Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Slutseddel på ny bil - betingelser

Profil slettet

Profil slettet

25-07-2013 kl. 20:35

Det er en måde at forhandleren sikre sig at skoda fabrikken ikke lige pludselig sætter prisen op med 50 %, så mister han jo en masse penge.

Jeg ville ikke være bekymret ;-)

Mvh
Mads A.
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

25-07-2013 kl. 20:52

Du bekymrer dig for meget :-)
Det er helt almindelige betingelser, det er yderst sjældent i disse år at biler pludselig stiger, du skal tænke på at bilen også nedsættes hvis bilens vejledende pris falder.
Du ville næppe være glad hvis du blev tvunget til at give mere end Vejl. Pris på leveringstidspunktet.

Gitte B.

Gitte B.
bruger siden
15-03-2005

26-07-2013 kl. 08:02

Jeg har oplevet at prisen faldt og jeg dermed fik bilen 3000 kr billigere

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-07-2013 kl. 14:45

Glæd dig over din nye bil. Er nu sjælent at de bliver sat ned. Men marked er lidt efter udbuddet. Men NEJ ingen grund til bekymring. GLÆD DIG TIL DIN NYE BIL

Christian Sørensen

Christian Sørensen
bruger siden
31-03-2014

12-03-2018 kl. 19:38

Hvordan er forholdene, hvis slutseddel er skrevet og forhandleren lige pludselig ikke kan levere farven som angivet på slutseddlen.
Kan man kræve den specifikke farve, eftersom det er angivet på slutseddlen ?
Der er tale om en metal hvid kontra en alm hvid (metal er den på slutseddlen) og den alm hvid er hvad der kan leveres.

Håber på lidt juridisk indsigt - mange tak :)

Henrik Olsen

Henrik Olsen
bruger siden
22-06-2016

12-03-2018 kl. 20:17

Christian Sørensen

bruger siden
31-03-2014

skrev:
Hvordan er forholdene, hvis slutseddel er skrevet og forhandleren lige pludselig ikke kan levere farven som angivet på slutseddlen.
Kan man kræve den specifikke farve, eftersom det er angivet på slutseddlen ?
Der er tale om en metal hvid kontra en alm hvid (metal er den på slutseddlen) og den alm hvid er hvad der kan leveres.

Håber på lidt juridisk indsigt - mange tak :)

Umiddelbart vil jeg mene du vil være berettiget til at ophæve handlen, hvis han ikke kan levere den vare der er aftalt. Normalt vil en almindelig hvid være billigere end en metalhvid, så måske kan du forhandle dig frem til en lavere pris