Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Køb af familiebil

Jonas Martinsen

Jonas Martinsen
bruger siden
21-03-2019

21-03-2019 kl. 20:39

Hej Alle

Vi skal have en ny bil, vores lille hyundai bliver simpelthen for lille.

Vi er 2 voksen og 1 barn, med en lille ny på vej. Vores fokus er plads på bagsæderne, og da vi gerne på sigt vil have barn nr. 3 hvis muligt, er det også ret vigtigt at der er plads til et barnesæde på midtersædet, og et plus vil være at der er isofix på midtersædet. Derudover er fokus et stort bagagerum.

Vi er ret noobs på hvad vi skal købe. Vi har dog pt. fundet følgnede:

VW Passat - Virker super lækker, kæmpe bagagerum og god plads på bagsæderne (dog ikke isofix på det midterste sæde)

Skoda Superb - Ret meget som Passat. Dog er der endnu bedre plads på bagsædet

VW Touran - Genialt meget plads, og fedt med 2 ekstra sæder i bagagerummet. Synes dog den er lidt "kedelig" fra passagersædet og bagud

VI vil købe brugt og tænker et maks. budget omkring 260.000 (og gerne mindre). Fordelen ved Passat er klart at der er rigtig mange at vælge i mellem, hvilket er en udfordring ved Skoda Superb.

Overser vi nogle oplagte modeller som muligvis kunne være bedre køb, og hvis ikke, er der så nogen der har erfaring med "must have" udstyr i ovenstående modeller, samt fordele og ulemper ved dem?

På forhånd tak :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

21-03-2019 kl. 21:34

Jeg har selv den nye superb og den har ikke plads til 3 autosæder på bagsædet
jeg ville klart gå efter noget med 3 individuelle sæder på bagsædet for at være mere fremtids sikret
så syntes dit eget bud med en touran er det bedste af hvad du selv forslår

andre kunne være en s-max fra Ford . Citroën grand C4 piccaso . Ford Galaxy . Mazda 5 . Renault senic

for mig at se er udfordringen her 3 autosæder / sidepuder

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

22-03-2019 kl. 12:51

Enig med ovenstående. Det er også meget lettere - og bedre for ryggen - at spænde børn fast i en høj bil end i en lav.