Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Citroen C 4 Cactus 2015 Automatgear

Henning Jacobsen

Henning Jacobsen
bruger siden
20-01-2018

28-10-2018 kl. 01:11

Når den er i Drive og slipper bremsen kører bilen i samme sekunt kan ikke nå at træde på speederen, så er den kørt, men hvis håndbremsen er trukket et hak uden den bremser bilen er den helt normal. Den begynder kun at køre når jeg giver en smule gas.
Er ikke særlig sjov at køre i , især i kø.

Er der nogen der ved hvad der er galt. (Vil være skønt at få det rettet. ) Tomgang er normal.
Venligst Henning

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

28-10-2018 kl. 05:40

Forstår ikke helt problemet ? Alle automatgear biler bevæger sig når man slipper bremsen i D. Så har de fleste biler en autohold funktion du kan aktivere. Den fungere som en slags håndbremse, men som slipper selv når du træder på speederen. Denne funktion bryder jeg mig fx. ikke om. Jeg synes det er rart bilen flytter sig når bremsen slippes. Men sådan er vi så forskellige.

ole edslev

ole edslev
bruger siden
23-03-2008

28-10-2018 kl. 10:09

I Min bil kører bilen meget lidt når jeg sætter den i D
Altså den køre i tomgang.
Det er normalt tror.
Min er Honda acord 2012

Henning Jacobsen

Henning Jacobsen
bruger siden
20-01-2018

28-10-2018 kl. 10:22

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Forstår ikke helt problemet ? Alle automatgear biler bevæger sig når man slipper bremsen i D. Så har de fleste biler en autohold funktion du kan aktivere. Den fungere som en slags håndbremse, men som slipper selv når du træder på speederen. Denne funktion bryder jeg mig fx. ikke om. Jeg synes det er rart bilen flytter sig når bremsen slippes. Men sådan er vi så forskellige.

Når fejlen er der har bilen flyttet sig 75 cm ca, i samme sekunt jeg slipper bremae pedalen. andre gange dykker bilen to gange og motoren er ved at vælte og gå i stå.

Venligst Henning.
( I perjoder kører den perfekt , begynder ikke at køre før du trykker lidt på speederen. )

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

28-10-2018 kl. 10:32

Nu bliver jeg i tvivl om det er et “ægte” automatgear der sidder i sådan en Citroen C4 Cactus eller om det blot er en skifterobot tilknyttet en traditionel gearkasse. Jeg ved Citroen anvender/anvendte disse. Dem kender jeg ikke til, beklager

Henning Jacobsen

Henning Jacobsen
bruger siden
20-01-2018

28-10-2018 kl. 10:45

Henning

Jeg tror også det er skifte robot. Men er nogen der kender fejlen.

Venligst Henning

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

28-10-2018 kl. 12:24

Henning Jacobsen

bruger siden
20-01-2018

skrev:
Henning

Jeg tror også det er skifte robot. Men er nogen der kender fejlen.

Venligst Henning

Jeg tror ikke bilen har en fejl.
Det er en manuel gearkasse med skifteautomatik, jeg har kørt flere som gjorde det samme.

Henning Jacobsen

Henning Jacobsen
bruger siden
20-01-2018

28-10-2018 kl. 12:29

Henning

Jeg har lige været på ferie og der var der ikke noget , men så begyndte den igen og gøre det. Man kan ikke køre i kø med den fejl, jo hvis du holder en bils afstand.

Henning

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

29-10-2018 kl. 10:18

https://www.tapatalk.com/groups/citronik/c3-og-c4-f19/

Prøv at kigge her. Der er en del lemonheads der ved en helvedes masse om citroner.

Men det plejer at være en E6G gearkasse, som sjældent for stor ros.

Dette indlæg blev 29-10-2018 10:19 redigeret af dets forfatter.