Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ateca eller A4 Avant - bobleren er en Alfa

Kenneth Stolten

Kenneth Stolten
bruger siden
31-03-2008

29-01-2019 kl. 17:23

Har været ude og køre i en Ateca Xcellence med den nye 1,5 TSI motor og DSG. Et ganske fint bekendtskab med 150 hk heste, og en hel masse udstyr. Udsynet er rigtig godt, og bagsædepladsen er super.

Efterfølgende prøvede vi en A4 Avant i sports udgave med 2,0 liters 190 hk motor. Egentlig var jeg ikke meget for Audien, da jeg synes der er ALT for mange af dem på gaderne, og at det var en stationcar (har jeg lidt avertioner imod). MEN, motoren virkede langt mere potent og med bund i. Vi kommer fra en bil med 235 hk. Sæderne støttede også bedre.

En ny Ateca med diverse udstyr kan købes for 400.000,- plus minus. Det samme kan Audien mere eller mindre, men har så det mindre udstyr. Dog er jeg ikke typen der har behov for autopilot og andre udstyrsting. Det vigtigste for mig er egentlig at bilen er fed at køre i, og man føler at det er en bil.

Vi har i dag en Alfa Romeo Giulietta og vi elsker den bil. Den kører fantastisk, og det er fedt at have en bil man ikke ser over det hele. Ulempen er at det ikke er den mest praktiske bil, hverken økonomisk eller pladsmæssigt, og den trænger til at blive skiftet ud. Alfa laver deres Giulia som vi bestemt skal ud og prøvekøre, men ift. at skulle have en barnevogn med, så er den lidt mere udfordret end de to øvrige biler. Det kan lade sig gøre, men der er så nok ikke så meget plads til andet.

Men vi kan simpelthen ikke finde ud af hvilken bil vi hælder mest til af de to vi har været ude og køre i. Jeg havde egentlig forventet at Audien var lidt kedelig at køre i, men køretøjet var ok direkte når man satte den i sport, og som sagt var motor og sæder virkelig lækre. Fornuften siger nok Audien, for til samme pris får man et mærke der er noget mere attraktivt end Seat. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fordele og ulemper fra jer andre, som forhåbentlig kan være med til at gøre beslutningen lidt nemmere.

Umiddelbart har jeg følgende fordele og ulemper for Seat'en:

+ Ret fedt design, og ikke så mange af dem derude

+ Høj kørestilling og super udsyn
+ Muligt at få et ton af udstyr der ikke koster så meget
+ Regulært og højt bagagerum

+ Godt styretøj
+ Rolig og luftig kabine
+ Støjsvag

- Irriterende blinklyslyd
- "Høj" pris
- Motor havde ikke lige så meget punch
- Sæder var gode, men havde ikke super støtte