Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 208 - rust på bagklap

Maria Steffensen

Maria Steffensen
bruger siden
09-03-2020

09-03-2020 kl. 07:26

Har en Peugeot 208 fra 2016, og har fået oplyst at der kan være problemer med rust på bagklappen, ved Peugeot emblemet, grundet en produktionsfejl, hvor det sidder for tæt på lakken. Det har jeg så konstateret at der er på min, og har snakket med en kammerat hvor det er samme problem og den er også fra 2016. Jeg har derfor snakket med Peugeot ang. det, men de ønsker ikke at hjælpe med noget udover at give et tilbud på hvad det ville koste for mig. Mit spørgsmål er så, er der andre der har oplevet det her? Og kan det godt passe at det blot er min egen udgift når det er en produktionsfejl?

Dette indlæg blev 09-03-2020 07:27 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-03-2020 kl. 09:24

Hvis du er medlem af FDM, så kontakt deres jurister.

Hvis ikke, så start med at prøve et andet Peugeot-værksted - der kan være forskel på, hvordan de håndterer den slags.

Problemet er, at de nok vil kalde det en "lakfejl" - og her er garantien udløbet.

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

09-03-2020 kl. 09:59

Kort fortalt, så er der fabriksgarati på en bil, i Peugeots tilfælde gælder denne i 2 år fra første registering. Det er fabriksgarantien der skal fange det du kalder "produktionsfejl" og den er udløbet.

Skal en bils rustgaranti dække en rustskade, så må rusten ikke komme udefra, og det gør rust i 99,9% af alle tilfælde.

Det er ikke det enkelte værksted som siger god for garantiarbejde, de sender blot beskrivelse og evt. fotos ind til den ansvarlige hos importøren, så det bør ikke give et andet resultat at køre til et andet værksted, desværre.

Palle Stig Nenser

Palle Stig Nenser
bruger siden
22-05-2019

09-03-2020 kl. 18:02

Jeg troede at rust på franske biler blot var charmerende og lidt boheme agtig !?
Passer det ikke køberne meget godt ?

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-03-2020 kl. 18:23

Palle Stig Nenser

bruger siden
22-05-2019

skrev:
Jeg troede at rust på franske biler blot var charmerende og lidt boheme agtig !?
Passer det ikke køberne meget godt ?

Du er ca. 35 år bagud. Allerede i 1980'erne var franske biler bedre end mange andre ifht. rust, og bl.a. de tyske har haft ualmindeligt svært ved at undgå rust i årtier derefter.

Men gamle fordomme er svære at komme til livs, når folk ikke følger med.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-03-2020 kl. 18:25

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Kort fortalt, så er der fabriksgarati på en bil, i Peugeots tilfælde gælder denne i 2 år fra første registering. Det er fabriksgarantien der skal fange det du kalder "produktionsfejl" og den er udløbet.

Skal en bils rustgaranti dække en rustskade, så må rusten ikke komme udefra, og det gør rust i 99,9% af alle tilfælde.

Det er ikke det enkelte værksted som siger god for garantiarbejde, de sender blot beskrivelse og evt. fotos ind til den ansvarlige hos importøren, så det bør ikke give et andet resultat at køre til et andet værksted, desværre.

Det er værkstederne, der står for den første visitering, og nogle gange afviser de på forhånd - uden at spørge nærmere. I praksis kan de have stor indflydelse på, hvordan sagen præsenteres - og udfaldet.

Palle Stig Nenser

Palle Stig Nenser
bruger siden
22-05-2019

09-03-2020 kl. 18:27

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Du er ca. 35 år bagud. Allerede i 1980'erne var franske biler bedre end mange andre ifht. rust, og bl.a. de tyske har haft ualmindeligt svært ved at undgå rust i årtier derefter.

Men gamle fordomme er svære at komme til livs, når folk ikke følger med.

Pjat med dig. Min praktiske erfaring holder stadig stik. Ligesom lygte holdbarhed stadig gælder: Kend en franskbil, én lygte for og bag..

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

10-03-2020 kl. 09:07

Palle Stig Nenser

bruger siden
22-05-2019

skrev:
Pjat med dig. Min praktiske erfaring holder stadig stik. Ligesom lygte holdbarhed stadig gælder: Kend en franskbil, én lygte for og bag..

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves....

Kent Sletting

Kent Sletting
bruger siden
29-12-2018

29-07-2020 kl. 12:50

Her kommer lige et sent svar/update til emnet.

Jeg har to i vores omgamgskreds som har fået lavet rust ved emblemet pga. produktionsfejl. De fik det dog lavet inden garantien udløb.

Derudover konstaterede jeg på vores 208'er (Fra 2016) at der var rust over nummerpladen, helt oppe i kanten. Vi tjekkede alle Peugeot'er i vores omgangskreds. 6 ud af 7 havde samme problem. En af vores venner tjekkede de brugte 208'er som var til salg hos en Peugeot forhandler. 8 ud af 9 havde problem.

Vi fik lavet vores rust under garanti (Der blev lavet rust 5 steder på bilen) fordi der var 3 års garanti på vores bil. Det har Peugeot efterfølgende sat ned til 2 år.... hvorfor mon......
Alle andre i vores omgangskreds har selv skulle betale for rust reperationen. Peugeot er fuldstændig ligeglade selv om det er et generelt problem.

Vi kommer ikke til at købe Peugeot igen

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

29-07-2020 kl. 22:26

Kent Sletting

bruger siden
29-12-2018

skrev:
Her kommer lige et sent svar/update til emnet.

Jeg har to i vores omgamgskreds som har fået lavet rust ved emblemet pga. produktionsfejl. De fik det dog lavet inden garantien udløb.

Derudover konstaterede jeg på vores 208'er (Fra 2016) at der var rust over nummerpladen, helt oppe i kanten. Vi tjekkede alle Peugeot'er i vores omgangskreds. 6 ud af 7 havde samme problem. En af vores venner tjekkede de brugte 208'er som var til salg hos en Peugeot forhandler. 8 ud af 9 havde problem.

Vi fik lavet vores rust under garanti (Der blev lavet rust 5 steder på bilen) fordi der var 3 års garanti på vores bil. Det har Peugeot efterfølgende sat ned til 2 år.... hvorfor mon......
Alle andre i vores omgangskreds har selv skulle betale for rust reperationen. Peugeot er fuldstændig ligeglade selv om det er et generelt problem.

Vi kommer ikke til at købe Peugeot igen

Peugeot har aldrig haft 3 års garanti.......

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

30-07-2020 kl. 01:49

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:

Lakgaranti?

Kent Sletting

Kent Sletting
bruger siden
29-12-2018

30-07-2020 kl. 08:23

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:

Korrekt @KS ! - Der er 3 års garanti på lakering på vores bil.

I dag hedder det på Peugeots hjemmeside:
LAKGARANTI

Peugeot yder lakgaranti mod enhver fejl på karrosseriets originale lak og klarlak under hele den 2-årige fabriksgarantiperiode, både når det gælder varighed og kilometertal.

Dette indlæg blev 30-07-2020 08:25 redigeret af dets forfatter.