Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

bil nummer 2

Allan Thorsteinsson

Allan Thorsteinsson
bruger siden
15-10-2020

15-10-2020 kl. 17:08

Så har vorer focus st. <span>1,6 Tdci Econetic</span>c. fra 2010 (160.000km) fået dødsdommen.

Ny kilerem ved 10 år, EGR ventil, og gummiophæng på alle 4 hjul, skifte alt i alt ca 20.000 for en bil der kan købes i dag for ca 40.000....og hvem ved hvad der så kommer inden længe filtre m.m...hvis jeg er heldig, vil jeg måske kunne få 5000 i byt til anden ved værkstedet.... men syntes godt nok det er tidligt.

men når det nu er kommet til det, har jeg kigget lidt rudt på muligheder, men det er svært at blive klog på hvad man skal vælge.

Jeg er "glad" for en lidt større bil pga. sikkerheden, for familien. i forhold til mnibiler og tænker et budget på i omegnen af 150.000.

Jeg overvejer måske en ny Focus stc, skoda fabia stc, eller måske .......eller måske....det er her imput vil være værdsat alt er som sådan i spil.

Har som sådan ikke noget krav til udstyr, men selvfølgelig mest muligt for pengene og få kørte kilometer og yngste udgave som muligt.

den kører ca. 50km dagligt, så tænker egentlig benzin....eller måske el...men den skal helt kunne dække en retur på omkring 2x85 km

noger der kunne tænkes at komme med lidt hjælp

Dette indlæg blev 15-10-2020 17:15 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
15-10-2020

15-10-2020 kl. 19:02

Focus er en dejlig bil. Din burde nemt kunne køre 100.000 km til. Find et billigere værksted eller send opgaven i udbud.

Ellers er Toyota Avensis en røvkedelig med yderst stabil bil. Det samme kan siges om Honda Accord/Civic og Mazda 3/6. Kia Cee´d/Hyundai i30 er også gode biler.

Undgå for enhver pris franske mærker især Renault har mange fejl.

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

15-10-2020 kl. 21:10

Auris Hybrid.

Bemærk TS (Touring Sports) = Station car.

Allan Thorsteinsson

Allan Thorsteinsson
bruger siden
15-10-2020

16-10-2020 kl. 09:44

Prisrammen vil være omkring de 150.000, ikke at det ikke kan være dyrere, men det skal også været i betragtning, af at det trods alt er bil nummer 2.

Derfor har Fabia combi ambient, og Focus st, vært inde i billedet, men alt er som sådan åbent......er dog heller ikke fascineret af de franske mærker.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

16-10-2020 kl. 13:55

Allan Thorsteinsson

bruger siden
15-10-2020

skrev:
Prisrammen vil være omkring de 150.000, ikke at det ikke kan være dyrere, men det skal også været i betragtning, af at det trods alt er bil nummer 2.

Derfor har Fabia combi ambient, og Focus st, vært inde i billedet, men alt er som sådan åbent......er dog heller ikke fascineret af de franske mærker.

Efter dine erfaringer med Focus, kan jeg kun sige, at de franske mærker vil være en klar opgradering på kvalitet og komfort. Du har trods alt også kørt 10 år med en fransk motor - under ugunstige forhold (alt for få km til en dieselbil).

Når det er sagt/skrevet, ville jeg nok overveje at strække budgettet en smule til noget i denne stil: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/ioniq/16-phev-trend-dct-5d/4868248

Eldrift til småture, benzin til de længere ture, og meget udstyr. Der er stadig nogle års fabriksgaranti på bilen.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

17-10-2020 kl. 10:35

Og igen-igen fik trollen oprettet sig en ny profil - det taler vist for sig selv, at man er nødt til at oprette nye profiler hver dag fordi admin smider de gamle ud....

Og bare for underholdningens skyld: Jeg kører VW og Toyota.......

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

17-10-2020 kl. 12:06

Har du undersøgt om du kunne få din egen reppet billigere? Kilerem kan du selv skifte, hvis du kan lidt med hænderne.

20k lyder halvhøjt, det kunne jo godt være en anden mekaniker kunne gøre det billigere. Har du prøvet at ligge opgaven på autobutler.dk ?

EGR kunne måske også lukkes ved en bil tuner (ikke lovligt).

Skal gummiophæng skiftes nu (sikkerhedsmæssigt?)

Synes at det er noget tidligt at sende en 10 år gemmel bil til de evige jagtmarker

Allan Thorsteinsson

Allan Thorsteinsson
bruger siden
15-10-2020

17-10-2020 kl. 13:20

Hej

Ja fik vist skrevet kilerem.... Mente egentlig tandrem (væsentlig forskel)

Omkring det med ophænget, så fik jeg af vide at det ville være af sikkerhedsmæssige hensyn, skulle der foretages hos opbremsning.

Kan en EGR evt. Renses

K S

K S
bruger siden
17-10-2020

17-10-2020 kl. 22:15

Allan Thorsteinsson

bruger siden
15-10-2020

skrev:
Hej

Kan en EGR evt. Renses

Ja det kan den!!!!

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

17-10-2020 kl. 23:39

Allan Thorsteinsson

bruger siden
15-10-2020

skrev:
Hej

Ja fik vist skrevet kilerem.... Mente egentlig tandrem (væsentlig forskel)

Omkring det med ophænget, så fik jeg af vide at det ville være af sikkerhedsmæssige hensyn, skulle der foretages hos opbremsning.

Kan en EGR evt. Renses

Jep, tandrem er noget helt andet.
Mht. EGR kommer det an på problemet, er EGR helt død, kan den evt. reddes (og kan det betale sig ift. tid/arbejdsløn).
Jeg ville få en anden til at tage et kig/vurdere inden jeg afskrev den fuldstændig....