BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

fabriksny bil til under 200.000

Steffen Dahlin

Steffen Dahlin
bruger siden
10-04-2018

10-04-2018 kl. 22:35

Hey jeg er på udkig efter en fabriksny bil og har kigget på en seat toledo, men inden jeg køber ville jeg høre andre forslag.

Kørsels behov er ca. 10.000 - 14.000 km. om året

Vi vil gerne have god plads i kabinen, da børnene er 12 og 14 og begynder at fylde meget på bagsædet.

Vi vil gerne holde prisen under 200.000 kr. men hvis der er gode argumenter for at bruge flere penge kan det godt lade sig gøre.

Seat toledoen som vi har kigget på med baksensor og varme i sæderne kommer med 110 hk til at står i 182.000 kr. Hvilket jeg synes lyder rigtig rimeligt, men vil rigtig gerne høre andre forslag hvis der er noget på markedet jeg har overset.

Vi er ikke interesseret i en brugt bil

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
10-04-2018

10-04-2018 kl. 22:54

Hvad med en Opel Astra?

http://www.uggerhoej.dk/opel-lagersalg/

Er pladsen afgørende bliver det svært at komme udenom Octavia:

http://www.skoda.dk/modeller/octavia-family/octavia

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

10-04-2018 kl. 23:57

Som en outsider syntes jeg i bør kigge på en Fiat tipo sw
de køre kampagne på den for tiden og spørger du mig er det meget bil for pengende
og udvidet garanti kan tilkøbes om ikke andet bør i orøve at se køre den
jeg Ville som jeg skrev vælg den som stationcar

som alternativ ville jeg nok sige en Skoda rapid stationcar
det lyder til i vil have plads og med en rapid for i altså lidt mere af det Skoda er kendt for plads og den er bygget på samme platform som Toledo

i den prisklasse du taler og med bagsæde plads som et must ser jeg ikke rigtigt de andre ville mulighedder med jeres budget

nåske Kia ceed sw eller en i30

men i30 er ikke kendt for meget plads på bagsædet

Steffen Dahlin

Steffen Dahlin
bruger siden
10-04-2018

11-04-2018 kl. 00:20

K S

bruger siden
10-04-2018

skrev:
Hvad med en Opel Astra?

http://www.uggerhoej.dk/opel-lagersalg/

Er pladsen afgørende bliver det svært at komme udenom Octavia:

http://www.skoda.dk/modeller/octavia-family/octavia

Tak det kigger jeg på, opel lagersalget lyder interessant

Steffen Dahlin

Steffen Dahlin
bruger siden
10-04-2018

11-04-2018 kl. 00:23

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Som en outsider syntes jeg i bør kigge på en Fiat tipo sw
de køre kampagne på den for tiden og spørger du mig er det meget bil for pengende
og udvidet garanti kan tilkøbes om ikke andet bør i orøve at se køre den
jeg Ville som jeg skrev vælg den som stationcar

som alternativ ville jeg nok sige en Skoda rapid stationcar
det lyder til i vil have plads og med en rapid for i altså lidt mere af det Skoda er kendt for plads og den er bygget på samme platform som Toledo

i den prisklasse du taler og med bagsæde plads som et must ser jeg ikke rigtigt de andre ville mulighedder med jeres budget

nåske Kia ceed sw eller en i30

men i30 er ikke kendt for meget plads på bagsædet

Mht. rapid har jeg forstået, at rapid og toledo er den samme bil, bare med forskel på standard udstyret og udstyrspakkerne.

Fiat´en vil jeg kigge på

Vi har kigget på i30, men vil give dig ret i, at pladsen på bagsædet ikke var noget at råbe hurra for :-)

Ceed´en kunne måske også være interessant.

Jacob  Larsen

Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017

11-04-2018 kl. 17:51

Et alternativt bud kunne være en Honda Jazz. Fra klassen under de andre emner men skulle være et raumwunder på bagsædet
https://youtu.be/w2QeV_X1TeQ?t=1m50s

Den er lige kommet i en faceliftet udgave, og selv i topmodellen med 130 hk vil I holde jer under de 200.000. Priser fra 153.000.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

11-04-2018 kl. 20:51

Steffen Dahlin

bruger siden
10-04-2018

skrev:
Mht. rapid har jeg forstået, at rapid og toledo er den samme bil, bare med forskel på standard udstyret og udstyrspakkerne.

Fiat´en vil jeg kigge på

Vi har kigget på i30, men vil give dig ret i, at pladsen på bagsædet ikke var noget at råbe hurra for :-)

Ceed´en kunne måske også være interessant.

jamen så håber jeg da at den Fiat overrasker og husk også at se på den ceed
ang rapid vs Toledo så kan rapid fås som stationcar

men held og lykke og husk at melde tilbage det er jo lidt spændene at følge

Steffen Dahlin

Steffen Dahlin
bruger siden
10-04-2018

11-04-2018 kl. 20:56

Jeg skal nok huske at melde tilbage, nu tager vi ud og prøvekører de foreslåede modeller på søndag, så må vi se hvad der passer os bedst.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

12-04-2018 kl. 07:51

Steffen Dahlin

bruger siden
10-04-2018

skrev:
Tak det kigger jeg på, opel lagersalget lyder interessant

Såvidt jeg kan se hurtigt, så ser det ud til Opel's lagersalg er diesel biler. Det har du ikke nok kørsel til. Du risikerer den soder til og det kommer til at koste dig i længden.
Taler af erfaring med en Mondeo Diesel, hvor vi mindst havde 4 køreture om ugen på 45-75 km. Alligevel sodede den til pga mange korte ture derimellem.

Steffen Dahlin

Steffen Dahlin
bruger siden
10-04-2018

12-04-2018 kl. 08:25

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Såvidt jeg kan se hurtigt, så ser det ud til Opel's lagersalg er diesel biler. Det har du ikke nok kørsel til. Du risikerer den soder til og det kommer til at koste dig i længden.
Taler af erfaring med en Mondeo Diesel, hvor vi mindst havde 4 køreture om ugen på 45-75 km. Alligevel sodede den til pga mange korte ture derimellem.

Tak for info, var dog godt klar over, at vi skal holde os fra diesel.

På den liste jeg har set over lagersalgs astra´er er det lidt blandet, dog med flest diesel biler. Der er en enkelt der måske kunne være interessant for os.

Men som jeg forstår det kørte kamagnen kun til 1. april - men mon ikke de stadig gerne vil af med bilerne :-)

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

12-04-2018 kl. 11:47

Jeg ville se bort fra Rapid/Toledo/Tipo, for mig er det en lidt underlig mellemting hvor de ikke er "billige nok", men omvendt heller ikke er moderne/"lækre" nok til prisen (efter min mening), det er nogle lidt ældre/skrabede konstruktioner og der er i hvert fald rigtig mange konkurrenter omkring den prisklasse

Der er jævnligt kampagner på diverse modeller...
Peugeot 308 kan fås fra omkring 225k, Citroen C4 fra omkring 170k, Ford Focus fra 208k (225 for en Titanium+ model med meget udstyr)... (der er sikkert andre)

Ps.
Jeg forstår dog slet ikke hvorfor du helt afskriver en brugt bil? Med et lavt kørselsforbrug, begrænset budget (og ikke den store bil-interesse??) var en bil der havde taget toppen af prisen en udmærket ide. Der er mange muligheder i området omkring 140-150k og det er biler der er en halv klasse større en Toledo/Rapid og ofte ganske veludstyrede/sikre/rummelige....

Dette indlæg blev 12-04-2018 21:20 redigeret af dets forfatter.

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-04-2018 kl. 14:58

Uhyggeligt at folk stadig kigger efter disse meget gamle fabriksnye biler som skoda Rapid og Toledo. De er meget dårlige i konstruktion og uden former for køreegenskaber.

Der ligger da mange andre inden for max rammen.

Eks. Seat Leon etc.

Enig med T I

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

17-04-2018 kl. 16:53

Når har i så fået prøvekørt lidt forskellige biler ??

Steffen Dahlin

Steffen Dahlin
bruger siden
10-04-2018

17-04-2018 kl. 20:03

Først og fremmest tak for hjælpen, til alle dem der har deltaget.

Vi var i weekenden ud at kigge ved de forskellige bilforhandlere og fik prøvekørt kia ceed, seat toledo og opel astra. Derudover var vi ved skoda, citroen, ford og kia, hvor vi ikke synes vi fandt noget der passede os mht. pris/størrelse/udstyr. Fiat var blevet afskrevet p.g.a. dårlig ncap.

Kia ceed lå godt på vejen og var egentlig lækker at køre i, dog var motoren sløv, samtidig ville forhandleren ikke give noget rabat. Alternativt skulle vi i en større motor med dertil højere pris, så den blev forholdsvis hurtigt sorteret fra.

Opel astra var vi sådan set glade for, den kørte godt og vi fik et rimeligt godt tilbud af forhandleren.

Seat toledo fik vi prøvekørt og synes den kørte fint og kunne også godt lide den, forhandleren fandt 1 der stod i danmark i style udgave med bak kamera, metallak, tonede ruder og vinterpakke, til en fornuftig pris.

Så vi endte faktisk med at vi havde meget svært ved at vælge om det skulle være den ene eller den anden, toledoen var 20.000 kr. billigere, men vi synes at finish´en var lidt mere lækker i astra´en.

Det endte så med at vi valgte toledoen, da konen hellere ville have bakkamera end sensor. Hvis vi skulle have det i opel´en skulle vi en udstyrs pakke op og så blev det noget dyrere eller det skulle eftermonteres og fik man ikke de fine streger med.

Så vi var ude i dag efter arbejdet og skrive slutseddel på toledo´en og forventer at få den i næste uge.

K S

K S
bruger siden
17-04-2018

17-04-2018 kl. 21:29

Tillykke med jeres nye Toledo!

Totaløkonomisk havde Octavia været et bedre valg, selv om den er dyrere i indkøb.

Et stort plus i ikke købte en model fra FRANSKE Renault, som har graverende mange fejl.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

17-04-2018 kl. 23:55

Jamen stort tillykke med den nye bil håber i bliver glade for den

Steffen Dahlin

Steffen Dahlin
bruger siden
10-04-2018

18-04-2018 kl. 07:20

K S

bruger siden
17-04-2018

skrev:
Tillykke med jeres nye Toledo!

Totaløkonomisk havde Octavia været et bedre valg, selv om den er dyrere i indkøb.

Et stort plus i ikke købte en model fra FRANSKE Renault, som har graverende mange fejl.

:-) vi har faktisk en renault clio nu, der har ikke været noget i vejen med den ud over almindelig slidtage og service, så den har vi været rigtige glade for.

Ang. octavia´en, så var den nået op over 250.000 kr. i indkøb med det udstyr vi gerne ville have og det havde vi ikke lige råd til.

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

18-04-2018 kl. 11:52

Tillykke med bilen
(havde nok selv valgt astra af de to, men...)
Mht. bakkamera/sensor kunne det være interessant at høre jeres erfaringer når i har afprøvet det lidt.

Personligt har jeg haft begge dele og foretrækker klart sensoren. Kameraet er groft sagt (og ikke helt rigtigt) "bare" en mulighed for at undgå at dreje hovedet (og giver i nogle tilfælde bedre oversigt etc.)
Sensoren derimod advarer med lyde, hvis man overser noget (hvor kameraet ikke hjælper hvis du overser noget på skærm/i virkeligheden)....

Dennis Weibel

Dennis Weibel
bruger siden
18-01-2017

18-04-2018 kl. 19:03

Nu ved jeg ikke med bakkameraet i den Toledo.

Men i min Skoda Octavia der giver mit bakkamera da også advarselslyde. ?

Altså samtidigt med kameraet.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

18-04-2018 kl. 19:33

Steffen Dahlin

bruger siden
10-04-2018

skrev:
:-) vi har faktisk en renault clio nu, der har ikke været noget i vejen med den ud over almindelig slidtage og service, så den har vi været rigtige glade for.

Ang. octavia´en, så var den nået op over 250.000 kr. i indkøb med det udstyr vi gerne ville have og det havde vi ikke lige råd til.

Se roligt bort fra trollen, der har en aversion mod franske biler - eller blot har gjort det til sin livsopgave at trolle om det år ud og år ind - hver dag med en ny bruger.

Du har helt ret: Renault (og øvrige "franske") er hverken værre eller bedre end andre husholdningsbiler - uanset, hvor hovedkvarteret ligger.

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

18-04-2018 kl. 19:40

Okay....havde så til hver en tid taget en Renult frem for den gamle udfasede konstruktion i toledoen......

K S

K S
bruger siden
19-04-2018

19-04-2018 kl. 13:31

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:

Du har helt ret: Renault (og øvrige "franske") er hverken værre eller bedre end andre husholdningsbiler - uanset, hvor hovedkvarteret ligger.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=shill

http://nordjyske.dk/nyheder/falske-renault-raad-paa-nettet/04ee383e-e238-4066-9e18-4b66fed30b75/112/1513

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

25-04-2018 kl. 09:01

Dennis Weibel

bruger siden
18-01-2017

skrev:
Nu ved jeg ikke med bakkameraet i den Toledo.

Men i min Skoda Octavia der giver mit bakkamera da også advarselslyde. ?

Altså samtidigt med kameraet.

Så er det fordi der er baksensor også. Kameraet i sig selv har ingen sensor indbygget, men viser "bare" billedet på en skærm....