BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvilken bil + motor?

Kenneth Sørensen

Kenneth Sørensen
bruger siden
16-07-2018

11-08-2018 kl. 16:13

Hej,

Jeg står overfor at skulle ud og købe en fabriksny bil indenfor det næste halve år, og er i den forbindelse begyndt at kigge mig rundt om efter hvad jeg kunne tænke mig. Jeg har endnu ikke været ude at prøvekører nogen biler, men det kommer indenfor en nær fremtid. Flg. biler har jeg valgt jeg skal ud at prøvekøre, da de også udseendemæssigt titaler mig;

- VW Polo
- Ford Fiesta
- Seat Ibiza
- Skode Fabia
- Peugeot 208

Af disse er den jeg har hørt bedst om Fiesta'en, da den ikke skulle have nogle problemer med motor eller andet, hvorimod jeg har læst mig frem til at, både VW, Seat og Skoda skulle have lidt problemer med at brænde motoren sammen, og Peugeot skulle have problemer med både bremsesystemet og til dels også motor. Om dette har noget på sig, aner jeg dog ikke. Men måske I kunne være behjælpelige med at af/bekræfte de påstande?

Et af mine store spørgsmål er så, om jeg bør vælge en Diesel frem for en benzin, da jeg kommer til at køre omtrent 80km på motorvej hver dag til- og fra arbejde (altså 40km hver vej). Det bliver selvfølgelig lidt dyrer at købe bilen, men det tjener jo sig selv ind i bilens levetid?

Hvad havde I valgt og hvorfor?

/Kenneth

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

11-08-2018 kl. 17:15

Jeg havde startet med at fravælge diesel, da du kører alt for lidt til det kan betale sig.
Herefter havde jeg fravalgt Peugot’en da den føles som en væsentligt billigere bil en de andre og rattet virker underligt lille.
Så er der VW, Seat og Skoda, der havde jeg valgt den model som var billigst incl. det udstyr jeg ville have. Det ville sandsynligvis blive en Skoda Fabia Combi TSI DSG med dynamisk fartpilot Til 200.000kr

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg