Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Frisk og driftsikker BMW til en overkommelig pris

Casper Hjermitslev

Casper Hjermitslev
bruger siden
19-03-2019

28-09-2019 kl. 19:40

Jeg er på udkig efter en frisk, sjov bil som primært skal bruges som bil nummer to og dermed ikke til pendling, derimod mere til diverse ture og bare ren sjov.

mit budget er nok omkring de 100-150.000 Kr

Jeg har altid haft en drengedrøm om en BMW måske noget 3 serie, men jeg er samtidig lidt nervøs ved at købe en ældre udgave, i frygt for store værkstedsregninger og hvad der ellers følger med en snart 10 år gammel bil?
Skal jeg holde mig fra de ældre Bmw`er eller er de ok driftsikre så det kan blive en god oplevelse at anskaffe sig den gamle drenge drøm?

Alternative bil forslag er selvfølig velkommen, så længe det er en fornøjelse at køre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

1 Holmr

1 Holmr
bruger siden
06-08-2007

29-09-2019 kl. 20:06

Havde da selv en 330d i 5½ år.
Eneste ekstra ting udeover standard service var en generator og en bærearm (bærekuglen kunne ikke komme af), og så senest nye bremserør til synsklargøring.
Det fedeste var næsten at få en ganske ok brugtpris for den selv i en alder af 16 år.
Super fed at køre i og driftsøkonomisk noget af det bedste jeg har prøvet endnu.
Vigtigt: servicehistorik SKAL være ok - ellers er der risiko for tændkæde-haveri. (som med så mange andre)

Kører og lyder fantastisk. Havde den stadig hvis den ikke var blevet udskammet økonomisk pga. klimahysteriet.

Casper Hjermitslev

Casper Hjermitslev
bruger siden
19-03-2019

29-09-2019 kl. 22:25

1 Holmr

bruger siden
06-08-2007

skrev:
Havde da selv en 330d i 5½ år.
Eneste ekstra ting udeover standard service var en generator og en bærearm (bærekuglen kunne ikke komme af), og så senest nye bremserør til synsklargøring.
Det fedeste var næsten at få en ganske ok brugtpris for den selv i en alder af 16 år.
Super fed at køre i og driftsøkonomisk noget af det bedste jeg har prøvet endnu.
Vigtigt: servicehistorik SKAL være ok - ellers er der risiko for tændkæde-haveri. (som med så mange andre)

Kører og lyder fantastisk. Havde den stadig hvis den ikke var blevet udskammet økonomisk pga. klimahysteriet.

Tak for svar. Det lyder jo som en bil du har været meget glad for. Jeg er dog også lidt nervøs for at købe en så brugt BMW grundet at mange nok har været ejet af ret unge mennesker som har behandlet den hensynsløst,

1 Holmr

1 Holmr
bruger siden
06-08-2007

01-10-2019 kl. 20:49

Jo, det er jo altid et spil om den har levet et hårdt liv inden man overtager den. Omvendt er det også ret solid byggekvalitet, som gør sig bedre ift. 'hård brug'.
Hvis man kan finde en en-ejers model med servicehæfte, som er overholdt, ville jeg ikke have de større betænkeligheder.
Jeg var 3. ejer på 330'eren og nok næstsidste. Dens svagheder var mest i rusttendenser i forskærme og bagklap (oplukkelig bagrude). Dens undervogn var såmænd ok, men også belagt med Pava.
Idé: Hvad med en import-model m. bedre udstyrsniveau end de DK'ske? (Jeg har dog ikke erfaringer selv..)