Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Dieselbil til omkring 180km om dagen,

T K

T K
bruger siden
24-07-2020

24-07-2020 kl. 17:51

Hej folkens,

Jeg er grundet arbejde på udkig efter en brugt dieselbil som jeg kan pendle c. 180 km om dagen i. Det mestendels motorvej hvor de sidste 25% er landevej.
Jeg vægter komfort højst, og ser derfor også på noget med automatgear og adaptiv fartpilot i omegnen af 200-300k.
Jeg har kigget lidt på en Golf som jeg kan læse mig frem til at være en meget fornuftig bil. Jeg synes dog bare den er en anelse kedelig både ind- og udvendig, især efter jeg har kigget på en Mercedes A klasse.
Jeg vægter dog også økonomi højt, og jeg ved ikke nok om hvad en Golf eller A klasse koster at køre rundt i mht. service og reservedele.
Hvis der er nogen der har erfaringer med at køre de ovennævnte biler, eller måske har nogle bedre bud, så skriv endelig!
Tak!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

24-07-2020 kl. 22:18

Mht. Golf og automatgear, skal du være varsom med DSG7 såfremt det er den gearkasse, der hedder DQ200, Den er desværre kendt for at kunne volde problemer.

Mercedes har tidligere været kendt for at være yderst rimelige at holde kørende mht. service/reservedele. Om det stadig gælder - og også for A-klassen, tør jeg ikke sige, men det ville nok være den af de 2, jeg umiddelbart ville hælde til.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

25-07-2020 kl. 10:15

Køb en ny Hyundai 5års garanti ubegrænset km

Jan Ole Glinvad

Jan Ole Glinvad
bruger siden
31-07-2020

31-07-2020 kl. 10:57

T K

bruger siden
24-07-2020

skrev:
Hej folkens,

Jeg er grundet arbejde på udkig efter en brugt dieselbil som jeg kan pendle c. 180 km om dagen i. Det mestendels motorvej hvor de sidste 25% er landevej.
Jeg vægter komfort højst, og ser derfor også på noget med automatgear og adaptiv fartpilot i omegnen af 200-300k.
Jeg har kigget lidt på en Golf som jeg kan læse mig frem til at være en meget fornuftig bil. Jeg synes dog bare den er en anelse kedelig både ind- og udvendig, især efter jeg har kigget på en Mercedes A klasse.
Jeg vægter dog også økonomi højt, og jeg ved ikke nok om hvad en Golf eller A klasse koster at køre rundt i mht. service og reservedele.
Hvis der er nogen der har erfaringer med at køre de ovennævnte biler, eller måske har nogle bedre bud, så skriv endelig!
Tak!

Hej TK,
Jeg har en Mercedes Benz E 420 CDI Elegance til salg. En fantastisk køremaskine især, når man skal køre langt hver dag. Kan det have din interesse?
Mvh Jan Ole Glinvad
40616188

K S

K S
bruger siden
31-07-2020

31-07-2020 kl. 23:16

SE bort fra ovenstående indlæg, som ikke overholder reglerne!