Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brugt S-max eller Renault Grand Scenic III --- Bedste valg?

Mikkel Lind

Mikkel Lind
bruger siden
17-03-2008

24-06-2017 kl. 22:53

Hej herinde -

Håber lidt at få lidt konstruktiv feedback omkring valg af bil for en familie på 5 med behov for 7 sæder.
Budgettet er ca. 150000,- (+/-) alt efter om den rigtige bil lige dukker op :-)
Max 4-5 år gl., forholdsvis velholdt bil og gerne så lavt km tal som muligt selvfølgelig.
Kørselsbehovet er til/fra arbejde (ca. 30 km hver vej dagligt) samt 2-4 ture på op til 500 km om året samt skiferie.

Leder efter en rummelig familie bil med 7 sæder som har det mest basale ekstra udstyr for at gøre køreturen bare lidt sjovere, men samtidig også efter den bil som kører godt, og som kan holde værdien bedst når den om 3-4 år/60-80000 km igen skal byttes ud med en nyere model.

Hører MEGET gerne jeres erfaringer med begge biler, ups/downs, hvorfor/hvorfor ikke?

Har set lidt på 2 biler som jeg dog ikke kan linke til iht regler for forummet, men i får lige beskrivelser af begge:

1) RGS III
Model: 1,6 dci expression 7 pers. 130 hk
Udstyrsniveau: Navi, bluetooth, cruisecontrol, etc
1. Reg.: 9/2012 (faceliftede model RGSIII)
Km: 108000
ASO + værkstedregninger på alle rep/service forefindes.
Pris på gaden: 135000,-

2) S-Max
Model: 2,0 tdci, Aut. 5 pers. 140 hk
Udstyrsniveau: bluetooth, cruisecontrol, etc
1. Reg.: 10/2011 (Faceliftede model med led baglygter)
Km: 143000
ASO + værkstedregninger på alle rep/service forefindes.
Pris: 150000,-
(Her skal tilkøbes de 2 bagerste sæder (3. sæderække) som jeg har undersøgt kan skaffes monteret for 10000,- )
Total pris på gaden: 160000,-

-
Der er altså 25000,- i forskel på de 2 biler, men ford'en er 1 år ældre og har kørt 35000 km mere.

-
Skulle jeg have misset en model som i herinde bare tænker - HVORFOR har han ikke den med i overvejelserne, så sig også meget gerne til.

Hører meget gerne fra alle jer kompetente mennesker herinde - så kom ud af busken og gør mig klogere..

På forhånd mange tak

Mvh
Manden i vildrede :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

24-06-2017 kl. 23:45

Der er også

Toyota Verso
Nissan Quasqai +2
Citroen C4 gran picasso.

Dette indlæg blev 25-06-2017 08:14 redigeret af dets forfatter.

Mikkel Lind

Mikkel Lind
bruger siden
17-03-2008

25-06-2017 kl. 22:10

Takker for de fine input - håber dog også der nogen der km komme med input om de 2 biler - plusser og minusser, for de 2 modeller jeg har henvist til 😀

hdi hdi

hdi hdi
bruger siden
22-07-2003

25-06-2017 kl. 22:28

Begge er gode biler, som dog tilhører forskællige klasser.
S-Max er en halv klasse større i forhold til GS 3. Den kører også lidt bedre (efter min smag) og har strammere undervogn.
GS 3 har en mere moderne motor, som er lidt mere økonomisk.
MIt valg ville være S-Max pga pladsen. Kan også bedre lide dens gearkasse.

Mikkel Lind

Mikkel Lind
bruger siden
17-03-2008

25-06-2017 kl. 22:39

hdi hdi - jeg takker for input :-)
personligt hælder jeg måske også mest til S-max'en pga overskud og plads, samt aut gear er rigtig lækkert.
Renault er dog med i overvejelsen pga jeg har hørt den skulle være mere driftsikker, samt den er lidt nyere og har færre km..
Især s-max synes jeg at få fortalt soder til hvis ikke den køres frisk nok og "Langt nok" - det er min bedre halvdel som skal køre bilen til daglig, og har haft et vennepar som har haft en s-max der sodede til, og motoren døde.

takker for alle input - fortsæt gerne 😀

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

25-06-2017 kl. 22:57

Hej Michael

Umiddelbart så kender jeg ikke lige de 2 modeller.

Men har prøvet Renault's diesel motor og den føltes lækker. Men det er jo et spørgsmål om vægt kraft forholdet for det virkelig er lækkert.
Eks så havde vi en Captur til låns på et tidspunkt i en lille benziner, det var ikke nogen fantastisk konstellation. Men få uger efter havde vi så en magen til men med diesel, og det var en helt anden oplvelse.

Har selv haft ford's 2,0 140 TDCI i en Mondeo. Og ligesom du har et vennepar med en tilsodet diesel. Så var det også resultatet af vores. De første 44.000 km gik den fantastisk. Så sodede den til og for hver 6-8000 km skulle den omkring Ford for at renses, det kostede 3500 hver gang.
Mener at have hørt man kan få lukke EGR ventilen elektronisk, og så skulle den ikke sode til. Det er vist ikke lovligt, men de skal jo opdage det ved syn før du får påbud.
Dertil kan du jo fylde Belladd i hver tankning. Men så forsvinder en del af besparelsen ved Dieseldrift, når du skal fylde ekstra tilsætningsstoffer i tanken.

Det blev vi trætte af. Og har ikke siden haft Diesel.

Der var mulighed for:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/verso/18-tx-7prs-5d/3129253

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/qashqai2/16-visia-7prs-5d/3305089

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/5008/20-hdi-150-style-7prs-5d/3324496

De er vist lidt dyrere. Og 2 af dem er benzin slæder.

Toyotaen kan du ikke gå helt alt af, hverken vedligeholdsmæssigt, som afskrivninger.

Mikkel Lind

Mikkel Lind
bruger siden
17-03-2008

25-06-2017 kl. 23:13

Tak J R,
super indlæg - præcis der jeg leder efter... nogen der har haft fingrene i dejen så at sige.
har faktisk også set på 5008'en, synes bare den virker mere C4GP agtig at køre i
var måske uheldig med eksemplaret, men synes ikke det var en specielt spændende bil - virkede meget kedelig/konservativ i det hele vejen rundt synes jeg (håber ikke nogen tager det personligt).

Er bare bange for at ford'en vil være det dårligste valg økonomisk!!
og leder som sagt efter hvor vi som familie får mest for pengene (firkantet set)..
en bil for os er transport fra A-B og prestige er ikke som sådan vigtigt, omend et pænt og præsentabelt køretøj er ønskeligt. en lodgy kommer for eks. ALDRIG på tale 😀 (håber igen ikke nogen tager det personligt - smag og behag er heldigvis forskellig)

mvh
mikkel

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

25-06-2017 kl. 23:28

Hej Mikkel

Nu har jeg siddet og kigget lidt på markedet for de mellemstørrelses MPV'er.

Det tilbud på Renault Grand Scenicen lyder faktisk rigtig fornuftigt! De tilsvarende modeller på Bilbasen er udbudt til 160.000-200.000, så hvis du kan have den på gaden til 135.000, så lyder det rigtig fornuftigt!

Spørgsmålet er så bare om du skal vælge den prisbillige løsning eller gå efter den S-Max, det lyder til du hellere vil have. Jeg ville nok gå med hjertet (hvis man kan det ifht. MPV'er ;-) ) og tage den større S-Max med automatgearet. Så må I bare sørge for at give den en god tur på motorvejen i et lavere gear (det må man kunne styre selv med gearvælgeren), så den kan få lov til at brænde lidt igennem med nogle omdrejninger. Ellers som J R skriver, kan du give den noget additiv, fx BellAdd.

Kiggede også lige på udbuddet af benzindrevne S-Max'er, men det ser ikke specielt interessant ud. De er relativt dyre i indkøb, ikke specielt veludstyrede og udstyret med en gammel 2,0-liters konstruktion, der på papiret kan køre 12,2 km/l.

Når det så er sagt, så ville jeg ikke være alt for bekymret for at den skulle sode til. Det lyder jo som om at den nok skal blive driftsvarm på stort set hver tur, og så burde den være i stand til at regenere af sig selv.

Held og lykke
/Preben

Mikkel Lind

Mikkel Lind
bruger siden
17-03-2008

26-06-2017 kl. 08:33

Preben Offerdahl

bruger siden
18-11-2016

skrev:
Hej Mikkel

Nu har jeg siddet og kigget lidt på markedet for de mellemstørrelses MPV'er.

Det tilbud på Renault Grand Scenicen lyder faktisk rigtig fornuftigt! De tilsvarende modeller på Bilbasen er udbudt til 160.000-200.000, så hvis du kan have den på gaden til 135.000, så lyder det rigtig fornuftigt!

Spørgsmålet er så bare om du skal vælge den prisbillige løsning eller gå efter den S-Max, det lyder til du hellere vil have. Jeg ville nok gå med hjertet (hvis man kan det ifht. MPV'er ;-) ) og tage den større S-Max med automatgearet. Så må I bare sørge for at give den en god tur på motorvejen i et lavere gear (det må man kunne styre selv med gearvælgeren), så den kan få lov til at brænde lidt igennem med nogle omdrejninger. Ellers som J R skriver, kan du give den noget additiv, fx BellAdd.

Kiggede også lige på udbuddet af benzindrevne S-Max'er, men det ser ikke specielt interessant ud. De er relativt dyre i indkøb, ikke specielt veludstyrede og udstyret med en gammel 2,0-liters konstruktion, der på papiret kan køre 12,2 km/l.

Når det så er sagt, så ville jeg ikke være alt for bekymret for at den skulle sode til. Det lyder jo som om at den nok skal blive driftsvarm på stort set hver tur, og så burde den være i stand til at regenere af sig selv.

Held og lykke
/Preben

Hej Preben,

tak for indlægget - og du rammer fuldstændig plet.
mit hjerte siger s-max'en (pga. Udseende og plads samt aut. Gear).
hvorimod fornuften siger Renault'en..

har jo selvfølgelig prøvet begge biler - og må indrømme at her vandt Renault'en nok..
synes den kører mere som en "ny bil" (friskt, let og uden støj) hvorimod ford'en virkede "ældre" / mere konservativ i det.. den virkede stor, tung og knirkede/knagede lidt mere i krogene... men måske det er sådan det er med en S-max?

ærligt så har jeg ikke den store erfaring med nogen af modellerne - har kørt begge biler for første gang i sidste uge. Så leder måske ligeså meget efter nogen der kan hjælpe mig med at be/afkræfte om det er det generelle indtryk, eller om jeg har været uheldig med de 2 s-max jeg har prøvet i sidste uge...

god dag
mvh
mikkel

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-06-2017 kl. 20:50

Hmm fra A-B.....hvor mange km årligt ca ?

Hvis en 110 hk dci Senic kan klare opgaven, ligger der en privat på bilbasen fra vist nok 9mdr 2014 til 144000,- Godt nok står der servicebog ikke udfyldt men kan være en fejl, da den er testet. Den har kørt 155.000. Måske kan der slåes ca 10 af.....værd at tjekke ud efter min mening

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-06-2017 kl. 20:56

Ups den har auto gear.....tjek den ud !!

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/grand-scenic-iii/15-dci-110-expression-aut-7prs-5d/3218249

Efter min mening er en ca 3år gl bil til denne pris og med autogear plus den pris belønnede motor der sidder i et godt køb. Mercedes bruger netop denne motor til eks Mercedes B klassen, som også køre som taxa. Rent kilometer mæssigt går de mange km uden vrøvl---Jeg ville nok skynde mig at få kigget på den hvis det var mig.

Held og lykke

Dette indlæg blev 26-06-2017 21:03 redigeret af dets forfatter.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

26-06-2017 kl. 23:51

Der er ganske vist tjekket "Nej" ved om hvorvidt der er fuld servicebog, men det kan jo være en fejl - hvilket kan tjekkes meget, meget simpelt, hvis man er interesseret. Grib knoglen og ring til sælger. Der står jo også trods alt "service OK" og "FDM Testet April 2017", så mon ikke den er i ganske fin stand.

Prisen i sig selv virker ganske fornuftig for en blot 3 år gammel MPV med automatgear, der angiveligt skulle være et dobbeltkoblingsgear.

Omkring køb af privat vs. forhandler. Der vil alligevel kun være tale om reklamationsret, så udover de første 6 måneder (hvilket er vendingspunktet for bevisbyrden), så kan det i bund og grund være ligegyldigt. Jeg ønsker i al fald held og lykke med at bevise overfor en tilfældig perlestensgrusforhandler, at gearkassen, motoren, bremserne etc. var beskadigede/defekte på handelstidspunktet.

Med de tanker in mente, ville jeg også helt klart tage et nærmere kig på den Renault, hvis det der holder dig fra at købe den er et manglende automatgear på de andre modeller - hvilket jeg godt kan forstå, automatgear er bare dejligt!

/Preben

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-06-2017 kl. 00:16

Preben Offerdahl

bruger siden
18-11-2016

skrev:
Der er ganske vist tjekket "Nej" ved om hvorvidt der er fuld servicebog, men det kan jo være en fejl - hvilket kan tjekkes meget, meget simpelt, hvis man er interesseret. Grib knoglen og ring til sælger. Der står jo også trods alt "service OK" og "FDM Testet April 2017", så mon ikke den er i ganske fin stand.

Prisen i sig selv virker ganske fornuftig for en blot 3 år gammel MPV med automatgear, der angiveligt skulle være et dobbeltkoblingsgear.

Omkring køb af privat vs. forhandler. Der vil alligevel kun være tale om reklamationsret, så udover de første 6 måneder (hvilket er vendingspunktet for bevisbyrden), så kan det i bund og grund være ligegyldigt. Jeg ønsker i al fald held og lykke med at bevise overfor en tilfældig perlestensgrusforhandler, at gearkassen, motoren, bremserne etc. var beskadigede/defekte på handelstidspunktet.

Med de tanker in mente, ville jeg også helt klart tage et nærmere kig på den Renault, hvis det der holder dig fra at købe den er et manglende automatgear på de andre modeller - hvilket jeg godt kan forstå, automatgear er bare dejligt!

/Preben

Tak Preben for dit tillæg....

Mikkel Lind

Mikkel Lind
bruger siden
17-03-2008

27-06-2017 kl. 06:42

Tak for link og kan sagtens se den er nyere, men den har til gengæld kørt 50000 km mere, og er samtidig kun en 1,5 dci..
så er jeg umiddelbart mere til den jeg selv har fundet tror jeg..

igen med tanke på fremtidige driftsomkostninger ???

vi skal også have en campingvogn efter - der tror jeg vi bliver glade for det ekstra moment i en 1,6 dci...!?

Erfaringer høres gerne.... !!! Kan jo godt se der er lidt at spare ved at vælge 1,5 dci generelt set...

har prøvet en 1,5 dci fra 2014 - synes bare den virkede decideret sløv i forhold til 1,6'eren??

hdi hdi

hdi hdi
bruger siden
22-07-2003

27-06-2017 kl. 06:59

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:
Sgu det samme skidt her, så snart man er ny bruger er man en troll, sikke en tankegang. Kan godt fostå det her forum er helt kørt af sporet

En ny oprettet bruger med ubehøvlet sprog er langt fra første gang....V I B E K E !

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

27-06-2017 kl. 09:26

Hvis I skal have en campingvogn efter, og fyldt bilen med mennesker, baggage osv., så vil 1,5 dCi nok være i underkanten til hvad der vil fungere optimalt. En 1,6 dCi med 130 hk og 320 nm vil nok være noget mere fleksibel så. S-Max'en du linker til er 140 hk og 320 nm, så der vil nok ikke kunne opleves den helt store forskel mellem de maskiner.

Alternativt kunne du også kigge på Citroen Grand C4 Picasso - fx med PSA's 2,0 dieselmaskineri:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/grand-c4-picasso/20-hdi-150-seduction-5d/3292717

Den fåes også med flere heste og automatgear - men med et højt forbrug og derfor også en meget høj afgift (7.760 kr/år):
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/grand-c4-picasso/20-hdi-163-exclusive-aut-5d/3258930

/Preben

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-06-2017 kl. 12:09

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:
Synes det er T Nielsen som er ubehøvlet og kalder folk tumpe - læs længere oppe.

Men fordi man er kritisk og ny så er man vel ikke bare automatisk en troll ?

Kære Johannes. Jeg syns du skal læse hvad manden skriver ang at en bil magen til har været tilsalg hos Lindholm til 95.ooo,- allerede der ved man at det ikke passer ! Og beskyldninger om at selv have bilen eller være linket til den er da uhørt. Nu er jeg en gl bil rotte, så kender da lidt til de priser der bliver solgt til. Og ja måske ikke det pæneste sprogbrug, men Trollen husere ofte herinde. sæt nogle uerfarne bil købere hopper på hans upassende oplysninger........Gjorde du selv dette ;-)

Mikkel Lind

Mikkel Lind
bruger siden
17-03-2008

28-06-2017 kl. 20:48

Tak til alle jer som har været så venlige at komme med jeres gode intentioner og input.
har idag købt ny bil og valget faldt eller mange og lange overvejelser på den RGS III som er omtalt i første indlæg.

Føler helt sikkert at det er her vi får mest for pengene.

Endnu en gang tak.

mvh
mikkel

Lisbeth Christiansen

Lisbeth Christiansen
bruger siden
27-07-2018

20-01-2019 kl. 15:03

Hej Mikkel

I endte med at købe en RGS III, er I stadig glade for valget? Hvordan med pladsen, efter I rigtig har fået den i brug med bagage osv. Lever den op til forventningerne pladsmæssigt?
Vi har pt. en S max og skal have ny bil. Vi har kig på en RGS, da den fås ca.100.000 kr. biligere end S max fra ny, men er i tvivl, om pladsen kan leve op til den vi har i S max. Vil gerne høre om jeres erfaring med RGS :-)

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

21-01-2019 kl. 08:41

Bemærk du får kr. 100.000 i rabat på S Max i øjeblikket.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

21-01-2019 kl. 09:32

Jeg tør ikke sige det med sikkerhed med seneste generation Scenic (4), men umiddelbart virker den ikke større end den forrige, der omtales her - og den er ca. en halv klasse mindre end S-max (hvilket også afspejles i prisen).

Mikkel Lind

Mikkel Lind
bruger siden
17-03-2008

22-01-2019 kl. 07:46

Lisbeth Christiansen

bruger siden
27-07-2018

skrev:
Hej Mikkel

I endte med at købe en RGS III, er I stadig glade for valget? Hvordan med pladsen, efter I rigtig har fået den i brug med bagage osv. Lever den op til forventningerne pladsmæssigt?
Vi har pt. en S max og skal have ny bil. Vi har kig på en RGS, da den fås ca.100.000 kr. biligere end S max fra ny, men er i tvivl, om pladsen kan leve op til den vi har i S max. Vil gerne høre om jeres erfaring med RGS :-)

Hej Lisbeth,
Vi havde Renault'en i 8 mdr, og byttede den til en S-Max..
Som vi er SUPER glade for.
Renault'en er en billigere bil - og det kan bare mærkes..
Vi savnede kvalitet !!! Og så skal der skiftes gear konstant i en RGS.
Skal ikke kunne sige hvad og hvordan med RGS 4 modellen, men skal aldrig have 3 modellen igen.
Men som en anden siger så giver ford pt 100000,- i rabat på S-Max..
Det havde jeg nok undersøgt

Mikkel Lind

Mikkel Lind
bruger siden
17-03-2008

22-01-2019 kl. 07:47

Mikkel Lind

bruger siden
17-03-2008

skrev:
Hej Lisbeth,
Skal ikke kunne sige hvad og hvordan med RGS 4 modellen, men skal aldrig have 3 modellen igen.

Og pladsen er bare bedre i en S-Max iøvrigt

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

22-01-2019 kl. 09:39

Nå ks , hvad siger du til denne 1:1 brugererfaring som bekræfter det vi andre også ved. Kviliteten i Renault er ikke på højde med tilsvarende biler. Tak Mikkel..

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

22-01-2019 kl. 16:21

Ford giver konstant 100.000 i rabat, det er bare et spørgsmål om det er officielt kendt eller ej.

Ham der ikke ved det er en mulighed, han følger sig fucked, når han står hjemme på villavejen og naboen lige har købt en magen til med rabatten.

Ford's prispolitik er umulig at forstå.

Men S-Max er klart en af de vogne jeg selv ville ønske jeg havde haft.

Dette indlæg blev 22-01-2019 16:22 redigeret af dets forfatter.

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

29-01-2019 kl. 17:03

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Nå ks , hvad siger du til denne 1:1 brugererfaring som bekræfter det vi andre også ved. Kviliteten i Renault er ikke på højde med tilsvarende biler. Tak Mikkel..

KS - tag du nu først at udgyde dit forsvar ang. ovenstående !

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

29-01-2019 kl. 18:11

Mikkel Lind

bruger siden
17-03-2008

skrev:
Hej Lisbeth,

Du savnede kvalitet - og købte en Ford?????

Den var nu ret sjov.

Pt. har jeg første reparation til gode efter små 110.000km og 4½ år i en GS3 - og det er ganske normalt. Jeg har set fine eksemplarer til salg med langt over 500.000km bag sig, så det lyder som om I har været uheldige. Det kan man være med alle biler - ikke mindst Ford'er ;-)

Jeg ved ikke, hvilken motor, du har haft, men jeg har godt nok ikke mange gearskift med 1.6dci, der trækker med 320Nm fra 80km/t til 200 km/t. Jeg kørte til sammenligning i en Passat 1.8TSI med 160hk forleden - og den føltes godt nok bovlam, med mindre man gearede kraftigt ned.

Har du haft GS3 med f.eks. 1.6 benzin, forstår jeg godt din oplevelse - den har ikke mange kræfter at gøre godt med og passer ikke til bilen.

Ser vi helt bort fra prisen, ville jeg vælge S-max af de to - baseret på køreegenskaber (Der er skarpere på Ford'en) og pladsen. Kvalitetsmæssigt er de i bedste fald på niveau - men jeg ville - baseret på egne erfaringer - have mest tillid til Renault'en.

GS4 hører jeg dog har nogle børnesygdomme, så her ville jeg være mere tøvende.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

29-01-2019 kl. 18:14

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:

Det er så noget vrøvl, men det er jo godt for dig at trolle på.

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

29-01-2019 kl. 18:53

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Du savnede kvalitet - og købte en Ford?????

Den var nu ret sjov.

Pt. har jeg første reparation til gode efter små 110.000km og 4½ år i en GS3 - og det er ganske normalt. Jeg har set fine eksemplarer til salg med langt over 500.000km bag sig, så det lyder som om I har været uheldige. Det kan man være med alle biler - ikke mindst Ford'er ;-)

Jeg ved ikke, hvilken motor, du har haft, men jeg har godt nok ikke mange gearskift med 1.6dci, der trækker med 320Nm fra 80km/t til 200 km/t. Jeg kørte til sammenligning i en Passat 1.8TSI med 160hk forleden - og den føltes godt nok bovlam, med mindre man gearede kraftigt ned.

Har du haft GS3 med f.eks. 1.6 benzin, forstår jeg godt din oplevelse - den har ikke mange kræfter at gøre godt med og passer ikke til bilen.

Ser vi helt bort fra prisen, ville jeg vælge S-max af de to - baseret på køreegenskaber (Der er skarpere på Ford'en) og pladsen. Kvalitetsmæssigt er de i bedste fald på niveau - men jeg ville - baseret på egne erfaringer - have mest tillid til Renault'en.

GS4 hører jeg dog har nogle børnesygdomme, så her ville jeg være mere tøvende.

Ikke andet end en lang gang mund.l.o.r.t !

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

29-01-2019 kl. 18:54

Ks: Ps. Du kører jo ingen kilometer ! Så kan hver en sæbekassebil jo være med 👎

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

30-01-2019 kl. 08:34

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Ks: Ps. Du kører jo ingen kilometer ! Så kan hver en sæbekassebil jo være med 👎

Gad vide, hvordan bilen så får kørt 110.000 km på 4 år?

Næh - en VW vil aldrig kunne køre så mange km uden problemer.... ;-)