Nulstil
Køb
Personbil
Viser: 4 biler til salg
Sortér:

Porsche 928

5,0 S4 aut. 3d

349.000 kr.

  • 2/1992
  • 330.000 km
  • 7,8 km/l
  • Automatisk gear
  • Benzin
2/1992
330.000 km
7,8 km/l
For mange er en Porsche indbegrebet af en luftkølet hækmotoriseret sportsvogn. Og det har da også vist sig at være et nærmest udødeligt koncept Ferdinand ”Butzi” Porsche skitserede allerede tilbage i 1964, da han rystede 911’eren ud af ærmet som afløser for 356. Men selv om modellen er sejlivet kunne de gode folk hos Porsche godt selv se, at der på et tidspunkt var brug for ny-tænkning hvis de skulle følge med tiden. Og kunderne efterspurgte ikke bare en nyere model, men også en model der var mere en ægte GT bil end ren sportsvogn. Resultatet blev præsentationen af model 928 i 1978. Ikke nok med at designet var radikalt anderledes end hvad man var vant til fra Porsche, motoren var lige så radikalt placeret i fronten af bilen, og det var virkelig nyt. Motoren i sig selv var også helt ny, nemlig en fabelagtig lækker overkvadratisk 90 graders V8 på 4,5 liter, og så med vandkøling! Vandkøling – i en Porsche – hvad er nu det for noget nymodens hejs!? Og det blev bare ved, for ingeniørerne hos Porsche gav også bilen en transaksel løsning med gearkasse bagtil for optimal vægtfordeling, og et sidenhen ret så berømt baghjulsophæng kaldet Weissach ophæng (med dobbelte bærearme). Alt sammen rene lækkerier for de teknik interesserede, men i virkeligheden blev det gjort for at skabe den perfekte Gran Turismo bil, med perfekte køreegenskaber for lange ture og med høj komfort. Der var fokus på at holde vægten nede, så døre, klapper og skærme blev fremstillet i aluminium. Alt dette var meget fint, men også kostbart, og bilen kostede simpelthen mere end hvad kunderne var villige til at betale, så salget gik ikke som forventet. Ikke desto mindre blev bilen kåret til Årets Bil i Europa i 1978, hvilket alligevel er en flot bedrift for denne type bil i konkurrence med diverse mere fornuftige biler. I 1987 lancerede Porsche det næste udviklingstrin i 928 serien, nemlig model S4 som vi præsenterer her. Bilen fik den kraftigere motor variation på 5 liter med 48 ventiler ydende 320hk. Designet fik sin eneste ret beskedne opdatering i sin levetid, mest synligt på den bagerste hækspoiler der nu stod fri af bagklappen. Fronten blev også gjort mere rund til fordel for højhastigheds kørslen. Denne bil har fra ny været dansk, men levede sit tidlige liv mest i Monaco helt frem til 2019 hvor den kun havde sin oprindelige ejer. Han brød sig ikke om at flyve højt, så han fløj lavt med denne 928 S4 på sine ture mellem Danmark og Monaco. Bilen er født i 1989 men først registreret i 1992. Den seneste og ganske Porsche kyndige ejer har haft bilen helt adskilt for oplakering, og der blev ved samme lejlighed monteret nye bøsninger i undervognen samt øvrige sliddele, hvilket tydeligt mærkes på dens køreegenskaber. Den fremtræder stadigvæk i super flot stand i sin Slate Grey Metallic farve og lyse læderkabine. Dette er bilen for kenderen der vil have en grundigt gennemgået 928 i sidste aftapning, klar til sin næste rejse på tværs af kontinentet. Leveres nysynet og indregistreret med dansk registreringsafgift.
Måløv, København

Porsche 928

4,7 S 3d

269.000 kr.

  • 6/1986
  • 220.000 km
  • 8,7 km/l
  • Manuelt gear
  • Benzin
6/1986
220.000 km
8,7 km/l
Sælges: Den helt rigtige Porsche 928 269.000 kr. ”Jeg har set masser af 928’ere, men det her er den mekanisk mest sunde”, sagde min synsmand til mig i december. Desværre er jeg nødt til at sælge min øjesten, da jeg er ved at skifte karriere og har brug for kapital. Bilen er prissat til hurtigt salg, så her er en sjælden mulighed for at få en sund Porsche 928 i den helt rigtige farve og årgang. Grand Prix Weiss (farvekode 908) klæder linjerne i en 928’er, som ingen andre. Med bilen holdt i hvidt, ligner den stadig det rumskib, den må have virket som, da modellen første gang blev præsenteret til biludstillingen i Geneve i 1977. Den er en årgang 1986 og har derfor de større bremser og den opgraderede undervogn fra den nye S4-generation, men med den rene og mere karakteristiske styling fra første generation. Med andre ord: Du får både det rigtige look og opgraderet teknologi. Bilen her er importeret af Sverige, hvorfra den har fuldt udfyldt servicebog. Jeg har fakturaer på alt arbejde, inklusive skift af tandrem, vandpumpe og sporestænger, der er foretaget af Pro Motor i Køge. Der er én ting, der skal ordnes: Aircondition-anlægget, der holdt mig kølig på en 3.000 km. lang bilferie i Tyskland i 2021, er løbet tør for R12. Du skal enten kende en, der kender en, eller du skal konvertere til R134. Et konverteringskit koster omkring 150 dollars. Kompressoren er testet og virker. Bilen er modificeret af en tidligere ejer med meget let hånd. Den har fået tidstypiske 17” Club Sport fælge, de klodsede elefantørespejle er skiftet ud med cup-spejle og bremsekalibrene er blevet røde, hvilket de ikke er originalt. Kabinen fremstår uændret. Men jeg har skiftet radioen ud med et Blaupunkt Bremen SQR46 retroanlæg komplet med DAB, USB til MP3 og håndfri tale. 220.000 km. 4,7 liters V8 m. 310 hk Soltag, ABS-bremser, original alarm Veteranforsikring og ejerafgift Synet 11.01.2022 VIN WP0ZZZ92ZGS840948 Udstyrskode C09 490 533 650 Ingen turister, tak. Jeg svarer gerne på spørgsmål
København V, København

Porsche 928

4,7 S 3d

130.000 kr.

  • 12/1981
  • 330.000 km
  • 7,7 km/l
  • Manuelt gear
  • Benzin
12/1981
330.000 km
7,7 km/l
Velkørende 928 aut. Motor skiftet i 1997 og har kørt ca 140.000 km. Renoveret hos Porsche Center Sjælland i 2001 og løbende vedligeholdt af mig siden 2005. Audi S4 Recaro sæder .Der er dog stadig plads til forbedringer. .Topstykker slebet og nye pakninger i 2016.Skal først synes igen august 2025
Vejle, Syd- og Sønderjylland

Porsche 928

4,7 S 3d

299.900 kr.

  • 6/1981
  • 276.000 km
  • 7,7 km/l
  • Manuelt gear
  • Benzin
6/1981
276.000 km
7,7 km/l
Evt. Bytte med corvette c3, c4 eller c5. Porsche 928, Årgang 1981. Totalrenoveret og ombygget til S4 årg. 1988, for en del år siden. Total adskilt og omlakeret. Motor og gearkasse fra s4 renoveret (320 hk). Har kørt 55.000 km efterfølgende. Har i 2018 fået stort service, div. Rep og tandrem og vandpumpe skiftet (262.000 km) for 45.000 kr hos Porsche. Har nu kørt 276.000 km. Bagerste lyddæmper udskiftet med ren rør - lækker v8 lyd. Original lyddæmper medfølger og kan monteres på 30 min. Synet og på plader. Prisen er fast. Send besked ved interesse.
Sorring, Østjylland
Side 1 af 1