Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Førstegangskøber - ca 45.000 km om året - 100.000 kr. HJÆLP :-)

Nicolai Thune

Nicolai Thune
bruger siden
01-05-2019

10-05-2019 kl. 16:21

Hej med jer - Jeg står i den situation, at have fået nyt arbejde, hvilket bunder ud i, at der er nogle ekstra kilometer dertil. Af selv samme grund, sætter jeg stor pris på, hvis jeg kan få hjælp af jer begavede bilentusiaster.

Fakta:
- Mit budget er på 100.000 (Plus minus det løse, helst ikke over...)
- I snit 180-200km om dagen, primært motorvej. (40-50.000 km om året)

Jeg ligger vægt på:
- at der er plads til at jeg kan sidde ordenligt og har plads, da jeg er 1,95 høj.
- at jeg forhåbentlig ikke skal ud for alt for dyre reparationer de næste 3 års tid. (Det er selvfølgelig svært at sige, om der kommer til at ske noget med bilen, I know...)

Jeg har kigget utrolig meget efter VW Polo og VW Golf, da jeg synes det er nogle super lækre biler, til nogle priser der er til at betale for mig. Især en VW Golf springer mig i øjnene, dog er jeg bekymret for, om jeg vil få for mange problemer, da den jeg har kigget på er fra 2010.

Hvad tænker i? Bør jeg købe en ny og mindre bil? Burde en VW Golf fra 2010 godt kunne fungere til at kører ca 45.000 km om året, samt ikke flå min pengepung i stykker med reparationer?
Link til den VW Golf jeg har kigget på: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-vi/16-tdi-105-bluemotion-5d/4302611

Er åben for alle gode råd - og tak på forhånd! :-)

Mvh Nicolai

Dette indlæg blev 10-05-2019 16:22 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

10-05-2019 kl. 17:06

Når du køber ældre diesel bil skal du huske at tjeke hvad euro norm motoren er da
visse motore bliver bandlyst i flere europæiske byer

ellers en fin bil men ville personligt nok kigge efter noget med lidt fører km på sig da du selv vil ligge mange i den rigtigt hurtigt

evt kunne du jo også købe en fabriks ny c3 ved godt det er over de 100k i budget men så er det også en helt ny bil

Nicolai Thune

Nicolai Thune
bruger siden
01-05-2019

10-05-2019 kl. 17:24

Tak for hurtigt svar Esben!

Jeg skal ligge og kører til Ballerup fra Slagelse hver dag, så tænker umiddelbart ikke, at det bliver et problem i forhold til den nye lov (Uden at give det med sikkerhed).

Det er rigtigt, jeg kommer til at ligge mange kilometer i på få år. Planen er dog, at den skal holde 3-4 år, og med 45.000 Km ca, rammer jeg de 250-300.000 km, hvilket den vel burde kunne holde til, det tænker jeg da i hvert fald, uden at vide noget om noget :-)

C3 er også en mulighed ja, men springer lidt mit budget. Hvis muligt, ville jeg gerne ramme en VW.

Dette indlæg blev 10-05-2019 17:25 redigeret af dets forfatter.