Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Den "perfekte" pendler/familie bil

Jacob Dinesen

Jacob Dinesen
bruger siden
31-01-2019

04-11-2019 kl. 21:43

Efter huskøb og familieforøgelse skal carporten fyldes ud.

Fremadrettet har jeg 45 km på arbejde - heraf er 35 km landevej, 5 km motorvej og 5 km bykørsel.

Jeg søger lidt sparring til en løsning, hvor økonomi, comfort og køreglæde bliver en kombination.

Måske jeg tænker lidt for økonomisk, men har PT en Reanult Megane ST og Peogeot 308 SW i kikkerten.

Budgettet er ca. 150.000 kr. +/-

Hvad har I af råd/idéer?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

04-11-2019 kl. 22:02

Gode valg.

Ford Focus er heller ikke så ringe.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

04-11-2019 kl. 22:05

Hejsa og tillykke med barn og hus
er selv far til 2 små og skal være helt ærlig vi skiftede fra en superb til en s max da den bare er mere praktisk når det kommer til at sætte børn ind og ud sf autostole og så har biler i mpv segmentet bare virkelig praktiske bagagerum grundet højden

så jeg ville nok kigge lidt på mpv som touran . Renault grand senic . Opel zafira

og hvis det er køre egenskaber du leder efter havde jeg nok kigget Honda civic st . Mazda 6 st ( husk den skal have været undervogns behandlet ) og evt Ford focus st

Jacob Dinesen

Jacob Dinesen
bruger siden
31-01-2019

12-11-2019 kl. 12:19

Tak for gode råd.

Vi har nu prøvet en masse forskellige og har besluttet os for en Peugeot 308 SW. De kører en kampagne på en Style til 205.000 kr. Dog uden lak, træk osv.

MEN jeg må indrømme bilmarkedet er en udmattende omgang at rode sig ud i. Jeg er langt fra bilkyndig og jeg hører en masse fordomme overfor Peugeot. Generelt alt andet en de tyske traditionelle mærker.

Hvor meget skal jeg ligge i det? Muligvis en Peugeot statistisk går mere i stykker end en Mercedes, men er det så slemt som det lyder? Er det gamle holdninger der stadig rumsterer?

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

12-11-2019 kl. 13:35

Jacob Dinesen

bruger siden
31-01-2019

skrev:
Tak for gode råd.

Vi har nu prøvet en masse forskellige og har besluttet os for en Peugeot 308 SW. De kører en kampagne på en Style til 205.000 kr. Dog uden lak, træk osv.

MEN jeg må indrømme bilmarkedet er en udmattende omgang at rode sig ud i. Jeg er langt fra bilkyndig og jeg hører en masse fordomme overfor Peugeot. Generelt alt andet en de tyske traditionelle mærker.

Hvor meget skal jeg ligge i det? Muligvis en Peugeot statistisk går mere i stykker end en Mercedes, men er det så slemt som det lyder? Er det gamle holdninger der stadig rumsterer?

Se helt bort fra gamle fordomme. Idag er mærker og nationaliteter rodet godt og grundigt sammen, og du kan intet udlede af hovedsædets geografiske placering.

Opel er f.eks. idag en del af samme familie som Peugeot/Citroën/DS og bruger samme platforme og teknik. Mercedes "låner" motorer fra Renault/Nissan - eller i visse tilfælde hele biler (MB Citan = Renault Kangoo, MB X-class = Nissan).

Vi har haft mange forskellige mærker/nationaliteter, og de franske, vi har haft, har hverken været værre eller bedre end de tyske.