Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Første bil, brugt, max 75.000

Ida Lassen

Ida Lassen
bruger siden
04-05-2021

04-05-2021 kl. 13:27

Hej alle

Jeg skal købe min første bil. Budgettet er max 75.000. Jeg bor i København, men den skal primært bruges til at køre lidt længere ture (omkring 200 km.) i sommerhus mm.

Jeg foretrækker klart en nyere bil (efter 2015), men har ellers ikke de store krav til udseende osv.

Jeg har prøvet en Peugeot 108 fra 2016, men den var godt slidt, og jeg blevet overrasket over, hvor sløv motoren virkede.

Har I nogle gode forslag/idéer til hvor, jeg skal lægge mine penge?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

05-05-2021 kl. 10:10

Du skal købe en microbil, som feks. den Peugeot du var ude og se på, hvis du syntes den er slidt, så kør ud og se på en anden, det er markant bedre end at købe noget ældre til 75.000,-

Vedr. Præstationer, så er her realiteterne om bilen; 0-100 på 13,4 sekunder og topfart 160 km/t det er rigeligt til at du kan få den inddraget for vanvidskørsel...

I den perfekte verden købet du noget større, hurtigere og nyere, som feks. en Passat stationcar fra 2018, men med et budget på 75.000 så må du nøjes i denne omgang

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

05-05-2021 kl. 10:32

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Du skal købe en microbil, som feks. den Peugeot du var ude og se på, hvis du syntes den er slidt, så kør ud og se på en anden, det er markant bedre end at købe noget ældre til 75.000,-

Vedr. Præstationer, så er her realiteterne om bilen; 0-100 på 13,4 sekunder og topfart 160 km/t det er rigeligt til at du kan få den inddraget for vanvidskørsel...

I den perfekte verden købet du noget større, hurtigere og nyere, som feks. en Passat stationcar fra 2018, men med et budget på 75.000 så må du nøjes i denne omgang

Ikke enig. Hvis den primært skal bruges til lange ture, som der står, er en microbil ikke komfortabel at køre i. Mgl. kraftoverskud, støj, dårlige sæder vil gøre, at det ikke er en fornøjelse.

Jeg ville istedet kigge i klassen over - f.eks. Peugeot 208/Citroën C3/Renault Clio/Toyota Yaris etc. - og gerne med A/C og fartpilot. Det vil gøre en stor forskel på de lange ture.

Ida Lassen

Ida Lassen
bruger siden
04-05-2021

05-05-2021 kl. 10:37

Ok, tak. Jeg er bare bekymret for, at der ikke er så mange kilometer i de mikrobiler, og at de føles skrøbelige og plastikagtige. Det er ikke tophastighed, jeg vil have rykket på, men den, jeg prøvede, skulle næsten have speederen i bund for at få den ud fra parkeringspladsen.

Jeg har også kigget på en Polo fra 2011, men jeg ved ikke, hvordan det ligger med prisen på reservedele osv. Jeg tænker bare, den ældes sbedre end en 108, Aygo eller lignende.

Ida Lassen

Ida Lassen
bruger siden
04-05-2021

05-05-2021 kl. 10:39

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Ikke enig. Hvis den primært skal bruges til lange ture, som der står, er en microbil ikke komfortabel at køre i. Mgl. kraftoverskud, støj, dårlige sæder vil gøre, at det ikke er en fornøjelse.

Jeg ville istedet kigge i klassen over - f.eks. Peugeot 208/Citroën C3/Renault Clio/Toyota Yaris etc. - og gerne med A/C og fartpilot. Det vil gøre en stor forskel på de lange ture.

Ja, det er netop komfort, jeg mangler i de små. Det var som at køre i en meget kedelig gokart.

Så du ville vurdere, at nummeret større men ældre, fra f.eks. 2010, ville være et bedre køb for mig?

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

05-05-2021 kl. 11:38

Ida Lassen

bruger siden
04-05-2021

skrev:
Ja, det er netop komfort, jeg mangler i de små. Det var som at køre i en meget kedelig gokart.

Så du ville vurdere, at nummeret større men ældre, fra f.eks. 2010, ville være et bedre køb for mig?

Du kan sagtens finde nogle - primært 208 - fra 2015 og frem. De fleste er diesel, men kører du primært ture på 200km, vil det også fungere fint.

Polo, som du nævner, er lidt "hypet" - dvs. du betaler lidt for navnet/populariteten, hvilket også er årsagen til, at du ender med en ældre bil for at holde dig indenfor budgettet.