Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Problem med fjernbetjent centrallås

Ingo Boysen

Ingo Boysen
bruger siden
03-10-2007

14-02-2010 kl. 14:33

Ang. 2003 Ford Mondeo 2,0 TDCi Ghia X st.car 5d Hej Jeg har et problem med min dejlige Ford Mondeo TDCi130 Ghia 2003. De fjernebetjeninger til centrallåsen, som er indbygget i nøglen, virker ikke. De begyndte periodisk ikke at kunne låse dørene op - så blev det stille og roligt værre. Til sidst virkede ingen af dem. Så skiftede jeg batterierne og parrede dem med bilen igen. Herfter begyndte de at virke periodisk igen - men kun meget kort. Nu virker ingen af dem. Er der nogen som har nogle ideer til hvad der kan være galt - har prøvet det samme?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

15-02-2010 kl. 19:49

Når du nu siger kodet, hvad mener du så med det...

Jeg har en focus, hvor det ikke virkede på da jeg fik bilen, men en troldmand hos ford i holstebro, sagde at jeg skulle prøve at tage strømmen/stikkene ud af gem-boksen som sidder bag handskerummet og vente 2 min. og så sætte dem i igen og kode nøglen igen...

Ingo Boysen

Ingo Boysen
bruger siden
03-10-2007

02-03-2010 kl. 11:54

Hej Claus
Tak for dit indlæg.
Med kodet mener jeg det der står i instruktionsbogen at man skal gøre, efter man har haft batteriet ude af nøglen. På den måde koder man fjernbetjeningen sammen med bilen når det nye batteri er sat i. Husker ikke præcist hvordan sekvensen er men det er noget med at sætte den anden nøgle i tændingslåsen og dreje til position II hvorefter man skal trykke på fjernbetjeningen i et antal sekunder til man hører en akustisk alarm fra instrumentbordet. Men jeg har ikke prøvet det du skriver med boksen. Har dog lige skiftet bilens batteri - og i den forbindelse har strømmen været af i mere end 2 min. Det har dog ikke hjulpet.

Ingo Boysen

Ingo Boysen
bruger siden
03-10-2007

02-03-2010 kl. 11:58

Hej Jan
Tak for dit svar.
Jeg vil jo gerne undgå at skulle betale en mekaniker for at "prøve sig frem" da det jo hurtigt kan blive en dyr fornøjelse ;o)
Derfor sætter jeg meget pris på at høre om andres erfaringer.

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

02-03-2010 kl. 14:54

Hvis det virker som i min sætter du nøglen i og drejer til pos. 2 og tilbage i 0 flere gange indtil du hører en lyd og derefter trykker du gentagene gange på den nøgle som skal bruges indtil dørene reagere...

Husk som tidligere skrevet at købe et ordntligt batteri, det har noget at sige...

Har du fået tjekket om nøglen sender noget ud hos Ford...
Det fik jeg og det var bare sådan en modtager de havde til at ligge i indskrivningen som man bare lige hurtigt testede med... Hvis ikke ville det da være det første at gøre og det billigste for det er gratis.

Ingo Boysen

Ingo Boysen
bruger siden
03-10-2007

05-03-2010 kl. 15:34

Hej Claus
Se det var en rigtig god oplysning. Jeg havde tænkt på hvordan man kunne måle om nøglen gav noget signal fra sig - og så få afgrænset problemet. Det vil jeg prøve.

Jacob Møller

Jacob Møller
bruger siden
23-04-2018

29-03-2019 kl. 08:22

Selv 8 år gammelt er det her brugbar information. Jeg vil teste det i aften. Har en 2005'er.