Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vil købe en smart fortwo - Hvad skal jeg kigge efter?

Jonas E

Jonas E
bruger siden
13-05-2020

13-05-2020 kl. 22:57

Hej

Jeg vil gerne købe en smart fortwo, da jeg har brug for en billig pendlerbil, der er billg over storebæltsbroen.
Jeg har ingen erfaring med bilkøb eller biler generelt.
Hvad bør jeg være opmærksom på i forbindelse med købet og hvad skal jeg gå efter?
F.eks. er en nyere model der har kørt relativt mange km et bedre valg end en ældre model der har kørt få km?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

14-05-2020 kl. 08:28

Jonas E

bruger siden
13-05-2020

skrev:
Hej

Jeg vil gerne købe en smart fortwo, da jeg har brug for en billig pendlerbil, der er billg over storebæltsbroen.
Jeg har ingen erfaring med bilkøb eller biler generelt.
Hvad bør jeg være opmærksom på i forbindelse med købet og hvad skal jeg gå efter?
F.eks. er en nyere model der har kørt relativt mange km et bedre valg end en ældre model der har kørt få km?

Kør en lang tur på motorvej først, så du kan se, om du kan leve med dens måde at køre på. De ældre modeller (før de blev lavet på basis af Renault Twingo) hoppede rundt på vejen som en skade, når man kørte på motorvej. Jeg ved ikke, om de nye er bedre, men den korte akselafstand gør ikke noget godt for stabiliteten.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

14-05-2020 kl. 09:43

Når broen lukker for lette køretøje, så bør man allerede være holdt ind til siden i en smart for ca 5-8 meter i sekundet siden.

Jonas E

Jonas E
bruger siden
13-05-2020

14-05-2020 kl. 17:51

Ville en Toyota iq være et bedre valg?

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

14-05-2020 kl. 18:31

Tænker heller ikke jeg ville lyste, at fare over storebæltsbroen morgen og aften i efterårs og vinter vejr med den. De er altså bare for lille.

På de dage hvor vejret er fint, er der inge problemer.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

14-05-2020 kl. 22:54

Hvad skal jeg kigge efter er dit spørgsmål

her vil jeg sige en anden bil

hvis den skal bruges til hyppig pendeling over broen så æd prisen og køb noget som kan bruges hverdag

en smart eller iq er by biller ikke pendler biler

Alissia Miller

Alissia Miller
bruger siden
25-05-2020

25-05-2020 kl. 22:59

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

26-05-2020 kl. 10:57

Hej. Fik engang sådan en som lånebil. Den flyttede sig sidelæns på vejen, hver gang jeg passerede en lastbil... Vil ikke anbefale den som pendlerbil, den duer kun i bykørsel.