Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvordan køber folk biler?

Chris B

Chris B
bruger siden
11-10-2020

11-10-2020 kl. 23:16

Hej,

Jeg vil gerne vide hvordan folk anskaffer sig biler sådan generelt. Betaler I kontant, finansiere I eller leaser I jeres biler. Jeg har en idé om, at størstedelen af danskerne finansiere eller leaser. Selv er jeg foretaler for at man betaler sine biler kontant. Hvad gør I og hvorfor?

Dette indlæg blev 11-10-2020 23:19 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
13-10-2020

13-10-2020 kl. 22:54

En ægte jyde betaler altid kontant. Renter er noget jøden har opfundet.

Kurt Thomsen

Kurt Thomsen
bruger siden
10-02-2004

14-10-2020 kl. 09:12

K S

bruger siden
13-10-2020

skrev:
En ægte jyde betaler altid kontant. Renter er noget jøden har opfundet.

Især i Vensyssel betaler vi kontant,det begrænser antal af biler på vejene,bare se på nordjyske motorvej nord for Ålborg

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

14-10-2020 kl. 10:35

Kurt Thomsen

bruger siden
10-02-2004

skrev:
Især i Vensyssel betaler vi kontant,det begrænser antal af biler på vejene,bare se på nordjyske motorvej nord for Ålborg

Kunne det tænkes at begrænsningen af biler i Vensyssel OGSÅ har en lille bitte smule at gøre med at der ikke bor nogle mennesker derude på Bøh-landet

Kurt Thomsen

Kurt Thomsen
bruger siden
10-02-2004

14-10-2020 kl. 11:01

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Kunne det tænkes at begrænsningen af biler i Vensyssel OGSÅ har en lille bitte smule at gøre med at der ikke bor nogle mennesker derude på Bøh-landet

Det tror jeg ikke.

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

14-10-2020 kl. 16:44

Jeg har lånt.
Jeg havde ikke sparet nok op til at betale den bil jeg har kontant.
- Jeg havde en ældre, dårlig bil som besøgte mekanikkeren for ofte, var dyr i grøn afgift og brugte meget benzin.
- Jeg kunne købe en spritny hybrid bil til nul% i rente, låne omkostninger knap 11.000,- kr.

Jeg er enig i, at det umiddelbart billigtst at betale kontant.
Men idag kan man få et bil lån til under 1,5 %. Så er spørgsmålet: Kan du forente dine penge bedre ved at investere dem?
Til nul%, det burde man kunne forrente pengene bedre, selvom der er knap 11.000,- i låne omkostninger.

Leasing:
Du skal lægge et lille beløb - 5.000,- kr. i udbetaling.
Du betaler faste rater.
Du kan opsige aftalen efter 11 måneder, med en månedes varsel.
Du kan skifte til en ny bil efter 1 - 3 år, som det passer dig. Og du har ikke penge bundet i den.

Palle Stig Nenser

Palle Stig Nenser
bruger siden
22-05-2019

14-10-2020 kl. 21:33

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:

Idioten når nye højder..Henrik P..

K S

K S
bruger siden
15-10-2020

15-10-2020 kl. 19:04

Palle Stig Nenser

bruger siden
22-05-2019

skrev:
Idioten når nye højder..Henrik P..

Ja du er her jo!

Chris B

Chris B
bruger siden
11-10-2020

15-10-2020 kl. 20:54

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Jeg har lånt.
Jeg havde ikke sparet nok op til at betale den bil jeg har kontant.
- Jeg havde en ældre, dårlig bil som besøgte mekanikkeren for ofte, var dyr i grøn afgift og brugte meget benzin.
- Jeg kunne købe en spritny hybrid bil til nul% i rente, låne omkostninger knap 11.000,- kr.

Jeg er enig i, at det umiddelbart billigtst at betale kontant.
Men idag kan man få et bil lån til under 1,5 %. Så er spørgsmålet: Kan du forente dine penge bedre ved at investere dem?
Til nul%, det burde man kunne forrente pengene bedre, selvom der er knap 11.000,- i låne omkostninger.

Leasing:
Du skal lægge et lille beløb - 5.000,- kr. i udbetaling.
Du betaler faste rater.
Du kan opsige aftalen efter 11 måneder, med en månedes varsel.
Du kan skifte til en ny bil efter 1 - 3 år, som det passer dig. Og du har ikke penge bundet i den.

Hej Jan

Hvis man tager risikoen med i regnestykket, når man snakker om at kunne forrente sine egen midler, synes jeg ikke at der er meget at hente. Du er sikker på at skulle betale dine afdrag til bank eller låneinstitut, men du er ikke sikker på at lave et positivt afkast på dine investeret midler. En helt anden problematik er, at der ofte bliver brugt flere penge når der finansieres bil, modsat bilkøb med kontante midler. Dette vil betyde at værditabet, som ofte er den største udgift på biler generelt vil være større.

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

15-10-2020 kl. 21:08

Chris B

bruger siden
11-10-2020

skrev:
Hej Jan

Hvis man tager risikoen med i regnestykket, når man snakker om at kunne forrente sine egen midler, synes jeg ikke at der er meget at hente. Du er sikker på at skulle betale dine afdrag til bank eller låneinstitut, men du er ikke sikker på at lave et positivt afkast på dine investeret midler. En helt anden problematik er, at der ofte bliver brugt flere penge når der finansieres bil, modsat bilkøb med kontante midler. Dette vil betyde at værditabet, som ofte er den største udgift på biler generelt vil være større.

Ja :)