BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Skoda Octavia II - køreegenskaber (DÅRLIGE)

Jesper Schweigler

Jesper Schweigler
bruger siden
24-03-2007

13-01-2008 kl. 12:10

Til alle der måtte eje en Octavia II model, hvor køreegenskaberne ikke lever op til forventningerne (slingrende kørsel - korregtion) kan jeg efter nu 1 års forsøg på at få rettet fejlen oplyse, at det ikke har båret frugt. Min mekanikker oplyser, at det kun kan lade sig gøre ved at ændre belastningen på forakslerne. Desværre vil SKODA ikke frigive disse koder, da de ikke tager problemet alvorligt. Der er ikke noget i vejen med sporingen, men ene og alene opsætningen. Alle med problemer med køregenskaberne opfordres til, at skrive en mail til Verner Bjarning Skoda Dk på mail: vb@skoda.dk samt som FDM medlem at tilskrive FDM Teknisk afdeling att.: Allan. Det virker som om, at vi kun med fælles front mod Skoda/SMC biler kan få ændret vore biler så de lever op til det alle taler om, nemlig framragende køreegenskaber. Med håbet om mange tilkendegivelser og snarlig løsning på problemerne med dårlige køreegenskaber. Venlig hilsen Jesper Schweigler

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Danni Klarholt

Danni Klarholt
bruger siden
10-10-2004

13-01-2008 kl. 18:54

Undskyld mig

jeg arbejder på et skoda værksted og jeg kender ikke det problem med den nye octavia har nu haft en i godt et år og den køre perfekt så hvis du ikke kan lide skoda så køb dog en anden

Peder Borg Borup

Peder Borg Borup
bruger siden
23-11-2007

13-01-2008 kl. 18:59

Er det ikke noget med, at det kun er nogle Skoda Octavia II det er galt med???

Ralf Vinskov

Ralf Vinskov
bruger siden
16-01-2006

14-01-2008 kl. 08:28

Kan kun nikke genkendende til det du siger fik den nye 1,8 TSI i november, den opfører sig som om der er slør i styretøjet, har fået oplyst fra Skoda Ishøj, at det er servomotoren der giver denne fornemmelse, de har haft flere klager fra andre, men kan ikke gøre noget ved det. Jeg fik at vide at jeg måtte leve med det. Som sammenligning kom jeg fra en Octavia I, den lå snorlige.

Peder Borg Borup

Peder Borg Borup
bruger siden
23-11-2007

14-01-2008 kl. 09:49

Det lyder for mig ganske aldeles underligt, hvis Skoda ikke ønsker at gøre noget - både fra centralt hold, men også de enkelte forhanldere.

Under alle omstændigheder kan man vel sige at det er en mangel ved vognen - så der burde under alle omstændigheder kunne falde noget kompensation? Om det er nok til at hæve handlen er nok uklart.

Og Skoda yder vel 2 års garanti?

Torben K

Torben K
bruger siden
02-11-2007

14-01-2008 kl. 23:43

Hej Jesper

Hvis skoda har forsøgt et år at rette fejlen uden held, mener jeg du er berettiget til at hæve handlen. Sælgeren har efter retspraksis 3 afhjælpningsforsøg. Har han ikke rettet fejlen inden er du berettiget til at hæve handlen.

Til alle der har problemer. Husk at reklamere skriftligt og send brevet anbefalet til skoda. Så står i langt bedre den dag i skal bevise at i har reklameret i rette tid.

Mvh

Torben

Peder Borg Borup

Peder Borg Borup
bruger siden
23-11-2007

15-01-2008 kl. 13:57

Afhænger vel af, om det kan godtgøres at manglen ikke er uvæsentlig, som der står i Købelovens §78, stk. 4: "4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig."

Men, det må en syns- og skønmand jo kunne afgøre.

Bent Madsen

Bent Madsen
bruger siden
04-12-2008

08-03-2018 kl. 22:29

Jesper Schweigler

bruger siden
24-03-2007

skrev:
Til alle der måtte eje en Octavia II model, hvor køreegenskaberne ikke lever op til forventningerne (slingrende kørsel - korregtion) kan jeg efter nu 1 års forsøg på at få rettet fejlen oplyse, at det ikke har båret frugt. Min mekanikker oplyser, at det kun kan lade sig gøre ved at ændre belastningen på forakslerne.
Desværre vil SKODA ikke frigive disse koder, da de ikke tager problemet alvorligt.
Der er ikke noget i vejen med sporingen, men ene og alene opsætningen.
Alle med problemer med køregenskaberne opfordres til, at skrive en mail til Verner Bjarning Skoda Dk på mail: vb@skoda.dk samt som FDM medlem at tilskrive FDM Teknisk afdeling att.: Allan.
Det virker som om, at vi kun med fælles front mod Skoda/SMC biler kan få ændret vore biler så de lever op til det alle taler om, nemlig framragende køreegenskaber.
Med håbet om mange tilkendegivelser og snarlig løsning på problemerne med dårlige køreegenskaber.
Venlig hilsen
Jesper Schweigler

Hej Jesper Schweigler
Du har fuldstændig ret i din beskrivelse. Mange er ufølsomme bilister, der aldrig vil opdage, at noget er galt. MEN - der er noget galt med Skoda Octavia. Vi har en model 2016, og dens styretøj funger elendigt. Der skal konstant korrigeres, og kører man lige ud med f.eks. 80 - 110 km/t. på landevej eller motorvej er det som om styretøjet falder i hak og nærmest skal rykkes ud af neutral. Det er min 6. Skoda, og bortset fra min Skoda Favorit årgang 1996 har jeg været meget tilfreds med dem alle. Jeg har påtalt det flere gange. Tandstang er skiftet og indstillinger er korrigeret, men intet har hjulpet. Ingen køreglæde - absolut ingen. ALT ANDET FUNGERER PERFEKT VED DENNE BIL. Det er til at blive desperat over.
Venlig hilsen
Bent Madsen