BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

franske biler

Xman here

Xman here
bruger siden
30-03-2017

16-07-2017 kl. 18:31

hvorfor alle mennesker siger at franske biler er dårlige? jeg kan se mange kører i Pegout eller Citroen eller Renualt osv i Danmark. faktisk antallet er mere end japanske biler !

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

16-07-2017 kl. 19:03

Gamle fordomme fra en fjern fortid. Nogle mennesker er bare ikke rigtigt kommet videre og tror stadig, at tingene er som de var før 1980'erne ;-)



Faktisk giver det ikke rigtigt mening at tale om nationalitet på biler mere. Volvo er f.eks. kinesisk ejet - og består til dels af dele fra såvel Ford som PSA. Opel er idag ejet af PSA - og Nissan og Mitsubishi er ejet/kontrolleret af Renault. Toyota's varevogn er reelt et resultat af et samarbejde mellem PSA og Fiat - og sidstnævnte ejer iøvrigt Chrysler inkl. Jeep. Sådan kan man blive ved...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

ole edslev

ole edslev
bruger siden
23-03-2008

16-07-2017 kl. 19:05

Da der er så mange franske biler, er det let at sige de er dårlige,
men der er derfor også lige let at finde nogen der ikke virker helt perfekt.
Jeg har haft mange biler og kun en fransk, og selvom jeg havde den i 9 år
tror jeg at det var den dårliste.
Eller har det været nye svenske og tyske og nu en brugt Honda i stedet for den franske.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J T

J T
bruger siden
28-10-2012

16-07-2017 kl. 21:18

En af fordommene om franske biler er rettet mod det elektriske. Jeg har haft en peugeot 206 med fejl på det elektriske. Både bagrudevarmer, varmen i det ene sidespejle var defekt. Bagklappen og bagrude viskeren levede deres eget liv. Herefter en 207 cc årg 2007 bagklap levede sit eget liv og det var et større projekt at åbne den. Panel til åbning af vinduer forsvandt med i dørsiden, defekt fjernbetjening.
Renault megane 2009 masser af defekte ledninger. Særligt i bagklap. Fejl på airbag i kraftig regn osv.
Har stadig Renault'en og super glad for den. Man skal bare huske en loddekolbe og noget elektriker tape.

Ved Ikke hvorfor det er så svært for dem at lave det elektriske så det kan holde men belastende det er det og i min optik et vedvarende problem og en af grundende til det blakkede ry.

Inden der bliver skrevet, at det jo er gamle biler og at det kun er i Danmark man har så gamle biler så kan jeg da lige supplere med at jeg også har haft en Porsche 924 fra 83 og en Suzuki vitara fra 97 ingen af dem havde problemer med det elektriske.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Simonsen

Niels Simonsen
bruger siden
04-01-2017

16-07-2017 kl. 22:47

Ingen af mine 3 "franske" biler har haft problemer med det elektriske, har sådan set kun oplevet problemer med den første 208'er, der var et eller andet gået til i forbindelse med front ophænget, det blev lavet på garantien, året efter var der igen noget der efter sigende var slidt i fronten, som skulle skiftes, det blev lavet på serviceaftalen.

Vores Kadjar fejlede ikke noget som helst og havde i det hele taget en bedre helhedsfølelse med den end begge vores 208'ere.
Der var også 200.000 til forskel i nyprisen, ganske vist efter danske afgifter.
Den 208'er vi kører i nu, rasler og skramler, og jeg har en følelse af at den kan gå fra hinanden hvert øjeblik, en ting er i hvert fald sikker, jeg skal ikke have en "billig" bil igen, hvis jeg kan blive fri

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

hdi hdi

hdi hdi
bruger siden
22-07-2003

16-07-2017 kl. 23:18

Niels Simonsen

bruger siden
04-01-2017

skrev:
Ingen af mine 3 "franske" biler har haft problemer med det elektriske, har sådan set kun oplevet problemer med den første 208'er, der var et eller andet gået til i forbindelse med front ophænget, det blev lavet på garantien, året efter var der igen noget der efter sigende var slidt i fronten, som skulle skiftes, det blev lavet på serviceaftalen.

Vores Kadjar fejlede ikke noget som helst og havde i det hele taget en bedre helhedsfølelse med den end begge vores 208'ere.
Der var også 200.000 til forskel i nyprisen, ganske vist efter danske afgifter.
Den 208'er vi kører i nu, rasler og skramler, og jeg har en følelse af at den kan gå fra hinanden hvert øjeblik, en ting er i hvert fald sikker, jeg skal ikke have en "billig" bil igen, hvis jeg kan blive fri

Har gennem tiderne ejet 3 franske biler. Min første var en 206 HDI. Den billigste bil jeg har ejet. Købt fra ny af til 184000. Solgte 6 år efter med 214000 km til 80000. Den kørte 20 km på litteren og var virkelig stabil.
Den dyreste var en Touran. Købt fra ny af til 380000. Kørte 418000 på 6 år. Blev solgt til 70000. Svinghjul, gearkasse, motorophæng ....Sliddeler holdt dog langt bedre end hos peugeot.
De andre to franske har vært total problemfrie. Den første blev solgt efter 3 år og 150000. Den sidste kører jeg rundt i nu...også uden problemer.
Jeg synes bilernes kvalitet er blevet langt bedre end bar for 10 år siden.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

17-07-2017 kl. 22:20

Jeg har desværre ingen løsning, blot mange egne samt bekendtes dårlige erfaringer med ældre fransk automobilers elektronik. For at sige det rent ud, skal du ikke forvente elektronikken virker 100 % i ældre franske biler.
Se blot på den kendsgerning at ihvertfald hver anden såkaldt enøjet bilist er en fransk bil og som regel Peugeot.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

17-07-2017 kl. 22:29

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Jeg har desværre ingen løsning, blot mange egne samt bekendtes dårlige erfaringer med ældre fransk automobilers elektronik. For at sige det rent ud, skal du ikke forvente elektronikken virker 100 % i ældre franske biler.
Se blot på den kendsgerning at ihvertfald hver anden såkaldt enøjet bilist er en fransk bil og som regel Peugeot.

Præcis, hvad jeg mente med gamle fordomme ;-)



Nej, det er mange år siden, at de enøjede var franske (dvs. - det var PSA - og dermed en koncern - Renault havde ikke samme problem, så problemet var ikke nationalt) - og dem med defekte baglygter var VW. Begge har løst problemerne forlængst.



Det er rigtigt, at elektronikken kunne være tvivlsom på de ældre franske biler, men det er ved at være et stykke tid siden - dvs. mere end 10 år. Jeg har haft en del biler af forskellige mærker og nationaliteter - herunder en del franske - men bortset fra el-ruder i en Megane coupé fra 1999, har ingen af dem lidt under el-problemer.



De eneste biler, jeg har haft med egentlige problemer, var en Citroën BX fra 1987 med 210.000km bag sig (hydraulik) og en 2004 Mercedes med under 100.000km (rust, knækket udstødning, dårlig kvalitet i kabine, 3 af 4 fjedre knækket).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

lars hansen

lars hansen
bruger siden
18-07-2017

18-07-2017 kl. 13:51

Renault har i årtier ligget konsekvent i bunden af FDM´s årlige kvalitets- og tilfredshedsundersøgelser.

Renauilt er endvidere det bilmærke, som forurener mest:




http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/s%C3%A5-farlig-%C3%A4r-din-dieselbil-3922758

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Pedersen

Peter Pedersen
bruger siden
09-02-2016

18-07-2017 kl. 15:31

Jeg har har kørt fransk i de sidste 15 år og jo den første en citroen var ikke helt
fri for elektriske problemer, lidt ofte skift af pærer et dårlig stik under sædet og et knækket kabel i gennenføringen til bagklab mn ikke noget der kostede noget særligt.

Det som jeg synes der glemme og som skal tages med i beregning, franske biler er bare billigere i hvertfald for 10-15 år siden, typisk 50.000 kr i firma klassem

For 6 år siden købte jeg en Laguna III 2.0 DCI på det tidspunkt kunne jeg få den 4 mdr gammel for 250.000 kr for der var bare ingen efterspørgsel på sådan en, det var 150.000 kr billigere end en tilsvarende Passat demo, godt nok rystede venner og kollegaerne noget på hovedet men den der ler sidst ler bedst. Her efter 190.000 km har jeg skiftet
3 sæt pærer, to sæt vinduesvisker og et sæt komplet bremser ved 170.000 thats it.

Det er nærmest en fornøgelse at parkere ved siden af kollegaerne i deres passat, Toyota og ford`er og vide jeg kunne køre min til skrot nu og stadig være den der har kørt billigst men jeg napper lige 200.000 km mere

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Xman here

Xman here
bruger siden
30-03-2017

19-07-2017 kl. 01:09

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Gamle fordomme fra en fjern fortid. Nogle mennesker er bare ikke rigtigt kommet videre og tror stadig, at tingene er som de var før 1980'erne ;-)



Faktisk giver det ikke rigtigt mening at tale om nationalitet på biler mere. Volvo er f.eks. kinesisk ejet - og består til dels af dele fra såvel Ford som PSA. Opel er idag ejet af PSA - og Nissan og Mitsubishi er ejet/kontrolleret af Renault. Toyota's varevogn er reelt et resultat af et samarbejde mellem PSA og Fiat - og sidstnævnte ejer iøvrigt Chrysler inkl. Jeep. Sådan kan man blive ved...

mange tak for information

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Xman here

Xman here
bruger siden
30-03-2017

19-07-2017 kl. 01:12

J T

bruger siden
28-10-2012

skrev:
En af fordommene om franske biler er rettet mod det elektriske. Jeg har haft en peugeot 206 med fejl på det elektriske. Både bagrudevarmer, varmen i det ene sidespejle var defekt. Bagklappen og bagrude viskeren levede deres eget liv. Herefter en 207 cc årg 2007 bagklap levede sit eget liv og det var et større projekt at åbne den. Panel til åbning af vinduer forsvandt med i dørsiden, defekt fjernbetjening.
Renault megane 2009 masser af defekte ledninger. Særligt i bagklap. Fejl på airbag i kraftig regn osv.
Har stadig Renault'en og super glad for den. Man skal bare huske en loddekolbe og noget elektriker tape.

Ved Ikke hvorfor det er så svært for dem at lave det elektriske så det kan holde men belastende det er det og i min optik et vedvarende problem og en af grundende til det blakkede ry.

Inden der bliver skrevet, at det jo er gamle biler og at det kun er i Danmark man har så gamle biler så kan jeg da lige supplere med at jeg også har haft en Porsche 924 fra 83 og en Suzuki vitara fra 97 ingen af dem havde problemer med det elektriske.

tak, jeg har hørt det at franske biler har mange problemer især i elektrisk!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Xman here

Xman here
bruger siden
30-03-2017

19-07-2017 kl. 01:13

Niels Simonsen

bruger siden
04-01-2017

skrev:
Ingen af mine 3 "franske" biler har haft problemer med det elektriske, har sådan set kun oplevet problemer med den første 208'er, der var et eller andet gået til i forbindelse med front ophænget, det blev lavet på garantien, året efter var der igen noget der efter sigende var slidt i fronten, som skulle skiftes, det blev lavet på serviceaftalen.

Vores Kadjar fejlede ikke noget som helst og havde i det hele taget en bedre helhedsfølelse med den end begge vores 208'ere.
Der var også 200.000 til forskel i nyprisen, ganske vist efter danske afgifter.
Den 208'er vi kører i nu, rasler og skramler, og jeg har en følelse af at den kan gå fra hinanden hvert øjeblik, en ting er i hvert fald sikker, jeg skal ikke have en "billig" bil igen, hvis jeg kan blive fri

det lyder godt :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Xman here

Xman here
bruger siden
30-03-2017

19-07-2017 kl. 01:15

hdi hdi

bruger siden
22-07-2003

skrev:
Har gennem tiderne ejet 3 franske biler. Min første var en 206 HDI. Den billigste bil jeg har ejet. Købt fra ny af til 184000. Solgte 6 år efter med 214000 km til 80000. Den kørte 20 km på litteren og var virkelig stabil.
Den dyreste var en Touran. Købt fra ny af til 380000. Kørte 418000 på 6 år. Blev solgt til 70000. Svinghjul, gearkasse, motorophæng ....Sliddeler holdt dog langt bedre end hos peugeot.
De andre to franske har vært total problemfrie. Den første blev solgt efter 3 år og 150000. Den sidste kører jeg rundt i nu...også uden problemer.
Jeg synes bilernes kvalitet er blevet langt bedre end bar for 10 år siden.

jeg synes også nu kvalitet bliver lidt bedre ;)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Xman here

Xman here
bruger siden
30-03-2017

19-07-2017 kl. 01:18

Peter Pedersen

bruger siden
09-02-2016

skrev:
Jeg har har kørt fransk i de sidste 15 år og jo den første en citroen var ikke helt
fri for elektriske problemer, lidt ofte skift af pærer et dårlig stik under sædet og et knækket kabel i gennenføringen til bagklab mn ikke noget der kostede noget særligt.

Det som jeg synes der glemme og som skal tages med i beregning, franske biler er bare billigere i hvertfald for 10-15 år siden, typisk 50.000 kr i firma klassem

For 6 år siden købte jeg en Laguna III 2.0 DCI på det tidspunkt kunne jeg få den 4 mdr gammel for 250.000 kr for der var bare ingen efterspørgsel på sådan en, det var 150.000 kr billigere end en tilsvarende Passat demo, godt nok rystede venner og kollegaerne noget på hovedet men den der ler sidst ler bedst. Her efter 190.000 km har jeg skiftet
3 sæt pærer, to sæt vinduesvisker og et sæt komplet bremser ved 170.000 thats it.

Det er nærmest en fornøgelse at parkere ved siden af kollegaerne i deres passat, Toyota og ford`er og vide jeg kunne køre min til skrot nu og stadig være den der har kørt billigst men jeg napper lige 200.000 km mere

tak og held og lykke :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Html.RenderPartial(MVC.Navigation.Shared.Views._bilbasenHeaderScriptsBundle);