BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford Ka +, Volkswagen Polo, Kia Piancato- gode første købsbiler - hvad ellers? ;-)

Mia Andersen

Mia Andersen
bruger siden
08-05-2017

08-05-2017 kl. 22:19

Hey alle! Jeg kigger meget på biler, men er meget i tvivl om hvilke mærke der er bedst til prisen, osv..

Mine umiddelbarte kig, er den helt nye Ford Ka + og den helt nye Kia Picanto, begge udseendesmæssigt minder en del om Wolkswagen Polo, som jeg synes virker ret fed, men den er dog alligevel en del dyre, end de andre.

Hvilken biler vil i anbefale, som ens første bil, ikke nogle stor, men bare en praktisk "lille" bil? Hvis den skal være prisfornuftig, kører langt på literen, gerne kunne connete til ens mobil, og så skal man selvfølgeligs sidde nogenlunde godt i den, og have god komfort & lyd, og alt væsentlige.

- Håber i kan hjælpe mig derude :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

08-05-2017 kl. 22:38

Hej Mia

Ford Ka+ og Kia Picanto hører begge til i det såkaldte A-segment - omend Ford Ka+ er noget størere end de fleste biler i dette segment. Det er dem, der også populært bliver kaldt for microbiler.

VW Polo er tilgengæld en bil i B-segmentet, også kaldet for minibiler. Det er også eksempelvis biler som Ford Fiesta og Kia Rio (bare for at nævne nogle, fra de to andre mærker du nævner), der hører til her.

Så ja, VW Polo er noget dyrere, hvilket skyldes flere ting, blandt andet størrelse, motor, image og branding - og en række andre parametre.

Personligt ville jeg udelukke Ford Ka+ - jeg synes simpelthen at den er for dyr i forhold til hvad du får: En forholdsvis stor bil i A-segmentet.

Jeg ville i stedet kigge på biler såsom VW up!-trillingerne (VW up!, Seat Mii og Skoda Citigo). Især Seat Mii og Skoda Citigo kører ofte med gode kampagner, men det kan du sikkert finde på deres respektive hjemmesider.

Andre biler i A-segmentet, der kunne være interessante er Hyundai i10, Kia Picanto, som du selv nævner, Peugeot 108/Toyota Aygo/Citroen C1 (de tre biler er også samme konstruktion med forskellige mærker på).

Hvis du gerne vil have en lidt større bil, er der rigtig mange super gode modeller på markedet. Jeg nævner i flæng Ford Fiesta, Hyundai i20, Toyota Yaris, Citroen C3, Renault Clio og - som du også nævner - VW Polo.

Ligesom jeg nævnte med trillingerne, er det i høj grad værd at holde øje med hvilket modeller, der er på specielle kampagnetilbud, fordi der her er tale om modeller til en særligt god pris, med masser af udstyr.

Hvis ikke du har pengene kontant i hånden, ville jeg helt klart også sætte mig ned med en notesblok og prøve at regne lidt på, om privatleasing kunne være interessant for dig. Hvis du kender dit kørselsbehov nogenlunde, så kunne det ofte være interessant at lease frem for at finansiere.

Jeg håber at det kan hjælpe dig lidt på vej. Men uanset hvad handler det med at den skal være god at sidde i om, at du sidder godt i den. Så du skal nok ud og prøvekøre nogle forskellige modeller, så du får det, der passer bedst til dig.

/Preben

Mia Andersen

Mia Andersen
bruger siden
08-05-2017

08-05-2017 kl. 22:56

Preben Offerdahl

bruger siden
18-11-2016

skrev:
Hej Mia

Ford Ka+ og Kia Picanto hører begge til i det såkaldte A-segment - omend Ford Ka+ er noget størere end de fleste biler i dette segment. Det er dem, der også populært bliver kaldt for microbiler.

VW Polo er tilgengæld en bil i B-segmentet, også kaldet for minibiler. Det er også eksempelvis biler som Ford Fiesta og Kia Rio (bare for at nævne nogle, fra de to andre mærker du nævner), der hører til her.

Så ja, VW Polo er noget dyrere, hvilket skyldes flere ting, blandt andet størrelse, motor, image og branding - og en række andre parametre.

Personligt ville jeg udelukke Ford Ka+ - jeg synes simpelthen at den er for dyr i forhold til hvad du får: En forholdsvis stor bil i A-segmentet.

Jeg ville i stedet kigge på biler såsom VW up!-trillingerne (VW up!, Seat Mii og Skoda Citigo). Især Seat Mii og Skoda Citigo kører ofte med gode kampagner, men det kan du sikkert finde på deres respektive hjemmesider.

Andre biler i A-segmentet, der kunne være interessante er Hyundai i10, Kia Picanto, som du selv nævner, Peugeot 108/Toyota Aygo/Citroen C1 (de tre biler er også samme konstruktion med forskellige mærker på).

Hvis du gerne vil have en lidt større bil, er der rigtig mange super gode modeller på markedet. Jeg nævner i flæng Ford Fiesta, Hyundai i20, Toyota Yaris, Citroen C3, Renault Clio og - som du også nævner - VW Polo.

Ligesom jeg nævnte med trillingerne, er det i høj grad værd at holde øje med hvilket modeller, der er på specielle kampagnetilbud, fordi der her er tale om modeller til en særligt god pris, med masser af udstyr.

Hvis ikke du har pengene kontant i hånden, ville jeg helt klart også sætte mig ned med en notesblok og prøve at regne lidt på, om privatleasing kunne være interessant for dig. Hvis du kender dit kørselsbehov nogenlunde, så kunne det ofte være interessant at lease frem for at finansiere.

Jeg håber at det kan hjælpe dig lidt på vej. Men uanset hvad handler det med at den skal være god at sidde i om, at du sidder godt i den. Så du skal nok ud og prøvekøre nogle forskellige modeller, så du får det, der passer bedst til dig.

/Preben

Mange tusinde tak, det hjalp en del. Tænke at man får en del for penge ved Poloen, men ja.. Peugeout 206, virker også en meget god bil, og de andre du nævner! Vil tage et kig, og se :)

Tobi as

Tobi as
bruger siden
30-01-2012

09-05-2017 kl. 14:57

Hvad er dit budget? Hvad vil du cirka smide efter en ny bil?
Så er det lidt nemmere, at komme med nogle forslag ;-)

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

09-05-2017 kl. 18:31

Mia Andersen

bruger siden
08-05-2017

skrev:
Mange tusinde tak, det hjalp en del. Tænke at man får en del for penge ved Poloen, men ja.. Peugeout 206, virker også en meget god bil, og de andre du nævner! Vil tage et kig, og se :)

Nej, du får faktisk ikke så meget for pengene med Polo'en, da den er ret overvurderet, hvilket presser priserne op. Dermed får du mindre for pengene end med en del andre biler.

Peugeot 206 er efterhånden en meget gammel konstruktion, som jeg ville springe over - ikke mindst pga. sikkerheden.

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

09-05-2017 kl. 18:41

Den de andre stræber på at nå:

http://www.hvilkenbil.dk/test-vw-polo-er-stadig-klassens-alfa-han/

KS tager endnu engang fejl eller kommer med sine personlige vurderinger.

Henrik S

Henrik S
bruger siden
31-01-2011

09-05-2017 kl. 19:01

Nej KS tager ikke fejl, de mener jo også den er alt for dyr.

Dette indlæg blev 09-05-2017 19:01 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2017 kl. 19:53

Kvalitet koster så det hele hænge sammen.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

09-05-2017 kl. 23:34

Peugeot 206 er efterhånden en meget gammel konstruktion, som jeg ville springe over - ikke mindst pga. sikkerheden.

Mon ikke hun mener Peugeot 208, men blot er løbet vild i Peugeots ofte skiftende navne

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

10-05-2017 kl. 22:10

Emil Knudsen

bruger siden
24-03-2017

skrev:
Kvalitet koster så det hele hænge sammen.

Problemet er, at VW ikke er "kvalitet" - eller rettere: Kvaliteten er ikke bedre end konkurrenterne - men prisen er højere.

I de seneste mange år har VW haft massive kvalitetsproblemer - alt fra rust til TDI/TSI-motorer, gearkasser m.m.

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2017 kl. 06:37

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Problemet er, at VW ikke er "kvalitet" - eller rettere: Kvaliteten er ikke bedre end konkurrenterne - men prisen er højere.

I de seneste mange år har VW haft massive kvalitetsproblemer - alt fra rust til TDI/TSI-motorer, gearkasser m.m.

Ikke de seneste år KS, læs på lektierne inden du udtaler dig, men for 7-10 år siden og på enkelte 1.4 motorer og de svage 7 DSG før opdateringen. Rust er ikke problem på VW, det er også 7-10 år siden

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

11-05-2017 kl. 18:00

Emil Knudsen

bruger siden
24-03-2017

skrev:
Ikke de seneste år KS, læs på lektierne inden du udtaler dig, men for 7-10 år siden og på enkelte 1.4 motorer og de svage 7 DSG før opdateringen. Rust er ikke problem på VW, det er også 7-10 år siden

Jeg har læst på lektien - derfor skriver jeg som jeg gør. Måske skulle du selv læse lidt på lektien?

1.2, 1.4, 1.8 - alle TSI - har kædeproblemer. Måske er det løst - måske ikke...
TDI-motorerne har været problematiske - også 1.6TDI
Både DSG og manuelle gearkasser (f.eks. Up) har været problematiske.
Rust på Passat, Touran, Polo - måske (det vil tiden vise) løst på seneste generation.

Der dukker hele tiden nye kvalitetsproblemer op hos VW, så det er svært at tro på, at kvaliteten omsider skulle matche prisen - eller bare konkurrenterne. Det er de nødt til at bevise over lidt længere tid.

Bonden .

Bonden .
bruger siden
19-08-2014

11-05-2017 kl. 18:37

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Jeg har læst på lektien - derfor skriver jeg som jeg gør. Måske skulle du selv læse lidt på lektien?

1.2, 1.4, 1.8 - alle TSI - har kædeproblemer. Måske er det løst - måske ikke...
TDI-motorerne har været problematiske - også 1.6TDI
Både DSG og manuelle gearkasser (f.eks. Up) har været problematiske.
Rust på Passat, Touran, Polo - måske (det vil tiden vise) løst på seneste generation.

Der dukker hele tiden nye kvalitetsproblemer op hos VW, så det er svært at tro på, at kvaliteten omsider skulle matche prisen - eller bare konkurrenterne. Det er de nødt til at bevise over lidt længere tid.

Du tager sgu fejl KS! Læs lige på lektien endnu en gang. Det er korrekt der var problemer med nogle VW UPs gearkasser, men det var tilbage i 2012/13. Angående rust problemer, hvis ikke oplevet på modeller fra 2013 og frem! Ja der var også nogle problemer med dsg gearkassen også for 4-5 år siden, da man brugte den forkerte smøring.

Forstår ikke din holdning til VAG biler, men har forstået din holdning til et Fransk bilmærke, som hvis man google det, så findes der også utrolig mange dårlige oplevelser med dette.

Forventer selvfølgelig et svar tilbage fra dig, som nok lyder på at jeg er en forumtroll eller VAG boy. Men skidt med det, holder mig bage til fakta!!!! Så lev med at ikke alle har den kærlighed til dit bilmærke.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

11-05-2017 kl. 19:54

Jeg nægter simpelthen også at tro på dine påstande om at VW skulle være så ringe kvalitet, som du lægger op til. De er vel hverken værre eller bedre end så
mange andre producenter af almindelige (ikke-luksus) biler. Hvis man dissekerer ethvert bilmærke vil man jo kunne finde eksempler på mandagsbiler og andre generelle problemer.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

11-05-2017 kl. 21:21

Up grundet spam

Mia Andersen

Mia Andersen
bruger siden
08-05-2017

12-05-2017 kl. 18:44

Hm... Ja okay.. Har jo ikke rigtig forstand på det med biler, Poloen virker bare meget fed og inde.... Men ihvertfald, er designet på den, og som på fx. den nye Ford Ka +, sådan noget jeg går efter.. Selvom det jo er det indmaden i bilen, som er vigtigtst...

- Kom endelig med forslag med andre biler, hvis det er... Brugte gør heller ikke noget.. Prisen er vel lidt ligemeget lige nu.. Tænker bare alm. bilpris, for en lille bil? Hvis i forstår..

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

12-05-2017 kl. 19:36

Hej Mia - lidt mere konkret her, end i mit første indlæg:

Det er et lidt vidt begreb med almindelig bilpris for en lille bil, men jeg antager at du med det mener et eller andet sted mellem 100k og 150k.

Jeg har selv lidt erfaring med at køre i Fiesta (B-segment) med EcoBoost - og det kan varmt anbefales. Den kører super godt, og er forholdsvis økonomisk (men glem alt om det opgivne forbrug på 23,3 km/l. Kør nogenlunde fornuftigt og forvent cirka 17-18 km/l). "Indmaden", som du snakker om, fx infotainment (mulighed for at bruge Apple CarPlay eller lignende), og hele måden man styrer det på - såvel som interiøret er dog efterhånden noget outdated sammenlignet med yngre modeller. Der kommer dog også en helt ny Fiesta senere på året. Der er dog (stadig, ligesom de sidste 2 år) kampagne på Fiestaen, lige nu kalder de den "Fun", med en del udstyr til 149k inklusiv den 100 HK EcoBoost motor:
http://www.ford.dk/Aktuelle_tilbud/Focus-FUN-eller-Fiesta-FUN

Nissan introducerer en spirtny Nissan Micra (B-segment) i næste uge (lørdag den 20. maj) med priser fra 144k. Der får du i hvert fald en bil, der er så ny som den kan blive:
https://www.nissan.dk/biler/personbiler/micra.html

I en lidt billigere end af spektret, kører VW kampagne på deres Up! (A-segment), hvor du får et sæt sommerfælge med "gratis". Her kan du bruge din egen smartphone som "infotainment".
https://www.volkswagen.dk/da/modeller/up.html#ae92247fa75d8ee0648f69b8c7cf6beb&powerLayer=modeller/up/double-up.display
(Men før du spæner ned og køber en Up, så tag også gerne at tjekke Skodas og Seats hjemmesider for eventuelle kampagne på hhv. Citigo og Mii, der er Up's trillingesøskende)

Det er nogle af dem, jeg ville anbefale at kigge på, men der findes et hav af andre muligheder. Du kan kigge i mit første indlæg, hvor der er listet en del flere.

/Preben

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

12-05-2017 kl. 21:08

Den nye Seat Ibiza som kommer told salg i august er virkelig en fint og lækker bil og bygger på samme platform som poloen
https://www.seat.com/corporate/news/cars/new-ibiza-geneva-motor-show-2017.html

den kommer nok til at starte fra 120000kr

Dette indlæg blev 12-05-2017 21:14 redigeret af dets forfatter.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

12-05-2017 kl. 21:58

Den ser også meget interessant ud. Men basisprisen bliver ikke 120k, men 140k:
http://www.hvilkenbil.dk/ny-ibiza-fra-lidt-under-140-000-kr/

/Preben

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

12-05-2017 kl. 22:45

Bonden .

bruger siden
19-08-2014

skrev:
Du tager sgu fejl KS! Læs lige på lektien endnu en gang. Det er korrekt der var problemer med nogle VW UPs gearkasser, men det var tilbage i 2012/13. Angående rust problemer, hvis ikke oplevet på modeller fra 2013 og frem! Ja der var også nogle problemer med dsg gearkassen også for 4-5 år siden, da man brugte den forkerte smøring.

Forstår ikke din holdning til VAG biler, men har forstået din holdning til et Fransk bilmærke, som hvis man google det, så findes der også utrolig mange dårlige oplevelser med dette.

Forventer selvfølgelig et svar tilbage fra dig, som nok lyder på at jeg er en forumtroll eller VAG boy. Men skidt med det, holder mig bage til fakta!!!! Så lev med at ikke alle har den kærlighed til dit bilmærke.

Påstanden var, at det var 7-10 år siden, VAG havde problemer. Nu skriver du 4-5 år - og tiden vil vise, om problemerne er løst - eller bare ikke har vist sig endnu. VAG's problemer har varet i årtier, så der skal lidt længere tid til, før jeg tror på, at kvaliteten er kommet på på plads. Med så mange problemer i så mange år, er det derfor helt i skoven at postulere, at VW er bedre end andre husholdningsbiler - og dermed prisen værd.

Ja, du har da vist din kærlighed til VW mange gange - og jeg må skuffe dig med, at jeg - i modsætning til dig - ikke har et kærlighedsforhold til et bestemt mærke. Af samme årsag har jeg pt. biler af 2 forskellige mærker, da de hver især bedst opfyldte de krav, vi stillede. Gennem årene har jeg haft mange forskellige mærker af mange "nationaliteter" - og vælger fra gang til gang, hvad der bedst passer til kravene - uafhængig af, hvad jeg tidligere har købt.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

12-05-2017 kl. 22:47

Preben Offerdahl

bruger siden
18-11-2016

skrev:
Jeg nægter simpelthen også at tro på dine påstande om at VW skulle være så ringe kvalitet, som du lægger op til. De er vel hverken værre eller bedre end så
mange andre producenter af almindelige (ikke-luksus) biler. Hvis man dissekerer ethvert bilmærke vil man jo kunne finde eksempler på mandagsbiler og andre generelle problemer.

Hvis du læser, hvad jeg skriver, har jeg netop mange gange skrevet, at de hverken er værre eller bedre end andre husholdningsmærker. Det betyder dermed også, at påstanden om, at VW er "bedre kvalitet" - endsige den høje merpris værd - er uden hold i virkeligheden.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

13-05-2017 kl. 09:34

En bil er vel det værd, folk er villige til at give for den - udbud og efterspørgsel, du ved ;-). Så der er da lige præcis rigtig meget hold i virkeligheden, fordi folk køber jo VW'er, i stride strømme.

Men hvis du ikke har en personlig agenda imod VW, hvorfor skal du så altid advare imod dem? Det er da noget mystisk noget, at have så stort et horn i siden på VW, hvad angår kvalitet og driftssikkerhed...

K S

K S
bruger siden
13-05-2017

13-05-2017 kl. 11:02

Kia Rio med 7 års garanti, Fjolswagen tilbyder sølle 2 år næppe uden grund.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

13-05-2017 kl. 11:24

Preben Offerdahl

bruger siden
18-11-2016

skrev:
En bil er vel det værd, folk er villige til at give for den - udbud og efterspørgsel, du ved ;-). Så der er da lige præcis rigtig meget hold i virkeligheden, fordi folk køber jo VW'er, i stride strømme.

Men hvis du ikke har en personlig agenda imod VW, hvorfor skal du så altid advare imod dem? Det er da noget mystisk noget, at have så stort et horn i siden på VW, hvad angår kvalitet og driftssikkerhed...

Jeg advarer ikke imod dem - jeg konstaterer blot, at man ikke skal tro på myten om en højere kvalitet eller at pris og kvalitet følges ad. Det handler om, at være realistisk - produktet er i bedste fald på linie med de billigere konkurrenter, så når nogle forsøger at ophøje dem til noget, de ikke er (bedre kvalitet), tillader jeg mig at afbalancere tingene lidt.

Jeg har bestemt ikke "et horn i siden på VW" - jeg har bare et realistisk forhold til, hvad man får for pengene. At mange køber dem, er ikke et kvalitetstegn - blot et tegn på reklamens magt og det, at gamle fordomme fører til en "snobeffekt" - nogle tror, at en VW er lidt "bedre/finere", men virkeligheden er som bekendt en lidt anden.

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

13-05-2017 kl. 15:42

Samme trollei fra KS - glem hans indput, de gav kun mening for 10 år siden, men hans viden er nok også derefter

K S

K S
bruger siden
13-05-2017

13-05-2017 kl. 16:18

At en inkompetent bondeknold i det nordjyske kører en tur i en Touran har absolut intet med en biltest at gøre.

AUTOBILD derimod test alt fra a til z og dette gennem et helt år og 100.000 km.

http://www.t-online.de/auto/news/id_79833246/autobild-qualitaetsreport-2016-deutsche-automarken-verlieren.html

http://www.autobild.de/bilder/qualitaetsreport-2015-8431567.html#bild3

Profil slettet

Profil slettet

13-05-2017 kl. 17:00

Autobild er korrupte tysk magasin.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

13-05-2017 kl. 19:07

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
http://ekstrabladet.dk/biler/efter-dieselgate-danskerne-elsker-volkswagen/6490064

https://nordjyske.dk/nyheder/test--maaske-bedste-familiebil-lige-nu/113cfe41-c5bc-4c16-b00a-1f0a8dfc9486

Og man kan blive ved, søg selv på nettet.

Jamen, det er da fint, at du elsker dit mærke så meget, at du vil benægte virkeligheden. Men istedet for at jagte budbringeren, så sæt dig ind i tingene og accepter, at der er en meget stor divergens mellem pris og kvalitet hos VW.

Gamle fordomme lever fint - se blot i dette forum - og derfor er der stadig mange der tror på illusionen om, at "tyske biler er bedre" - og derfor sælger VW fint. Det gør bare ikke kvaliteten højere.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

13-05-2017 kl. 19:26

Må faktisk give ks ret i at han er relativ upartetisk i sin vurdering og han virker glad for sin Renault og det er da bare dejligt at han er glad for den bil han har købt og betalt
jeg er da også super glad for den Skoda superb som vi har købt

og han nedgør jo ikke andres mening han stillet bare tvivl ved kvalitet i forhold til pris og det forstår jeg godt
jeg køre selv i et vag produkt Og kan jo se med mine egne øjne at indmaden mange gange er det samme her mener jeg . Motor . Info center fart pilot . Køler . Batteri ect der hvor forskellen ligger er i at jeg for lidt andre syninger i sædet og noget andet plastik . Fordi selv fælge er de samme det er bare hvad Logo de propper i da disse kan skiftes

så undre mig da også når jeg ser de 4 ringe eller et wv logo og tænker der er mer betaling for et logo
da jeg mener at vores Skoda er lige så god måske inda bedre

Tom Rasmussen

Tom Rasmussen
bruger siden
04-12-2016

06-12-2017 kl. 20:31

Vi har i vores familie haft mange fabriksnye biler fra VW. De har alle på hver deres tidspunkt været flotte biler med god kørekomfort og flot interiør! MEN alle undtagen en Passat 1.9 tdi fra 1998, har været plaget af begyndende rust og interiør der hurtigt kom til at se slidt ud + mange småreparationer (er der sikkert på alle biler!).
I 2003 skiftede vi en af vore vw`er med en Skoda Octavia 1.9 tdi - det var en super bil uden problemer, blev dog skiftet ud med en Audi A6 fra 2004 pga. manglende benplads bagi. Audien var et dyrt bekendtskab - kostede 79.000 kr. i rep. på 1 år.

I 2010 købte vi en fabriksny Skoda Superb 1.9 tdi. Bilen har nu kørt 200.000 km uden nogen problemer, og det bedste af det hele - den ser fuldstændig ud som ny indvendig som udvendig, og når vi sammenliner med VW Passater der er på samme alder, ja så ser Superberne meget bedre og mindre slidt ud.
Ovenstående sammen med mange andres erfaringer, siger mig, at VW IKKE er bedste mærke inden for VAG, og at VW bare er et almindeligt bilmærke som de fleste på godt og ondt!
Vi står nu måske efter 8 gode år med Skodaen for at skulle skifte bil, da vi gerne vil have en høj bil. Vores problem er lidt af et luksusproblem, da vi har en rigtig god bil, der har været aldeles god og problemfri - vi nænner næsten ikke at skille os af med den; men den er jo nok som andre biler nået en alder, hvor reparationer kommer??

Vi har i den anledning været ude for at se på flere biler: Mazda CX5, Opel Grandland, Seat Ateca, Nissan Q., Renault Kadjar og nyeste skud - VW T-Roc.

Hvis vi skal have en af ovenstående med rigtig meget dejligt udstyr, ja så får vi rigtig meget mere bil i de ikke tyske biler - ked af at sige det; men VW T-Roc mindede i interiøret om en gammeldags østeuropæisk bil med hård plast og med meget bløde sæderygge (udvendigt - meget flot). MEN både T-Roc og Seat kører fantastisk og den længe ventede Skoda Karoq bliver efter alle anmeldelser at dømme absolut ikke ringere!
Men et bilkøb handler både om følelser, fornuft, økonomi, gensalgsværdi m.m. Og med alt det i betragtning, ja så står både Nissan og Renault med 2 absolut rigtige gode biler til prisen - vi har nok ikke råd til Skoda Karoq, så vi bliver vist frankofile for en stund - ikke så meget religion mere!

Html.RenderPartial(MVC.Navigation.Shared.Views._bilbasenHeaderScriptsBundle);