BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Er minibiler store nok til børnefamilie?

Maja Jønsson

Maja Jønsson
bruger siden
11-11-2013

16-10-2017 kl. 10:55

Råd søges:

Jeg skal købe bil, og jeg er i tvivl, om jeg skal købe ud fra min nuværende situation eller fremtidsplaner.

Bilen, jeg overvejer at købe, er Ford Fiesta eller VW Polo - altså en minibil. Den er rigelig stor til mine behov nu, og jeg går efter en økonomisk bil. Jeg forventer at betale af på bilen over 5-7 år, ergo er det en bil, jeg planlægger at have i en del år. Indenfor de næste 2-4 år forventer/håber jeg dog også på at få et barn eller to. Jeg er derfor meget i tvivl, om jeg istedet burde investere i en større bil - selvom det er spild af plads og penge i forhold til min situation nu.

Mit spørgsmål er derfor - er der plads nok til en familie på 3-4 i en minibil?

Hvis ikke, burde jeg købe bil efter min situation nu eller efter mine fremtidsplaner? Nogen der har erfaring med de ting?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

16-10-2017 kl. 11:02

Selv blandt mini biler er der stor forskel i størrelsen en swift er en lille minibil og en polo er nu i den størrer ende af skalaen
hvis jeg var i dine sko havde jeg nok valgt at købe en brugt bil som ville dække mine nuværende behov
og hvis du så endag skal til at være mor så tage skiftet der , så har du jo også mulighed for at tage barnevogn og autosæde med og prøve bil udfra det

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-10-2017 kl. 13:26

Jeg vil sige køb ud fra nuværende situation, gerne med målsætning om større sikre bil når dine planer træder i kraft. Biler bliver jo også gamle, så ingen ide i allerede nu at købe bil med det formål, da det er svært at kigge 2-4år frem i tiden.

Morten BL

Morten BL
bruger siden
20-02-2012

17-10-2017 kl. 11:55

Hvad med en mellemting? En Renault Clio-stationcar er økonomisk og ligger i B-segmentet som en Fiesta, Polo mv., men vil sagtens kunne gå som familieflytter, når det bliver aktuelt.

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-10-2017 kl. 13:00

Den nye Seat Arona er også en ide. Start pris 169,- Autonødbremse som standart. Bygget på de nye MGQ bunde fra Wolkswagen etc. En SUV crossover. Gode anmeldelser .

http://www.seat.dk/modeller/arona/introduktion/

https://jyllands-posten.dk/premium/livsstil/ECE9946463/ny-crossover-har-potentialet-til-at-blive-et-stort-hit

Dette indlæg blev 17-10-2017 13:14 redigeret af dets forfatter.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

17-10-2017 kl. 13:00

Lige til clio st som familie flytter jo kan fungere men ikke med helt små i følge mig
barnevogn osv vil fylde op i bagage rummet og man gider jo ikke skille barnevogne i 40 dele hver gang man skal køre dertil kommer kabine plads med bagudvendt barnesæde
jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre men da vi skulle have bil nummer 2 var det der clio blev fravalgt

Morten BL

Morten BL
bruger siden
20-02-2012

17-10-2017 kl. 13:14

dobbeltpost, beklager

Dette indlæg blev 17-10-2017 13:15 redigeret af dets forfatter.

Morten BL

Morten BL
bruger siden
20-02-2012

17-10-2017 kl. 13:14

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Lige til clio st som familie flytter jo kan fungere men ikke med helt små i følge mig
barnevogn osv vil fylde op i bagage rummet og man gider jo ikke skille barnevogne i 40 dele hver gang man skal køre dertil kommer kabine plads med bagudvendt barnesæde
jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre men da vi skulle have bil nummer 2 var det der clio blev fravalgt

Enig, Clio er ikke verdens største men vil kunne gå an.

Som så meget andet afhænger det af temperament. Selv har vi klaret os med en Toyota Yaris, indtil vi fopr nyligt var tvunget ud i endnu et bilkøb grundet ny jobsituation. Men Yaris'en klarede vi os med, med to små børn i autostol, barnevognskassen i bunden af bagagerummet, bagage oven i barnevognskassen samt på guvlet foran børnene og slutteligt barnevognsstellet på cykelanhænger på bagklappen. Det var lidt bøvlet, men man lærer at pakke rigtigt, og det har sparet os mange 1000 kroner :) ...Og en Clio Stationcar er da noget større end en Yaris i bagagerummet

Dette indlæg blev 17-10-2017 13:17 redigeret af dets forfatter.

Morten BL

Morten BL
bruger siden
20-02-2012

17-10-2017 kl. 13:15

dobbeltpost, beklager

Dette indlæg blev 17-10-2017 13:16 redigeret af dets forfatter.

Html.RenderPartial(MVC.Navigation.Shared.Views._bilbasenHeaderScriptsBundle);