BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Forsikring af drivlinie

Poul-Erik Jakobsen

Poul-Erik Jakobsen
bruger siden
28-10-2017

09-11-2017 kl. 10:38

Kigger på nyere brugt bil. Har ved en forhandler fået oplyst, at han ifm med salg og syn kan tilbyde en forsikring af drivelinie, som dækker indtil 15 år eller 300.000 km.

Ved nogen hvem, der kan gøre det, uden der er forhandler indblandet, dvs. hvis bil fx. købes privat. Et syn er ikke et problem. Har spurgt hos Applus, de kendte ikke noget til det.

Vh Poul-Erik Jakobsen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

09-11-2017 kl. 13:01

Lyder interessant og dyrt.

Hvad bil, årgang er det der handles om.

Tænker VAG kunne have brug for sådan en forsikring, så ville deres TSI/DSG problemer være udliciteret.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian P

Kristian P
bruger siden
24-03-2006

09-11-2017 kl. 15:21

I udlandet er det ret almindeligt at forsikre bil/drivlinie ud over fabriksgarantien.

Specifikt i Sverige tilbyder selskabet "Länsförsäkringar" sådanne forsikringer.

Præmien afhænger af hvilken bil du kører, sådan at en bil der er kendt for ofte at gå i stykker er dyrere at forsikre end en der typisk ikke går så ofte i stykker. En kort fabriksgaranti forøger også præmien osv. osv.

Det interessante er så, at de laver statistik over deres udgifter til reparation af kundernes biler og ind imellem udgiver de på denne baggrund "maskinskaderapporten". Og når du nu nævner VAG, så er seneste udgave af maskinskaderapporten interessant :-)

http://mb.cision.com/Public/152/2169943/93446c183fd089f2.pdf

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Andreas Christensen

Andreas Christensen
bruger siden
10-02-2013

09-11-2017 kl. 18:03

Dejligt at læse at Kia er den bedste jævnfør den rapport.. Har lige fået skiftet min kobling igår på min Kia Rio benzin fra 2016 - intet med emnet at gøre, blot lidt ligegyldig info :P

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Poul-Erik Jakobsen

Poul-Erik Jakobsen
bruger siden
28-10-2017

09-11-2017 kl. 20:28

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Lyder interessant og dyrt.

Hvad bil, årgang er det der handles om.

Tænker VAG kunne have brug for sådan en forsikring, så ville deres TSI/DSG problemer være udliciteret.

Jeg prøvede en 2008 Alfa 156 og fik tilbudt oprettelse på kr. 700, årlig præmie 600!!
Har fået tilbudt også ved anden forhandler, hvor jeg kiggede på en 2010.

Men kigger også private salg og det ville være interessant, om jeg kunne finde selskabet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

09-11-2017 kl. 21:55

En interessant rapport - den strider sjovt nok voldsomt mod mange af de fordomme, der stadig trives herinde. Men mon ikke vi kommer til at se en stribe søforklaringer om, hvorfor "tyske" biler klarer sig så ringe og asiatiske og "franske" biler klarer sig så godt med få fejl og lave omkostninger?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren

Søren
bruger siden
11-06-2003

10-11-2017 kl. 07:47

Kan være at denne rapport kan lukke munden på bl.a. Esben Tronstrøm der har travlt med at fremhæve hvor fantastisk kvalitet hans Skoda er samtidigt med han skriver om andre bilmærker som han har hørt gamle ammestue historier om, men ikke selv har erfaring med. Men håbet er vel lysegrønt, nu får vi vel en forklaring om, at VAG biler bliver kørt meget hårdere end andre mærker hvorfor de selvfølgelig går mere i stykker.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian P

Kristian P
bruger siden
24-03-2006

10-11-2017 kl. 07:49

Ja det er en interessant rapport - mange ting overrasker ikke, så som at Land Rover ligger i bunden og at Hyundai/Kia ligger godt pga. fin kvalitet og lange fabriksgarantier, men at Porsche og BMW ligger så dårligt er overraskende.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor Seat skiller sig så meget ud fra resten af VAG-mærkerne når man kigger på motorfejl...?!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

10-11-2017 kl. 09:45

Det kunne være meget interessant med et takst blad, hvor man kunne se hvad en given model kostede i forsikring.

Så var det muligt at vurdere om der reelt er nogen forskel.

Hvis en Hyundai, osm ligger i den absolutte elite i indexet koster 500 om året. Kontra en Landrover koster 800, så er det jo umådelig lidt forskellen reelt er.

Men det er jo nok lidt logisk at at Landrover, der inviterer til en tur ud over heden, koster mere i nedbrud end en eks. Hyundai der vel nærmest først for nyligt er begyndt med downsized tunede turbo motorer. Disse figurere nok ikke endnu i statistikken.

Spørgsmålet er vel ikke om nogen laver specielt ringere biler, men nærmere om nogen bringer fremskridtet tidligere frem i salgsbutikken end andre. VAG har vel haft downsized turbo motorer på programmet i 10-12 år. Hvor længe har Toyota eks excelleret i den boldgade? har de i det hele taget nogen turbo motorer, eller er det kun gammeldags rugbrødsmaskiner tilsat lidt omvendt dynamo(som de så til gengæld har gjort meget længe) Hvor det virker til eks Hyundai er ved at overhale dem med en væsentlig mere attraktiv dobbeltkobling, istedet for den der elastik en der ligger i Toyota hybrid'erne.

Spørgsmålet er: vil man udvikling eller være bagstræberisk. udvikling koster også for slutbrugeren. Kan man nøjes, så er det billigt også for slutbrugeren.

Dette indlæg blev 10-11-2017 09:47 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

10-11-2017 kl. 14:09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

10-11-2017 kl. 15:22

Det er intet problem at lave hybrid med god økonomi uden den - mildest talt trættende - CVT gearkasse. Det går fint for bl.a. VW, Kia og Hyundai.

Bortset fra det, er det påfaldende så tavse de sædvanlige "tysker-fans" er, men det passer jo heller ikke ind i deres verdensbillede.



Historien om, at VAG's placering skyldes, at de er forud med brug af turbo, holder ikke rigtigt. Mærker som Fiat og Renault har kørt med turbomotorer i årtier, men ligger stadig i den gode ende af statistikken.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

10-11-2017 kl. 17:14

Kristian P

bruger siden
24-03-2006

skrev:
Ja det er en interessant rapport - mange ting overrasker ikke, så som at Land Rover ligger i bunden og at Hyundai/Kia ligger godt pga. fin kvalitet og lange fabriksgarantier, men at Porsche og BMW ligger så dårligt er overraskende.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor Seat skiller sig så meget ud fra resten af VAG-mærkerne når man kigger på motorfejl...?!

At Land Rover ligger i bunden ikke overrasker dig, men at BMW gør, det overrasker.

Måske er der en sammenhæng.
Jeg kender et par stykker der kører Land Rover, og der ligger en BMW motor i.
Så måske der er en sammenhæng alligevel.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

10-11-2017 kl. 17:22

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
En interessant rapport - den strider sjovt nok voldsomt mod mange af de fordomme, der stadig trives herinde. Men mon ikke vi kommer til at se en stribe søforklaringer om, hvorfor "tyske" biler klarer sig så ringe og asiatiske og "franske" biler klarer sig så godt med få fejl og lave omkostninger?

Det er ikke min opgave at forsvare nogen, men statestik kan misvise, eller vise det man vil have den til.

I den pågældende statestik kan jeg ikke se alderen på de pågældende biler, ej heller hvor langt de har kørt.

At Kia, Hyundai, Peugeot, Renault og mange andre er mindst lige så gode eller bedre end mange tyske biler, er jeg ikke i tvivl om.

Mit bilvalg handler altid om, hvad jeg har det godt i, da jeg kører ca 50.000 km årligt i min private bil.
Jeg vil sidde ordenligt, og jeg vil kunne lide det jeg ser på.

Jeg har nu samlet kørt over 650.000 km i Audi, og så længe mine biler ikke har skuffet mig, med motorsvigt eller pludselig brug for service, så bliver jeg nok ved med at køre Audi.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren

Søren
bruger siden
11-06-2003

11-11-2017 kl. 09:38

Det er helt fair at sige, at man bedst kan lide Audi, VW eller Skoda. Der hvor det bliver trættende er når man begrunder det med, at kvaliteten er højere en tilsvarende biler og nedgør andre mærkers kvalitet uden at kunne bevise sin påstand med andet end man hørt om en onkel der havde en og den holdt på værksted altid. Og lige præcis VAGs fanskare er slemme til dette er min erfaring, Kører selv italiensk og skal altid forsvare, at nej, den ruster ikke og nej, den holder ikke mere på værksted end andre biler i samme kategori.. Så er det rart med en undersøgelse, der viser at det faktisk forholder sig sådan og VAGs produkter ovenikøbet ligger under genemsnit og derfor har et uberrettiget ry i store dele af den danske befolkning.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

11-11-2017 kl. 10:52

Poul-Erik Jakobsen

bruger siden
28-10-2017

skrev:
Jeg prøvede en 2008 Alfa 156 og fik tilbudt oprettelse på kr. 700, årlig præmie 600!!
Har fået tilbudt også ved anden forhandler, hvor jeg kiggede på en 2010.

Men kigger også private salg og det ville være interessant, om jeg kunne finde selskabet.

Følger udmærket din betragtning. Men tror det vil være svært at få en privat handel forsikret, idet sælgeren overhovedet ikke er bundet af behovet for at levere noget der bare kan holde 6 måneder.

600 i årlig forsikring for en 156, lyder umiddelbart ikke dyrt, hvad dækker forsikringen. Og hvad skal du gøre for at opretholde den.

156 er mega lækker. De har dog ry for at være lidt skrøbelige i motoren hvis de får omdrejninger fra kold af.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Html.RenderPartial(MVC.Navigation.Shared.Views._bilbasenHeaderScriptsBundle);