BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Kampagne pris på biler (Ford og Seat)

Lasse Bust Hansen

Lasse Bust Hansen
bruger siden
17-07-2008

25-07-2017 kl. 10:15

Hejsa

Efter at have prøvekørt en del forskellige biler er vi nået frem til at vi vil købe enten den nye Ford Fiesta Titanium eller den nye Seat Ibiza Style. Begge er jo helt nye modeller, Ford har først officielt premiere d. 2. september og Seat havde det i starten af juni. Spørgsmålet er nu om disse to plejer at lave kampagne tilbud på disse modeller? Hvor lang tid efter deres premiere begynder der at komme kampagne tilbud og hvor meget kan man typisk forvente at spare i så fald? Ford i Sverige har pt. en kampagne på den nye Fiesta med en besparelse på næsten 30.000 s.kr. Jeg ved godt at man ikke kan sammenligne danske og svenske priser, men hvis eksempelvis Ford i Sverige laver en kampagne på en model, vil det så typisk også ske i Danmark?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

25-07-2017 kl. 10:35

Kampagner indrettes efter markedet, så du kan ikke regne med, at en kampagne rettet mod det svenske marked opfølges af en kampagne på det danske marked.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

26-07-2017 kl. 19:11

Jeg kunne godt frygte at der vil gå ret lang tid før Ford begynder med at smide om sig med kampagner på Fiestaen. Sidst de kom med en "ny", altså faceliftet i 2012, gik der over et år, før de kom med Titanium X-modellen, som senere kom til at hedde Fun. Det skal dog lige nævnes, at mange Fordforhandlere ofte er til at tale med hvad angår bundlinjen ved et bilkøb. Hvis du går ind i Fordforhandler og betaler listeprisen, så har du i hvert fald betalt for meget (på en normal model - det er ikke helt det samme for kampagnemodellerne, der allerede er fornuftigt prissat).

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

26-07-2017 kl. 20:32

Personligt ville jeg nok bare kigge på hvilken en af dem jeg helst ville eje og nyde at køre mest og så ville jeg tage rundt til lidt forskellige forhandlere og spille dem ud mod hinanden

PS . Jeg syntes at den nye Ibiza er klart den pæneste i b sigmentet så ville selv klart vælge den og tror også den vil holde sin værdi lidt bedere

Lasse Bust Hansen

Lasse Bust Hansen
bruger siden
17-07-2008

27-07-2017 kl. 09:24

Tak for svar. Har allerede fået en pris fra flere forhandlere. Den model vi ønsker os, med diverse tilvalg af udstyr, løber op i en pris på ca 210.000 kr. når man "bygger den selv" på ford.dk. Den kan vi så få ca til 200.000 kr + et fuld monteret anhængertræk med i prisen. Er det en OK rabat?
Hvis der kommer en kampagne på en model, uanset hvilket bilmærke, er det så rigtig forstået at sådan en kampagnebil vil være en "færdig" model, hvor det ikke vil være muligt at tilvælge diverse udstyr?

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

27-07-2017 kl. 09:58

Lasse Bust Hansen

bruger siden
17-07-2008

skrev:
Tak for svar. Har allerede fået en pris fra flere forhandlere. Den model vi ønsker os, med diverse tilvalg af udstyr, løber op i en pris på ca 210.000 kr. når man "bygger den selv" på ford.dk. Den kan vi så få ca til 200.000 kr + et fuld monteret anhængertræk med i prisen. Er det en OK rabat?
Hvis der kommer en kampagne på en model, uanset hvilket bilmærke, er det så rigtig forstået at sådan en kampagnebil vil være en "færdig" model, hvor det ikke vil være muligt at tilvælge diverse udstyr?

Et anhængertræk med montering koster formentlig 5-8.000kr. (mere hvis det skal være aftageligt) så den samlede rabat lyder OK. Jeg ville nok prøve at presse leveringsomkostninger til kun at være nr.plader og få et sæt vinterhjul med, men det er ikke givet, at der er avance nok at give af. Man får ikke noget for ikke at prøve.

En kampagnemodel kan ikke ændres ifht. fabriksmonteret udstyr, men du kan selvfølgelig godt få eftermonteret udstyr (som f.eks. anhængertrækket).

Tom Jacobsen

Tom Jacobsen
bruger siden
25-10-2016

14-11-2017 kl. 20:12

Lasse Bust Hansen

bruger siden
17-07-2008

skrev:

Hej Lasse ved hvilken bilhandet købte i hos?
Jeg har nemlig et godt øje til den nye fiesta st line, og jeg syntes da det er en meget god rabat, så der ville jeg også gerne prøve lykken mvh. Tom

Tom Jacobsen

Tom Jacobsen
bruger siden
25-10-2016

14-11-2017 kl. 20:18

Hej Lasse hos hvilken bilhandler købte i hos?
Jeg har nemlig et godt øje til den nye fiesta st line , og jeg syntes da det er en meget god rabat, så der kunne jeg måske prøve lykken også mvh. Tom

Lasse Bust Hansen

Lasse Bust Hansen
bruger siden
17-07-2008

14-11-2017 kl. 20:25

Tom Jacobsen

bruger siden
25-10-2016

skrev:
Hej Lasse hos hvilken bilhandler købte i hos?
Jeg har nemlig et godt øje til den nye fiesta st line , og jeg syntes da det er en meget god rabat, så der kunne jeg måske prøve lykken også mvh. Tom

Vi har købt hos Ford i Gladsaxe. Spurgte flere andre forhandler, men kun i Københavns-området, ingen andre kunne matche deres pris. Vi dog ikke fået bilen endnu, den kommer først i slut december, næsten 2 måneder senere end hvad der stod på slutsedlen. Og det skal siges at informationsniveauet efter vi har skrevet under ikke kan sammenlignes med niveauet fra før vi skrev under... Men ellers har jeg tiltro til at det nok skal blive en god handel.

omar abdullaman

omar abdullaman
bruger siden
25-10-2017

I dag kl. 04:44

Jeg kom til at opleve med dig.
Gclub Royal

muza25 hjkl

muza25 hjkl
bruger siden