Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil med god kabineplads?

Daniel Peters

Daniel Peters
bruger siden
24-01-2019

20-03-2019 kl. 20:36

Hej :-)

Jeg vil høre om I kan hjælpe mig med valg af bil. I forvejen har vi en VW Polo Fresh 1,4 fra '06, hvor der er blevet lidt pladsmangel. Vi har allerede ét barnesæde og snart har vi to.. og så kan jeg ikke længere være i bilen.

Vi tænker på at købe noget stationcar, men måske ikke i størrelsen á la Passat eller Mondeo. Vi bruger sjældendt vores bil og når vi gør, kører vi mest i byen, så det skal være en benzin. Det vigtigste er dog pladsen inde i kabinen, som skal være noget større end i en Polo.

Af hensyn til mærker, har vi været meget glade for vores Polo og jeg har tidligere haft en Passat, der kørte utrolig godt. Så gerne en VW, Audi eller måske Volvo eller Skoda. Ingen franske biler, da vi udelukkende har haft dårlige oplevelser gennem familien (Peugeot 306/406/407).

Prismæssigt ligger vi et sted mellem 80-110.000 kr

Dette indlæg blev 20-03-2019 20:41 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

20-03-2019 kl. 23:40

Se evt efter en Skoda Octavia der for i ok med kabine plads og udstyr til pengene
nok også derfor man ser nogle af de nyere årgange køre som taxa nu til dags

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

22-03-2019 kl. 13:14

Du afskærer dig fra mange gode muligheder ved at se bort fra biler ud fra, hvor hovedkvarteret tilfældigvis er placeret. Desuden er der stor forskel på, hvordan bilerne tilbage i de årgange, du nævner, var og nutidens biler - helt bortset fra, at der er forskel på mærker selv om de tilfældigvis har hovedsæde i samme land. VW/Audi/Mercedes har eksempelvis også haft en hel del uheldige årgange/modeller gennem tiderne - også uden at alle tyske biler af den grund er ringe idag.

Når det er sagt (skrevet), ville jeg gå efter en høj bil - SUV/MPV, da de er lettere at spænde børnene fast i uden at belaste ryggen - og du får meget plads uden at bilen fylder meget på parkeringspladsen i byen.

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

22-03-2019 kl. 22:42

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Du afskærer dig fra mange gode muligheder ved at se bort fra biler ud fra, hvor hovedkvarteret tilfældigvis er placeret. Desuden er der stor forskel på, hvordan bilerne tilbage i de årgange, du nævner, var og nutidens biler - helt bortset fra, at der er forskel på mærker selv om de tilfældigvis har hovedsæde i samme land. VW/Audi/Mercedes har eksempelvis også haft en hel del uheldige årgange/modeller gennem tiderne - også uden at alle tyske biler af den grund er ringe idag.

Når det er sagt (skrevet), ville jeg gå efter en høj bil - SUV/MPV, da de er lettere at spænde børnene fast i uden at belaste ryggen - og du får meget plads uden at bilen fylder meget på parkeringspladsen i byen.

Accepter dog at Daniel har haft dårlige erfaringer med franske biler. Det er vi faktisk en del der har. Når man først har prøvet det skrammel og derefter tysk kvalitet , skal man være en tåbe for at vende tilbage til en fuser.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

28-03-2019 kl. 14:30

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Accepter dog at Daniel har haft dårlige erfaringer med franske biler. Det er vi faktisk en del der har. Når man først har prøvet det skrammel og derefter tysk kvalitet , skal man være en tåbe for at vende tilbage til en fuser.

Hvorfor skal jeg acceptere noget sludder?

Jeg har haft tysk "kvalitet" (Mercedes), der rustede efter 4-5 år, hvor udstødningen og 3 af 4 fjedre knækkede før 100.000km, hvor motoren var grovkornet og uciviliseret - og franske biler, der ikke rustede, med 100.000 problemfri km, etc. Ingen af delen kan bruges til at generalisere over et helt lands produktion til tid og evighed.

(Og blot for imødegå en anden fordom: Jeg kører selv en tysk bil idag - og fruens bil er japansk. Ikke pga. bilernes nationalitet, men fordi det var de biler, der aktuelt bedst passede til de aktuelle ønsker.)

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

28-03-2019 kl. 20:04

Nu er en gammel Vito smadder kasse nok ikke en retfærdig erfaring for at dømme MB ude !
Tydeligvis har du ikke haft biløkonomi til at danne dig erfaring om tyske kvalitetsbiler.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

29-03-2019 kl. 00:07

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Nu er en gammel Vito smadder kasse nok ikke en retfærdig erfaring for at dømme MB ude !
Tydeligvis har du ikke haft biløkonomi til at danne dig erfaring om tyske kvalitetsbiler.

Endnu engang udtaler du dig om noget, du ikke har forstand på. Det må virkelig være dit speciale.

Jeg tror, at Mercedes vil være kede af, at se en Viano Marco Polo på 4 år betegnet som en "Gammel Vito smadder kasse" - og hvis du bekymrer dig om min økonomi, skal du være velkommen til at chekke Mercedes' prislister på modellen ;-)

Hvis du læste, hvad jeg skrev, har jeg ikke "dømt MB ude" - det var faktisk hele pointen, at man ikke kan dømme hverken et mærke eller en nation på basis af enkelte modeller.

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

29-03-2019 kl. 18:29

Viano er = Vito. Det tror jeg de fleste ved. I din verden kan du sikkert fortælle hvor forfærdelig den er, hvis altså ikke det liige var, at du har ejet den !
Jeg synes du er en stor pedant. Og jeg gider faktisk ikke bokse mere med dig. Du er den type ingen gider sidde ved siden af til firmafesten ! Båtnakke...

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

05-04-2019 kl. 12:01

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Viano er = Vito. Det tror jeg de fleste ved. I din verden kan du sikkert fortælle hvor forfærdelig den er, hvis altså ikke det liige var, at du har ejet den !
Jeg synes du er en stor pedant. Og jeg gider faktisk ikke bokse mere med dig. Du er den type ingen gider sidde ved siden af til firmafesten ! Båtnakke...

Og igen demonstrerer du, at du ikke aner, hvad du udtaler dig om - bortset fra den del af din tekst, der slet ikke giver mening (prøv at læse lidt korrektur ;-) )

Vito Marco Polo er en ældre model fra før Viano - men det kræver selvfølgelig, at man sætter sig ind i tingene for at vide det.

Kvaliteten på den, vi ejede, var bestemt ringe - trods at den var "tysk". Der skal ikke være rust på en 4-5 år gammel bil - specielt ikke i den prisklasse - og den skal ikke knække udstødning og fjedre efter ~5 år/80-90.000km (foruden andre fejl).

Men stik du bare af, når du nu opdager, at du er helt galt på den.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

06-04-2019 kl. 08:34

Hej Daniel,

Jeg forstår udmærket din tiltrækning til VW-brandet, især hvis I har haft en god oplevelse med jeres Polo, men der findes mange andre gode bilmærker, hvor I nok også vil få lidt mere udstyr og plads til pengene.

Kia Ceed SW:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/ceed/14-cvvt-active-sw-5d/4256214

Skoda Octavia (godt nok den gamle model, de "nye" dvs. 2012-nu er over jeres budget):
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/14-tsi-122-elegance-5d/4270779
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/12-tsi-105-family-5d/4276972
Der er både en lidt ældre (og billigere) model med lidt flere kræfter, og så en nyere med lidt færre.

Volvo som I selv nævner vil nok ikke være muligt inden for jeres budget, med mindre I vil være villige til at købe en relativt gammel bil.

KS har et fint argument i at en MPV kunne være en fordel i bykørsel, hvis I ofte skal parkere på små P-pladser. Her kunne eksempelvis en Ford C-Max være et bud:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/c-max/16-ti-vct-105-trend-5d/4060426

Held og lykke med jagten

/Preben

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

06-04-2019 kl. 10:18

Daniel Peters ønsker hjælp til et bilvalg.
Gerne inden for VW koncernen, da de har gode erfaringer med det.

Og frabeder sig franske biler.

Som den eneste gør KS. opmærksom på at man ikke kan dømme en bil efter hvor den kommer fra.
For ved at udelukke PSA. udelukker man også visse VOLVO, FORD, OPEL, BMW, JAGUAR, TOYOTA og sikkert også andre.

Ved at udelukke RENAULT, udelukker man Alle DACIA, og visse NISSAN, MITSUBISHI, MERCEDES og sikkert også andre.

Der er et kæmpe samarbejde på kryds og tværs i hele bilbranchen, selv VW og TOYOTA deler komponenter.
Og mange underleverandører af teknin er de samme.

VÆLG den bil der oasser bedst til behovet, og som du har det bedst med at sidde i.

Alle mærker har mandagsbiler, og alle mærker har biler der kan køre 500.000 km hvis de bliver passet.

Hilsen Lars.

Mary Ganz

Mary Ganz
bruger siden
07-04-2019

07-04-2019 kl. 11:24

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.