinger, herunder ift. hvad I mener er det bedste køb i øjeblikket ift. nuværende kampagner mv.

Mit budget er 200.000-250.000 kr.

En lettere brugt bil kunne også være en mulighed (max 2 år gammel og under 40.000 km.).

Det skal være en benzin-motor, da vi hovedsageligt kører kortere ture.

Jeg har selv overvejet Skoda Octavia, Renault Megane og Opel Astra.

Har I nogle gode bud?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

21-05-2020 kl. 00:09

Ford Focus stc gør det godt. Den er kæmpe stor, selvom den er mellemklassen.

Eks kan man hente 2 madrasser 200x90 og 3 fuldt samlede sengebunde med bagklappen lukket. MAn sidder helt oppe i forruden, men det kan lade sig gøre.
Bagsæde pladsen er ligeledes imponerende.

Nap den med 125+ hk. og gerne automatgear.

Den kører behageligt og fornuftigt.

Dette indlæg blev 21-05-2020 00:10 redigeret af dets forfatter.

Thomas Larsen

Thomas Larsen
bruger siden
27-05-2020

27-05-2020 kl. 08:46

Står selv i samme situation og skal have en familiebil.
Vi overvejer også en Octavia, da der er gode tilbud lige nu. Men om man skal vente på den nye udgave der er lige om hjørnet... Er bare bange for at den bliver alt for dyr.

Har været ude og køre Astra og det er også en fin bil, men synes bare Octaviaen virker mere gennemført og lækker.

Et andet bud er Skoda Fabia Combi, som er en mindre udgave af Octavia.

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

27-05-2020 kl. 17:13

Så vil jeg da byde ind med Renault Megane Tourer kampagne pris 205.900,- med nyeste motor i samarbejde med Mercedes. Evt. en lettere brugt Kadjar.. Ingen tvivl om, at en Octavia er et godt bud i prisklassen, hvis plads er 1. prioritet.. Hvis det er sjove og inspirerende køreegenskaber du går efter, må det klart være Ford Focus (prisleje og km. taget i betragtning). Er det afskrivning og mindst muligt tab der prioriteres, er det Octavia og evt. de koreanske bilmærker Kia/Hyundai.

En outsider (hvis benzin i blodet) kunne være Opel Astra ST 1.6 med dejlige 200 hk. I min verden en totalt overset bil/kombination, da hr/fru Danmark fokuserer på grøn afgift og vælger de "små" motorer.. men, den kører skide godt. Komfortabel, støjsvag og overraskende hurtig.. sådan lidt ulv-i-fåreklæder-agtig.

Med det sagt, er det lidt svært komme med et bud, da dine kriterier er noget overskrift-agtige.

Jo mere præcis du kan være i dine ønsker, des mere præcis kan vi vejlede dig :-)