BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Bilforhandlere anbefaler køb af benzinbil - hvorfor ikke diesel?

Philip Brix juel Pedersen

Philip Brix juel Pedersen
bruger siden
05-12-2017

10-02-2018 kl. 20:43

Vi skal have en ny bil, som kan køre dagligt mellem Vejle og Kolding.
Vi er blevet anbefalet at købe en dieselbil, af samtlige bilforhandlere vi har snakket med. Argumentet er, at gensalgsværdien vil være forsvindende lille for en dieselbil, samt at der formentligt kommer yderligere afgiftstigninger som følge af "dieselgate".

Hvad ved i om dette?
Er I nervøse for at købe en dieselbil?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
10-02-2018

10-02-2018 kl. 21:19

1. Du er et vrøvlehoved!

2. Køb bare en diesel men undgå discountmærket Renault, som har graverende mange fejl og mangler.

Kurt Thomsen

Kurt Thomsen
bruger siden
10-02-2004

10-02-2018 kl. 22:08

Hvorfor skriver du i overskriften at iduer blevet frarådet diesel,og i stykket under at du er blevet anbefalet diesel,det er da noget vrøvl.
men hvis ikke bilen skal køre mere end 5x60 km + det løse vil jeg også anbefale en benzin eller en hybrid.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

11-02-2018 kl. 09:36

Kurt Thomsen

bruger siden
10-02-2004

skrev:
Hvorfor skriver du i overskriften at iduer blevet frarådet diesel,og i stykket under at du er blevet anbefalet diesel,det er da noget vrøvl.
men hvis ikke bilen skal køre mere end 5x60 km + det løse vil jeg også anbefale en benzin eller en hybrid.

Det lyder om primært motorvej, og her er en hybrid ikke en fordel. Det afhænger lidt af kørselsmønsteret iøvrigt, som du er inde på, men hvis det er en diesel, der ikke er nævneværdigt dyrere end en tilsvarende benzin, kan den godt være relevant. Jeg ville ikke være nervøs for at købe diesel - det varer mange år før moderne dieselbiler bliver ramt af begrænsninger i større stil - og inden da, er det sikkert skiftet igen, så det er noget andet, man fokuserer på. Sådan har det været i mange år.

Til trådstarter:

Se roligt bort fra trollen, der dagligt opretter sig i andre brugeres brugernavne - der kommer intet fornuftigt fra den front.

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

14-02-2018 kl. 12:19

Hvis du foretrækker diesel, så køb du bare det.

Men jeg er helt enig med Kurt. Det er oplagt at kikke på en hybrid.

Hybriden er meget effektiv på motorvejen også. Lige så snart det falder lidt, lader den på batterierne. Og lige så snart det stiger lidt bruger den af batteriet.

Html.RenderPartial(MVC.Navigation.Shared.Views._bilbasenHeaderScriptsBundle);