Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil der går langt på literen til max 40.000kr - Hvad skal jeg vælge?

simone hm

simone hm
bruger siden
09-05-2020

09-05-2020 kl. 18:24

Hej,

Jeg er helt på bar bund, for jeg aner intet om biler. Det gør min mand heller ikke... Jeg har læst, og søgt, men det gør mig ikke meget klogere på, hvilke mærker og modeller, som er bedst i mit tilfælde. Så jeg håber virkelig at der er en venlig sjæl, der vil komme til undsætning. Jeg har skrevet lidt tanker ned, som giver en idé, om hvad bilen skal skal bruges til, og hvilke tanker jeg gjort mig:

Budget: 40.000kr.

Brug: Primært weekendture og en lille tur til Sverige, Jylland eller Tyskland når det er muligt.

Praktiske krav: Billig i drift, billig i reservedele, Kører langt på literen, skal være "Praktisk" i størrelsen da jeg bor i byen.

Skønhedsmæssige krav: Den skal helst ikke ligne en "konebil" (Jeg er blevet forbudt at købe biler som Fiat500, Up! og dets lige!)

Generelle spørgsmål:

Jeg har kigget lidt på Peugeot 207 og modeller i den dur, er de gode?

Skal jeg vælge Diesel eller Benzin?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

09-05-2020 kl. 20:50

Du skal have benzin bil med de km du skal køre samt ønskede distinationer ville jeg fraråde diesel da med et budget på 40000 kommer du ikke til at kunne købe en med en god euronorm så ture til tyske byer kan blive svære samt at regeringer i Europa generelt er efter diesel biler . Envidere tror jeg heller ikke at du køre nok km til at det vil være økonomisk ansvarligt at vælge diesel

med det budget fu har til rådighed ville jeg kigge mere på generel stand . Se på hvad sælger har skiftet og så eller se på hvor langt den har kørt . hvor mange ejere har bilen haft . Fuld service bog osv

Lars Bak

Lars Bak
bruger siden
09-09-2005

09-05-2020 kl. 20:51

Du skal klart vælge en benzin. 207 er et godt bud. Den er ofte lidt bedre end sit rygte.

simone hm

simone hm
bruger siden
09-05-2020

10-05-2020 kl. 17:06

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Du skal have benzin bil med de km du skal køre samt ønskede distinationer ville jeg fraråde diesel da med et budget på 40000 kommer du ikke til at kunne købe en med en god euronorm så ture til tyske byer kan blive svære samt at regeringer i Europa generelt er efter diesel biler . Envidere tror jeg heller ikke at du køre nok km til at det vil være økonomisk ansvarligt at vælge diesel

med det budget fu har til rådighed ville jeg kigge mere på generel stand . Se på hvad sælger har skiftet og så eller se på hvor langt den har kørt . hvor mange ejere har bilen haft . Fuld service bog osv

Tusind tak! Det er virkelig gode råd. Er det noget med, at man helst ikke skal vælge en bil, der har kørt mere end 200K km?

simone hm

simone hm
bruger siden
09-05-2020

10-05-2020 kl. 17:06

Lars Bak

bruger siden
09-09-2005

skrev:
Du skal klart vælge en benzin. 207 er et godt bud. Den er ofte lidt bedre end sit rygte.

Det vil jeg huske! Tak! :)

Casper Holm

Casper Holm
bruger siden
15-05-2020

15-05-2020 kl. 11:29

Hvor stor skal bilen være? Min kærestes Fiat 500 kører hele 20km på literen, men det er godt nok en lille sag. Den kan dog fås til omkring 30.000 kr. som brugt (har jeg set herinde).

Jeg håber, det halp en smule.

Vh
Casper H.
Aalborg
Webdesigner hos https://loanscouter.com/dk/

Mikkel H.

Mikkel H.
bruger siden
16-04-2012

21-05-2020 kl. 20:57

Fiat Panda kunne være en mulighed. Den er teknisk identisk med Fiat 500, og Ford Ka for den sags skyld, men har altid 5 døre, hvor de andre kun har 3. Billig i drift, perfekt i byen da den er nem at orientere sig i og har city-servostyring, der gør styretøjet ekstra let, så parkering er som en leg. Dog er den lidt udfordret på motorvej, og man kan godt føle sig lidt blæst rundt engang imellem.

Alternativt kunne være Fiat Punto. Har noget mere plads end Panda, men vil undgå den lille 1,2-liters motor, da den simpelthen er for svag til en bil i den størelse.

Et par andre gode bud kunne være Opel Corsa eller Mazda 2

Vh Mikkel