Nulstil
Køb
Personbil
Viser: 4 biler til salg
Sortér:

Ford Mustang

4,7 V8 Cabriolet aut. 2d

269.900 kr.

  • 1/1965
  • 0 km
  • Automatisk gear
  • Benzin
1/1965
0 km
-
Ford Mustang, 4,7 V8 Cabriolet aut., Benzin, 1965, rød, 2-dørs, 1965 289 cui 3 speed auto. Rød/ sort læder interiør ( læder håndsyet). Sort el kaleche. Nye Pony seler. Har været blæst ned til bar metal og totalrenoveret i 2021/22. Alt plade er orig. 4 stk. 15" American TT poleret med nye BFG dæk. Dobbelt udstødning. 4 x tromlebremser. Motor renoveret i 2018/19. Orig. stålfælge m/ whiteline dæk og wirehobs ( 5 stk. medfølger). Leveres self. på danske plader reg. i dit navn til prisen.
Beder, Østjylland

DeTomaso Pantera

5,7 2d

875.000 kr.

  • 1/1972
  • 2 km
  • Manuelt gear
  • Benzin
1/1972
2 km
-
Den kreative iværksætter og industrimand Alejandro de Tomaso havde et ønske om at lave en italiensk sportsvogn der kunne nå ud til masserne. Efter at have lavet modellerne Vallelunga og Mangusta (også med Ford V8, dog med Windsor maskinen) i små styktal, var tiden moden til en fuldblods center motoriseret vogn, der kunne fremstilles i større styktal, og som kunne bide skeer med tilsvarende modeller fra Ferrari og Lamborghini. De Tomaso Pantera var designet af amerikanske Tom Tjaarda (som også stod fader til Fiat 124 Spider, bemærk hvordan design linien i bagenden går igen hos Carrozzeria Ghia og produceret i Italien, men det var primært det amerikanske marked som Alejandro De Tomaso havde for øje. I samarbejde med Ford, blev det den berømte Cleveland 351 cui motor der blev anvendt til de eksotiske biler. Iløbet af den 20 år lange produktions periode blev der lavet lidt over 7000 biler, men 75% af dem blev solgt allerede iløbet af de første 3 år! Bilen var en instant succes. Opbygget som en ægte centermotorbil med bagudvendt gearkasse, er man ikke i tvivl om hvad den store V8’er foretager sig. Den 5-trins ”dog-leg” ZF gearkasse med åben skiftekulisse fungerer præcist, og det store drejningsmoment fra motoren nødvendiggør ikke mange gearskift. Det brutale lydbillede akkompagnerer bilens karakteristik ganske godt. Den flotte og yderst velholdte originale kabine er i god stand og matcher den udvendig farve. Som praktisk taget alle andre Pantera er denne bil oprindelig fra USA, og kom til Danmark i 2019. Mange lækre upgrades er gjort på denne bil, bl.a. er det notorisk under dimensionerede kølersystem nu skiftet til kraftig alu køler med to store el blæsere. Endvidere er bremserne forbedret og der er monteret kraftigere krængnings stabilisator. Effektmåling viser 330 hk ved 5400 rpm og et tordnende moment på 472 Nm! Bilen var i sit udgangspunkt i en usædvanlig pæn og original stand, og er en ikke bil der er forsøgt restaureret men mere er blevet nænsomt vedligeholdt hele tiden af sin betænksomme ejere. En enkelt omlakering i sit tidligere liv var det blevet til. Men efter mange år var lakken blevet lidt slidt, hvorfor vi netop har haft bilen komplet adskilt, slebet i bund til det bare metal, og herefter lakeret bilen i en absolut top kvalitets lakering i sin original farve. Fantastisk kombination af solid amerikansk V8 power i elegant italiensk designer tøj. Italo-American love affair på hjul, klar til at date sin nye ejer. Leveres med danske nummerplader inklusive registreringsafgift.
Måløv, København

Jaguar D-Type

3,8 Roadster 2d

695.000 kr.

  • 4/1962
  • 60.000 km
  • 13,8 km/l
  • Manuelt gear
  • Benzin
4/1962
60.000 km
13,8 km/l
English below 1951 og 1953 var årene, hvor de hos Jaguar holdte hovederne ekstra højt, idet de kunne fejre sejre på Cirque de la Sarthe i Le Mans med C-typen. Den vindende konstruktion blev naturligvis optimeret og videreudviklet, og i 1954 så D-typen, med dens yndefulde aerodynamik og ikoniske finne, dagens lys for første gang. D-typen havde i den grad appetit på sejr, og var hurtigere, smidigere og mere rå end sin forgænger. Disse egenskaber resulterede da også samlet i en sikker hattrick af sejre på Le Mans i 1955-57. Denne yderst velbyggede replica er, i modsætning til de fleste andre hyldester, rent faktisk bygget på en Serie 1 E-type tilbage i 1960’erne. Det vil altså sige at affjedring, drivline, sæder, instrumentering m.m. er helt periodekorrekt, og at dette er en vaskeægte Jaguar helt ned til stelnummeret. Bilen er udstyret med en opboret XK motor på 3 liter, en synkroniseret Serie 2 gearkasse, og diverse racergodter som f.eks. skarpere knastaksel fra Piper, højtryks oliepumpe, samt et minimalt begrænset udstødningssystem med et helt utroligt lydspor! Bilen blev i sin tid bygget til Joe Harwood, en Amerikansk racerkører, som brugte den flittigt til det den er skabt til, nemlig racerløb, helt op til 80’erne hvor den blev solgt til en privat samler. Mellem 2003 og 2007 undergik den en gennemgribende renovering, med bl.a. ny lak og en komplet genopbygning af motoren. Det noteres at bilen ”kører og performer med masser af overskud, balance og lethed”. Den ikoniske racer klarede i øvrigt Ollon-Villars Hillclimb i Schweiz for nyligt, uden nævneværdige udfordringer. Denne Jaguar D-type er nu klar til at få det bedste ud ad sit otium, enten som tilbagevendende veteranracer, til hobbykørsel, eller som pragtstykke i en samling. Detaljer om bilen: Årgang: 1962 Farve: British Racing Green Motor: 3,0 række 6 med turbo Gearkasse: 5 trins man. fra Serie 2 E-type Hestekræfter: rigeligt Denne bil er klar til omgående levering. For besigtigelse og prøvetur kontakt venligst salgsafdelingen på 3333 7000 Bilen er på lager og kan besigtiges i Lyngby. Ønsker du en finansiering til din nye drømmebil, kan vi også hjælpe dig med det. Kan købes uden udbetaling igennem Santander. Salgsafdelingen åbningstider: Man-Fre kl. 10.00 – 17.00 Søndag kl. 10.00 - 15.00 1951 and 1953 were the years when Jaguar held their heads particularly high, as they celebrated victories at the Cirque de la Sarthe in Le Mans with the C-Type. The winning design was, of course, optimized and further developed, and in 1954, the D-Type, with its graceful aerodynamics and iconic fin, saw the light of day for the first time. The D-Type had a voracious appetite for victory and was faster, more agile, and rawer than its predecessor. These qualities resulted in an impressive hat-trick of wins at Le Mans in 1955-57. This extremely well-built replica is, unlike most other tributes, actually based on a Series 1 E-Type from the 1960s. This means that the suspension, driveline, seats, instrumentation, and more are entirely period-correct, and this is a genuine Jaguar right down to the chassis number. The car is equipped with a bored-out 3-liter XK engine, a synchronized Series 2 gearbox, and various racing goodies such as a sharper camshaft from Piper, a high-pressure oil pump, and a minimally restricted exhaust system with an incredible sound! The car was originally built for Joe Harwood, an American racing driver who used it extensively for what it was created for, namely racing, well into the 1980s when it was sold to a private collector. Between 2003 and 2007, it underwent a comprehensive restoration, including new paint and a complete engine rebuild. It is noted that the car "drives and performs with plenty of surplus, balance, and ease." The iconic racer recently completed the Ollon-Villars Hillclimb in Switzerland without significant challenges. This Jaguar D-Type is now ready to make the most of its retirement, either as a returning vintage racer, for hobby driving, or as a centerpiece in a collection. Car Details: Year: 1962 Color: British Racing Green Engine: 3.0 inline 6 with a turbo Gearbox: 5-speed manual from the Series 2 E-Type Horsepower: ample This car is available for immediate delivery. For a viewing and test drive, please contact our sales department at 3333 7000. The car is in stock and can be viewed in Lyngby. If you need financing for your dream car, we can assist you with that as well. It can be purchased without a down payment through Santander. Sales Department Opening Hours: Monday-Friday: 10:00 AM – 5:00 PM Sunday: 10:00 AM - 3:00 PM
Kongens Lyngby, København

Lincoln Continental

7,5 V8 2d

179.900 kr.

  • 1/1977
  • 95.000 km
  • Manuelt gear
  • Benzin
1/1977
95.000 km
-
English below Lincoln Continental Town Car fra 1977 Er en super velkørende Full Size amerikanerbil, som har alt i datidens udstyr klimaanlæg, fartpilot, el-ruder, el-sæder og meget mere. Der ligger Fords store 460 CUI motor (7.536 ccm) med beskedne 208 HK - men et enormt moment. Der er blevet sat elektronisk indsprøjtning på, så den starter og køre helt fantastisk. Detaljer om bilen: Årgang: 1977 Motor: 7,4l V8 Gearkasse: 3-trins aut. Hestekræfter: 208 Denne bil er klar til omgående levering. For besigtigelse og prøvetur kontakt venligst salgsafdelingen på 3333 7000 Bilen er på lager og kan besigtiges i Lyngby. Ønsker du en finansiering til din nye drømmebil, kan vi også hjælpe dig med det. Kan købes uden udbetaling igennem Santander. Salgsafdelingen åbningstider: Man-Fre kl. 09.00 – 17.00 Søndag kl. 10.00 - 15.00 Lincoln Continental Town Car from 1977 Is a super smooth driving Full Size American car, which has all the equipment of the time, air conditioning, cruise control, electric windows, electric seats and much more. There is Ford's large 460 CUI engine (7,536 ccm) with a modest 208 HP - but an enormous torque. Electronic injection has been installed, so it starts and runs absolutely fantastic. Our Lincoln started life in its home country, but was imported to Norway, and later to Sweden. We imported the car ourselves from Sweden. It must be seen and experienced, and not least tried in all its splendor and power. Details about the car: Year: 1977 Engine: 7.4l V8 Gearbox: 3-speed auto. Horsepower: 208 This car is ready for immediate delivery. For inspection and test drive please contact the sales department on 3333 7000 The car is in stock and can be viewed in Lyngby, Denmark. If you want financing for your new dream car, we can also help you with that. Can be purchased without payment through Santander. Sales department opening hours: Mon-Fri at 09.00 – 17.00 Sunday at 10.00 - 15.00 We reserve the right for printing errors.
Kongens Lyngby, København
Side 1 af 1