Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Køb af bil: 150k men hvilken?

Andreas Holm

Andreas Holm
bruger siden
09-02-2019

09-02-2019 kl. 23:48

Hej folkens! Jeg står i den situation at jeg skal købe mig en bil. Jeg er 25år og har egentlig altid drømt om en BMW af nyere art med alt hvad den indebær af luksus og 0-100 på under de 9 sek. Men jeg er lidt kommet til konklussionen at det bliver for dyrt.

Jeg står derfor og kigger på ford fiesta, og har fundet 2 modeller jeg syntes ser fornuftige ud!

https://www.andersenbiler.dk/biler/brugte-biler/bil/ford/fiesta/1252637

og

https://www.andersenbiler.dk/biler/brugte-biler/bil/ford/fiesta/2190024

Jeg er vild med designet af den første men sætter samtidig pris på den større motor fra den med 140 Hk.

Jeg ved intet om biler og leder efter råd og vejledning, og måske en bekræftigelse i at det er et ok valg. Det er jo trodsalt mange penge.

Hvis i har andre forslag er de meget velkomne! Jeg leder egentlig efter en bil der kan køres på skiferie i (altså ikke en C1 el. lign), som er kvik og sjov, og som ikke går 10 km på en liter benzin. Vil gerne holde udgifterne på under 3000 om måneden inkl forsikring og afbetaling osv. Ligger selv 25k.

Hvad tænker i ? Mvh Den uvidende bilkøber.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Andreas Holm

Andreas Holm
bruger siden
09-02-2019

10-02-2019 kl. 06:35

Ingen der har en mening om dette? :-)

Th D

Th D
bruger siden
06-01-2004

10-02-2019 kl. 09:29

Jeg tror simpelthen, at dem der har en mening, har valgt at bruge natten til at sove. Et fornuftigt valg, vil jeg personligt mene....
Mht dit bilvalg - tag en prøvetur i begge og mærk efter om de 15 heste eller udseendet føles bedst, anden måde er der ikke, hvis du vil undgå at være i tvivl også efter købet.
Jeg for min del ville vælge den med det mest attraktive udstyr, adaptiv fartpilot, nødbremse og andre uundværligheder....

Andreas Holm

Andreas Holm
bruger siden
09-02-2019

10-02-2019 kl. 09:50

Ja, det kan du nok have ret i haha ... Jo tak, tager ud og prøver dem i dag!

Kigger dog alligevel lidt efter en BMW 116i, eller lign benzin til 150-200k. Hvad er din mening om dette valg? Ville det være meget merer "ufornuftigt" ? Mvh

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

11-02-2019 kl. 00:04

Hvis det er 0-100 du vil have ville jeg nok også kigge lidt efter biler fra Audi group med 1,4 tsi motor den vil få dig under de 9 sek og sikkert også give dig en lidt støtter bil
som er mere fremtidssikret ind Brian i en Fiesta som laver hjulspin i Vorbasse