BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Nedvejet min Ford

Søren Elley

Søren Elley
bruger siden
20-12-2005

09-03-2013 kl. 08:56

Ang. 2006 Ford Mondeo 2,5 Trend st.car 170 5d Jeg er ved at undersøge om muligheden for at få nedvejet min Ford Mondeo st car 2,5 benzin Den er privat ejet og bruges kun til privat kørsel og den er på hvide plader. Den har en tilladt totalt vægt på 2150 kg og da jeg gerne vil have en cv på krogen men en totalt vægt på 1500 kg har jeg 150 kg for meget bil.... Jeg vil ned på tilladt totalt vægt på Mondeo på 2000 kg så ”vogn toget” bil og cv samlet er på 3500 kg, det er mig ikke muligt at nedveje campingvognen da den er lejet.... Ja det er for at spare at skulle tage trailer kort....:-) Jeg mener jo ikke der vil være en ekstra afgift betaling til skat men kun alm sags omkostninger. er jeg helt gal på den eller hvad.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

jesper christiansen

jesper christiansen
bruger siden
19-03-2007

09-03-2013 kl. 14:21

Det kræver bare et registreringssyn,og de 150 kilo går fra bilens lasteevne,alternativet er at du nedvejer bilens træk til 1350 kilo,men det kræver at cv ikke vejer mere end de 1350 kilo,i faktisk vægt,og den regel gælder kun i DK,og der skal ikke betales ny registreringsafgift i nogle af tilfældene.

Dette indlæg blev 09-03-2013 14:22 redigeret af dets forfatter.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

09-03-2013 kl. 14:48

Hvorfor ikke bare tage det BE-kørekort? Det er ikke svært!

Så undgår du for altid at spekulerer på vægtgrænser uanset bil og CV.
I tilgift får du opdateret din teori omkring kørsel med påhæng, og en viden som mange uden BE-kort ikke har.

Men det er typisk dansk at vi gerne sætter himmel og hav i bevægelse for at undgå en lille snule besvær, eller sagt på en anden måde, vi betaler gerne dyrt for at spare lidt.

Hilsen Lars

christian schrøder

christian schrøder
bruger siden
12-01-2009

09-03-2013 kl. 16:29

det er billigere at veje den ned end det er at tage BE kørekort , det giver mest mening at få den vejet ned i forb med syn , det koster ikke noget at veje totalvægten ned , men det kræver et syn .jeg har lige gjort det samme med min volvo , det koster ikke ekstra andet end en ny reg attest . synsmanden påfører den nye total vægt på den midlertidige reg attest og du betaler til syns manden hvad det koster og får en ny reg attest tilsendt.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

09-03-2013 kl. 16:44

christian schrøder skrev:
det er billigere at veje den ned end det er at tage BE kørekort , det giver mest mening at få den vejet ned i forb med syn , det koster ikke noget at veje totalvægten ned , men det kræver et syn .jeg har lige gjort det samme med min volvo , det koster ikke ekstra andet end en ny reg attest . synsmanden påfører den nye total vægt på den midlertidige reg attest og du betaler til syns manden hvad det koster og får en ny reg attest tilsendt.

Mit indlæg handler heller ikke om økonomi, men om at man for altid skal huske at veje ned når man køber en anden bil, samtidig med at man ikke kender færdselsloven ved kørsel med påhæng.

Hilsen Lars

Søren Elley

Søren Elley
bruger siden
20-12-2005

09-03-2013 kl. 17:37

jesper christiansen skrev:
Det kræver bare et registreringssyn,og de 150 kilo går fra bilens lasteevne,alternativet er at du nedvejer bilens træk til 1350 kilo,men det kræver at cv ikke vejer mere end de 1350 kilo,i faktisk vægt,og den regel gælder kun i DK,og der skal ikke betales ny registreringsafgift i nogle af tilfældene.

Tak for konstruktivt svar.

Søren Elley

Søren Elley
bruger siden
20-12-2005

09-03-2013 kl. 17:40

christian schrøder skrev:

Super dejligt det var lige det jeg håbet på var en mulighed. tak for det

christian schrøder

christian schrøder
bruger siden
12-01-2009

09-03-2013 kl. 19:03

Lars Christensen skrev:
Mit indlæg handler heller ikke om økonomi, men om at man for altid skal huske at veje ned når man køber en anden bil, samtidig med at man ikke kender færdselsloven ved kørsel med påhæng.

Hilsen Lars

det var slet ikke møntet på dig :-)

Christian Jakobsen

Christian Jakobsen
bruger siden
06-01-2004

01-01-2018 kl. 14:48

Gammelt indlæg Ja men står med samme spørgsmål.
MIn passat B7 har en totalvægt på 2210kg og har boogietrailer på 1300kg og fruen har hestetrailer også på 1300kg det giver 3510kg og kræver BE.
det er kun 10kg der udløser kravet om BE. og i vores tilfælge 2xBE.

Lykkes det dig, at veje din Ford Mondeo de Kg Ned??