Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Forslag til køb af brugt bil med automatgear

Mick S

Mick S
bruger siden
19-10-2018

01-07-2020 kl. 09:37

Hej alle i bil kyndige mennesker:)

Jeg er for tiden på kig efter en ny (brugt) bil med automatgear i polo størrelsen, der er forholdsvis økonomisk. Har et budget på omkring 125.000 kontant så jeg undgår dyr finansiering. Jeg kører hovedsageligt bykørsel, med et par lange ture til tyskland om året. Kører ca 10.000 km om året.

Har indtil videre kigget lidt på følgende modeller:

Ford - Fiesta

VW - Polo

Seat - Ibiza

Honda - Jazz

Nogle der har nogle erfaringer med de modeller med automatgear, og eller kan anbefale mig et godt køb i forhold til mine kriterier?

På forhånd tak :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

01-07-2020 kl. 20:36

Honda`en er en gammeldags sløv sugemotor med en CVT gearkasse til at ødelægge alt hvad der ligner acceleration. Motoren drøner op i omdrejninger men der sker ikke en skid. Indretningen i bilen med Hondas bagsæder er dog virkelig god.

Skulle jeg vælge ville det blive Polo eller Fiesta, Fiestaen kører bedre, men Poloen er mere lækker indvendig.
Et alternativ kunne være en Skoda Rapid, der får du noget mere pladsfor pengene.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

02-07-2020 kl. 01:39

Hvis du vælger Fiesta skal du sikre dig det ikke er med powershift

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

02-07-2020 kl. 09:01

Polo/Ibiza: Se også på søstermodellen Skoda Fabia. Grundlæggende samme bil, men med visse variationer.

Et alternativ kunne være Toyota Yaris Hybrid. Igen med CVT-gearkasse og dermed høje omdrejninger uden tilsvarende acceleration, Men gennemprøvet og driftsikker teknik. Nogle lever fint med CVT - andre gør ikke (jeg hører til sidste kategori).

F.eks. https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/15-hybrid-h2-e-cvt-5d/4665179